Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 8193 ggr
[stuxen]
0

Gravid på Öland?

Hej vi kommer innomkort flytta till öland i v 27 ca

Och altså flytta ifrån all trygghet alla vänner och så vidare till lycka på öland med jobb och hus.

Allt känns spännande och läskigt men hur fungerar det på öland med mvc vuxen utbildning, förlossning osv?

Hur hittar man vänner på Öland eller i kalmar?
Unga som gamla spelar ingen roll, men fjortisar avstår vi ifrån.
Vi är öppna, trevliga och brys oss inte om åldrar vi umgår med folk ifrån 18 - 42 i vanliga fall och har inga problem med det.

Nu är det inte vänner vi söker i första hand utan information om MVC bvc bb och föräldragrupper på öland.

Men vi hade inte blivit ledsna om vi fått tipps om träffpunkter osv tex baby sim, graav sim osv.

Tack

//Pappa snart

[Theriss]
0

Kul att ni ska flytta till Öland, är själv halvölänning =) Har dock aldrig bott där mer än på somrarna.

Jag vet inte mycket om mvc och bvc men de borde finnas i de "stora städerna" som Borgholm tex. När det gäller förlossning så är det Kalmar som gäller, finns inget sjukhus på Öland.

[stuxen]
0

Kul med lite response ifrån en så gott som ö-länning.
Har inte så stor koll på öland men vet att borgholm ligger norrut.
Vi kommer vara bosatta söderut.
Men antar att mörbylonga är ganska stort det med.

Tänker mig att knutpungter skulle kunna avar baby och gravid aktiviteter, även tränings centra osv.
Vet dock inte om vart något sådant finns på öland men måste börja luska lite. Vilket även detta var ett försök till.

Tack

//Pappa snart

[LucyInTheSky]
0

Oj ska ni flytta hit =) Jag bor i Mörbylånga på Öland har bott här i hela mitt 25 åriga liv.

Öland är fantastiskt, älskar min ö! Hoppas ni kommer trivas =)

[LucyInTheSky]
0

MVC i färjestaden är jätte bra, dock har jag bara varit där på andra grejer är inte gravid. Babysim finns i kalmar inte alls långt bort, sjukhuset BB är också i Kalmar.

[stuxen]
0

#3 :D Det värkar som det.
Tror att vi kommer trivas jättebra.

Känns så otroligt lättande att vi nu inte behöver ha någon panik över att klara oss.
Att vi nu kommer bo stort och rymligt.
Att vi nu kommer kunna köpa en klok barnvagn, säng och sköt bord.

Jag kommer bli pappa och jag kommer ha jobb.
Just nu känns allt super.

Nu måste vi bara packa ihop lägenheten på 30 dagar.
Och hitta något billigt sätt att flytta.

Tack.

[LucyInTheSky]
0

Ska ni bo här i Mörbylånga? Har du fått jobb på fabriken då? *nyfiken* Du behöver inte svara om du inte vill XD

Och som sagt jag har bott här hela mitt liv så jag kan nog svara på lite av varje om ni vill veta något.. =) Bara att fråga

Linn
0

Jag är på besök någon vecka på öland på sommrarna och besökte i sommras mvc i borgholm och de var super trevliga! bortsett från det och att jag älskar öland på sommaren vet jag inget annat om den underbara ön :P

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

[stuxen]
0

#6 Nej eller ja.
Nu vet jag inte så mycket om Öland men som jag förstått det så tillhör vi Mörbylånga komun.
Så på det sättet bår vi ju Mörbylånga. Men inte i orten som sådan.
Utan snarare Degerhamn rent geografiskt.

Kommer inte heller jobba på fabriken. Vad är det för fabrik som ligger där?
Vet du om de behöver jobb, min gravida sambo är ju arbetslös men kommer lägga de närmaset 4 månader på att ta körkort och sedan föräldraledighet. Men jobb är alltid av intresse.

Tack för att du / ni vill ställa upp med lite svar.
Det kommer troligtvis komme lite frågor för det är mycket frågor vi har just nu.
Ikväll orkar jag dock inte tänka ut det utan får sätta mig in i det så snart som möjligt.

Tack.

[LucyInTheSky]
0

Aww, Degerhamn! Där gick jag i skolan från klass 2-6 =) Bodde där som liten. Fin liten by och det finns en bra skola och lekis där. Närmsta vårdcentral är Mörbylånga ca. 20 minuter bil bort och MVC ligger i Färjestaden 45 minuter bort. BB är 1 timme från degerhamn ungefär i Kalmar. ICA butik finns mitt i byn med och bibliotek.

I mörbylånga ligger Guldfågeln och de söker anställda nästan hela tiden. Vill du ha telefon nummer till den som har hand om personalen PM:a =) Finns även dem som bara jobb helger där. Om man inte vill jobba heltid.