Massor med flytningar
Tänkte bara höra om det är bara jag som har detta "problem" eller om ni alla lider av samma sak.
Jag har de sista (ca) 10 veckorna haft så himla mycket flytningar! Jag kan inte gå en dag utan trosskydd för då läcker det igenom byxorna helt enkelt. Det blir en blöt fläck mellan benen på mina byxor. Om det blir värre får jag snart börja med bindor istället för trosskydd.
Hemskt frustrerande och väldigt jobbigt tycker jag!
Har ni samma problem? Nu är jag i vecka 33 och det blir bara mer och mer hela tiden. Känner hur det liksom rinner ur mig, framför allt på morgonen när jag legat ett tag. När jag ställer mig upp så, ja, det är inte trevligt!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Är du säker på att det är flytningar? Låter lite som att du läcker fostervatten. Jag gjorde det en del sista tiden och är det inte för mycket är det ingen fara för det nybildas fostervatten hela tiden men klart att det kan vara himla träligt o opraktiskt…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#1: Oj då! Men hur ska man veta om det läcker fostervatten eller om det är flytningar?

Fostervattnet är som vatten.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

man ska ju kunna känna det på lukten också men hur fostervatten luktar vet jag inte riktigt. Men om du vet hur dina flytningar luktar så borde du ju kunna avgöra det på så vis.
Har du fått någon klarhet i det hela?
Jag gissar att det är flytningar eftersom det kommer och går under dagen. Läcker man vatten borde det väl komma som en jämn ström hela tiden gissar jag?

Det beror väl lite på om bebisen flyttar lite på sig eller inte tror jag. Och på hur du rör på dig.
Bebis ligger med huvudet valdigt langt ner har min bm sagt, sa det kan ju vara som en propp kanske.. Men det verkar ovanligt att lacka vatten, kan det verkligen vara det? Kan flytningar, eller om man lackar vatten, vara ett tecken pa att nagot ar pa gang forresten?
Jag har sammandragningar hela dagarna, nagra gor ont men de flesta inte. Har ocksa mensvark till och fran, ungefar halva dagen i tid. Forlossningen har sagt till mig att om det gar over av vila sa ar det ingen fara, men nar ska jag vila egentligen? Jag jobbar pa forskola och kan absolut inte vila pa jobbet.
Och nar jag vilar pa kvallen kommer sammandragningarna hela tiden anda, hinner knappt varva ner. Har bara 4 timmar fran det att jag kommer hem till det att jag maste sova eftersom jag ska upp till jobbet.

Ring din bm och kolla. Om det blir riktigt jobbigt kan du även bli sjukskriven (en viss procent beroende på vad du orkar).
Nu har det hänt något märkligt!
Vad fan hände?
Jag stod naken och tittade mig i spegeln. Jag trycker lite på magen och då börjar det droppa något längst med benen (inte kiss). Märkligt! Går till toaletten och kissar för säkerhets skull. Trycker lite på magen igen och nog fan droppar det lite då med, men inte så mycket..
Nänä.. Känner mig lite skitnödig (ursäkta infon) och tänker att jag kan ju skita när jag ändå håller på.
Då när jag trycker på lite så rinner det något ur mig! En jämn, klar ström liksom. Visst att jag har mycket flytningar men det rann verkligen!
Jag hade precis kissat så jag var rätt säker på att det inte var urin, men man blir ju fundersam. Tar en papperstuss och sätter för urinröret och trycker på igen helt enkelt. Det droppar lite till ur mig och pappret som jag haft framför urinröret var fortfarande torrt..
Nu rinner ingenting alls och det känns som vanligt. Har inte ont heller..

det måste ha vart vattnet. Ring förlossningen och berätta så får du nog en tid för att åka in och kolla läget. Om vattnet gått och du inte får några värkar får du nog tid för igångsättning, det fick jag.
Det har inte runnit nagot mer sen igar. Bebis ligger valdigt langt ner, kanske som en propp? Fast jag ar osaker anda, det som rann var kanske 1dl. Sa svart nar man aldrig gjort det har forut!! Suck. Ska ga och jobba nu, har tid hos bm kl 16. Visst kan hon kolla om man ber henne? Kanns sa dumt att aka till forlossningen och sa var det bara hemskt vattniga flytningar liksom… Jag vet ju inte.

det är ju bara att ringa förlossningen och fråga vad de tycker och tror. de är vana vid sådana frågor, det är ju deras jobb och det kommer ju in folk hela tiden som de får skicka hem igen.
Nu har jag varit på förlossningen! Allt såg bra ut och det verkade vara vattninga flytningar. Skönt att det inte var vattenavgång! Om det hände igen skulle jag ringa :)
Fick ligga lite med CTG och bebis blev ganska stressad, hjärtslagen gick över 190 vid några tillfällen… Men allt såg bra ut ändå tyckte dom så det var ju skönt!
Jag hade inte börjat öppna mig men vet inte om tappen var påverkad eller förkortad eller så, hon nämnde inte det. Bara att jag fortfarande var stängd :) Och tur är väl det som trots allt har 6 veckor kvar till BF!
Kanske dags att börja vila lite mer…!

Vad skönt, då vet du ju hur det ligger till nu i alla fall :) Hoppas att ni inte har jätte långt till förlossningen, blir så tråkigt att åka flera gånger fram och tillbaka.
Vi får hoppas för den lill*s skull att h*n stannar där inne i 6 veckor till. Min lillebror var beräknad till 5 januari men anlände 26 december, det kommer nog inte bli så uppskattat sen när han blir äldre och fyller år sist av alla.

Idag har förlossningen ringt mig och sjukskrivit mig på grund av mina sammandragningar. Så blev det med det, och nu ska jag tydligen vila järnet… :P

vad skönt, då kan du verkligen njuta av det sista av graviditeten :)
#19: Ja, det ska bli rätt skönt faktiskt :)