Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4127 ggr
Rajas
0

Övervikt och graviditet

Det är spännande när de gäller övervikt och att kunna bli gravid.

Många överviktiga kan verkligen inte få barn deras mens försvinner och många tappar lusten

Jag är ganska så överviktig och blir gravid bara av att lukta på ett par kalsonger (typ). Fick göra en abort förra året av ren idioti, jag var inte redo förra året för att bli mamma och jag och min sambo tänkte oss inte för.

I år så blev jag gravid igen (mer planerat) och de ännu en gång utan problem.

Vad är de som gör att övervikt förstör för vissa men inte för andra?

Mvh Millan

[stuxen]
0

När man blir överviktig så blir ju hormonnivåerna obalanserade.
Man får högre insulinpåslag, lägre östrogen värden.
Osv och då det hela blir i obalans så slutar vissa av kroppens funktioner fungera som de skall, och av den anledningen försvinner ofta mensen och ägglossningen.

Är inte 100% på detta men tror att det kan hänga ihop.
Allt är individuellt och våer kroppar fungerar inte lika därför har vissa tur eller vissa otur.
Men går man ner i vikt kommer oftast allt igång igen eller så får man hjälp.

Rajas
0

Jag är som sagt överviktig men min mens har kommit den 15 varjemånad utan problem och gravid blev jag ju med utan några problem :-)

Mvh Millan

[stuxen]
0

Då får du anse dig höra till de lyckligt lottade som inte fått några komplikationer. Sedan spelar det ju in hur överviktig man är med ju större man är desto mindre blis chanserna även omhar en ägglossning.
Vet dock inte varför.

Crispig
0

Jag tror snarare att det handlar om att om man har svårt att bli gravid så kan de bero på att man är överviktig oftare än att om man är överviktig så kan du få svårt att bli gravid. Om du förstår hur jag menar?

Sedan så måste ju graden av överviktighet också spela in.