Är jag gravid?
Jag blev sjuk för ungefär 4 veckor sen, då fuskade jag med mina ppiller när jag var sängliggandes hemma hos min pojkvän utan packning.. Efter det har vi haft oskyddat sex eftersom vi varit tillsammans 2,5 år. Efter att jag varit sjuk så har jag haft lite illamående, vissa lukter har jag haft svårt för, var rökare förut men nu har jag inte rökt sen jag blev sjuk och kan inte röka nu heller utan att bli illamående. Har stora bröst sen innan som haft väldigt synliga blodkärl och rätt mörka runt bröstvårtorna och har alltid haft rätt ömma bröst så det tror jag inte förändrats ngt. Jag vet ju inte om mensen är försenad osv eftersom med ppillerna så fick jag ingen mens, men nu är det över en månad sen jag tog ppiller sist och har inte fått min mens, och jag bkukar få den rätt fort när jag slutat med ppillerna.
Jag gjorde ett gravtest för ca 1.5 vecka sen som var negativt, ska göra nytt denna vecka eftersom det kan ha varit för tidigt det jag gjorde. men vad tror ni?
Sen ibland när jag kissar så är det helt ofärgat kiss, och jag blir nog lite mer kissnödig än vanligt. Och har ibland flytningar som är lite "mjölkiga", inte illaluktande.
Har idag även haft sura uppstötningar och det har jag aldrig haft tidigare. Har även haft känslan av att mensvärken är på g i ca 1.5 vecka, nu har jag lite molande värk i höger sida mot midjan och samma sida fast bak på ryggen. Men ingen mens, inte ens en liten blödning eller mörkare flytning.
Kan ju vara att mensen inte har kommit igång ordentligt efter p-piller också. Men testa om någon vecka igen!
När jag missat ppiller förut så brukar den ha kommit igång bara 1-2 veckor efter att jag missat, alla gånger. Brukar som inte dra ut så här länge.. men jag har klickat hem några teststickor så man kan testa några gånger och se..
Risken finns ju att du är gravid, låter ju så iaf! Men det är bara att testa på :)
Jag gjorde nyss ett gravtest som var negativt. Kan ju fortfarande vara förtidigt så jag ska vänta tills i veckan och ta ett nytt då. Har 3 test så jag kan ju prova 1 i veckan så äre neg på sista så äre ju så antar jag, och mensen borde komma innan de gått 3 veckor till om allt är som vanligt…
Men ni som är eller har varit gravida, hade ni några flytningar tidigt innan eller precis när ni fick veta att ni var gravida?
#4 Tror inte jag fick några flytningar alls men det kändes som att mensen skulle komma precis när som helst. Jag sprang på toa tusen gånger om dagen för jag trodde att NU kom den.. men den kom aldrig =)
Jag har fortfarande inte fått min mens, men inget positivt grav test ännu. Igår när jag kissat och torkade mig hade jag en stor genomskinlig slemklump på pappret. luktade ingenting och ofärgad och jätte seg liksom… någon som vet vad detta betyder? Det har aldrig hänt mig förut……
Vad borde jag göra? Kontakta BM eller bara avvakta?