Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 19132 ggr
fiaandersson
0

Gravid trots gravtester

Hej, Jag är en otorligt less och orolig tjej på 17  år. jag kände på mig att jag var gravid under en lång tid… Min pojkvän hade misstankar om att jag kanske var gravid med tanke på att magen bara växte mer och mer och jag hade humörsvägningar etc…. Och för säkerhetens skull drog vi iväg till ungdomsmottagningen.. där jag testade mig om jag var gravid. (testet visade NEGATIVT) Månaden därpå åt ja mer än vanligt men märkte inte av några symptomer mer än att min kropp sa ifrån att de faktiskt inte är som det ska! Vi gick ytterligare en gång till och testa mig på ungdomsmottagningen ( visade NEGATIVT ännu en gång)… Tyken het var de var man fick varje gång jag skulle testa mig för säkerhetens skull…, Men fortfarande var de inte något som var rätt till med min mage. Den började bli otroligt gasig och bubblig, Det klämmde och nypte i livmodern, och började må lite illa på mårnarna. Och åt som en häst. Vi drog till ungdomsmottagningen för en ytterligare grav test! ( även då visade de NEGATIVT!) då sa barn morskan. "varför är du orolig?? du är inte gravid, du kan gå hem, hejdå"

Vi drog hem. Ledsen som fan var jag! För min kopp var inte normal som förr!, Jag ringde barnmorskan 2 veckor efter och sa att ja känner på¨mig att jag är med barn! Hjälp mej! då sa hon " De är såhär, när testerna visar NEGATIVT så är det helt OMÖJLIGT att du är gravid…! Du är inte gravid helt enkelt! "

Jag var med mina vänner av oron. började få KRAFTIGA kräkningsreflexer och illamående så ja verkligen bara ville SPY! Jag fick bara mer o mer spryckna blodkärl och blåmärken på min kropp (främst på lår och vader) och bristiningar på brösten! Huvudvärk varje dag o lätt feber.Men inga symptomer. då sa min kille till mig.  "var vaksam, jag litar inte på den barnmorskan, håll koll på dina flytningar, är dom trådiga, vita och sega som snor/slem då är du definitivt GRAVID!"

Min kompis kristina hade misstankar om att ja var gravid trots alls alla tester jag gjort. tykenheten hos barnmorskan fick mig att bli övertalad att strunta i o testa mej. jag avstod från att gå tbx o göra mitt 4e test… Så kristina sa "jag skiter fullständigt i om du inga pengar har, skiter i om du inte vill testa dej! du ska testa dej oavsett om du vill de eller inte, du har fan inte haft din mens på 4 månader!!!" Så vi tog bilen och köpte gravtest på ica för 63 kr. 2 st tester i ett paket som var 99.9% säker. Vi åkte hem till henne och jag gick in på toa o kissa på stickan. ajjemensan! de visade DIREKT STARKT på att jag var GRAVID! Jag blev ledsen men samtidigt lättad av att jag kunde bli med barn, pga att barnmorskan fick mig o tro att jag var fertil… Vilket gjorde mej deppig! Barnmorskan fick mig att vilja vänta 2 månader ytterligare innan jag skulle testat mej igen… men då hade de lugnt varit FÖRSENT FÖR ABORT!!!! Jag åkte in på gynundersökning. Jag var in på månad 4… hade cirka 2 veckor på mej att berstämma om jag skulle behålla det eller inte… så långt gången var jag…., Jag var för långt gången för allt, de var precis att jag fick ens göra ett kirurgisk abort!! (vakumsug, skrapning, narkos o nersövning) Nästa steg skulle vara att få intyg från socialen om att få göra abort och då skulle det leda till att jag skulle fått föda dött!! Men ja skulle aldrig ha psyke till att se mitt döda barn födas… Bara aborten var en SHOCK för mej! Jag ville självklart inte ta bort det. men pga ekonomiska själ var de de ända val.

Idag leder detta till polisanmälan och ungdomsmottagningen blir stämda! HUR FAN KAN VARA SÅ JÄVLA OKONTROLLBARA OCH HUR FAN KAN MAN VARA SÅ OFÖRSIKTIG!!! Dom har fått mej att aldrig mer vilja gå dit!! pga att jag inte känner mig välkommen pga bemötandet etc, dom har gått på kränkande handlingar och angripit ang min pojkvän… Va e de här för något!!!!!?????

Jag kom dit för att jag var orolig för något! Jag ville ständigt kolla upp mig. för något inte var rätt! Men fick aldrig den hjälp jag behövde…

den 14 september gjorde jag en kirurgisk abort och fick en implanon insatt (p-stav), men nu har jag fått dess symptomer att jag kanske är gravid igen… har 5 kompisar som nyligen varit gravida på p-stav… och som gjort abort eller fått missfal..!! Efter aborten fick jag kraftig urininvägsinflamation och det går inte ha sex knappt! Jag har oregelbunden blödning… och cerazette ja åt innan tog bort blödningen helt! Jag har en stark känsla att jag är gravid nu… snälla vad ska jag göra!? Jag skulle haft barn den 15e april 2011, på min födelsedag!( enligt förlossningsdatumet som kollades upp) Jag är så orolig ! har precis kommit över  aborten jag fick gå igenom, vill inte göra detsamma igen!!

snälla vad ska jag göra ?? tacksam för svar!!

Tisdag
0

Du kan vända dig till en barnmorska på din vanliga vårdcentral och förklara läget för henne, att du inte vill gå till UM. Det är dock in ovanligt med "gravid liknande" symptom med p-stav eller så kan det vara att pga den jobbiga händelsen du gått igenom så oroar dig extra mycket för att vara gravid och genom detta känner dessa känslor.

Har du kvar den andra stickan från när du testade dig senast, kan du ju testa med  den först. Är det så att din hormonnivå är låg, varför de tidigare testen visade neg. så ska du göra blodprov istället.