Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1284 ggr
Heda
0

sola och gravid?

Vad tycker ni om att gå på solarium och vara gravid?

((Nu är jag inte själv gravid))

En på mitt förra jobb gick på solarium och var gravid,tyckte de verkade lite konstigt.

Men jag vet ju inte vad det har för invärkan,eller om det har någon alls?

Myrra
0

Jag vet inte om det har någon inverkan, men hade det varit jag så hade jag inte solat i solarium, det finns väl nån sorts strålning från lysrören kan jag tänka mig.

Men hur mycket strålning och om det är skadligt för barnet på nåt vis vet jag ej. Sen blir det väl varmt också?

Heda
0

Ja jag hade inte heller solat,det är som en självklarthet för mig,lika som att jag aldrig skulle röka under graviditeten.

CBA
0

Jag solade inte ens i våran naturliga sol under mina graviditeter…fy och sitta/ligga och steka sig i solen och vara gravid…undrar hur varmt det inte blir för bebbisen i magen ?!

Sen kan man ju få fula pigmentförändringar om man solar och är gravid…fula bruna fläckar så man ser flammig/smutsig ut.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

kanin
0

Det är inte bra om man inte lägger en handuk över magen.

lisette
0

solen påverkar ju en postivt, likaså solarium. men jag har hört att det inte är bra för barnet. ljuset når ju den lille med…

jag är blek som ett spöke, hade behövt sola lite…

Sandra76
0

Jag solade inte solarium och förra sommaren då jag var gravid så var det ganska hett emellanåt. Solen är svår att undkomma. Jag solade i skuggan, men fick ändå dessa fula bruna fläckarna i pannan. Inte alls snyggt.

I år kommer jag inte törs att sola alls, då de framträder mer:(

reddie
0

jag var i utlandet då jag var i slutet av femte månaden/början av sjätte. Jag hade knappt synbar mage men det jag märkte var att magen blev större under denna vecka. Kan det ha blivit mer vätska som skydd mot bebisen?

Linda
0

jag gjorde det faktist, men lade en handduk över magen..hmm