Ultraljud idag..
Idag var det dax för första ultraljudet.
Kom dit och det visade sig att vi var en timme sena, jag som var bombsäker på att vi skulle vara där kl.11 skulle tydligen vara där kl.10.. men det löste sig iaf.
Kom till slut in och fick träffa den mest sura och otrevliga person jag träffat på länge..redan där kändes det fel, har gått och oroat mig för den här undersökningen hur länge som helst.. så det blev ju inte mkt bättre av att hon var otrevlig..
Det första hon kunde se var att det var oroande mkt vätska vid ena njuren och hjärtat är troligtvis förstorat.. så på måndag ska vi tillbaka och en läkare ska titta på det.
Så mina misstankar om att allt inte var som det skulle besannades..
Sen blev hon ännu mer otrevlig och mer eller mindre läxade upp mig när jag sa att det där tyckte inte den lille om, för h*n kröp ihop och krängde på sig och försökte gå ur bild.. men det är minsann normalt och livsviktigt för barnet att röra på sig och sträcka på kroppen osv..
jag sa ju det mest bara på skämt.. men det uppskattades inte alls och ptja jag gjorde väl fel även där..
Så nu går man här med dåligt samvete för att det är något fel på liten, är rädd för vad de ska säga på måndag, rädd för att behöva träffa argbiggan en gång till och inte vågar jag fråga dem på ultraljudet något heller för då blir man bara uppläxad och idiotförklarad mer eller mindre :(

Byt tant! Det får man göra
Jag hade kanske inte vågat säga till att jag skulle vilja byta när jag var yngre, men det där har jag växt ifrån nu så när jag inte gillar någon inom vården så byter jag.
Det är mycket viktigt att man känner förtroende och åtminstone inte ogillar personen som ska följa en i en av de viktigaste perioderna i livet.
Håller med ovan! Byt!
Jag var lika dan, jag tyckte de var jätte jobbigt när vi fick åka tillbaka efter att jag gick över tiden och våran lille låg fel i samband med att vattnet hade gått men inget hände… ( han vände sig tillslut så allt gick bra ) men hade en riktig grin f*tta rakt av på kontrollen, men vägrade gå tillbaka och träffa henne igen, dock tog jag och förklarade de på telefonen för dom på sjukhuset och dom bytte till mig…
Dom har stor förståelse till än även om man inte tror de..
Finns inga dumma frågor! Finns bara dumma svar :)
Så du ska fråga precis vad du vill och hur mycket frågor du vill!
De är din lilla bebbis de handlar om, dom ska inte döma dig, och de kommer dom inte göra heller, tro sjutton att man är orolig…
Så ring du ett samtal till dom och förklara hur du känner och säg att du inte vill ha henne där….
Lycka till!
www.blueberryhedgehogs.com
BYT!
Du kommer ångra dig en vacker dag om du inte byter!
Tänk så här istället - dina surt ihoptjänade pengar går till att betala skatt för att få den vården du får! Du har all RÄTT i världen att säga hur du vill ha det. Hjälper alltid mig att känna en gnutta ilska…de ger mig lite styrka!
Det är DOM som jobbar för DIG inte tvärtom! ;))

Hua, vilket fräckt beteende… Jag skulle byta direkt. Det finns ingen mening med att man ska gå omkring och må dåligt pga att hon inte kan uppföra sig, speciellt med arbete innom vården…
Visst alla kan ha en dålig dag men samtidigt får man bara ett första intryck.
Hon som jag hade på inskrivningen var fruktansvärt trevlig, men hon var förlossningsläkare och kommer inte ha hand om mig under BM-besöken. (däremot så fick jag välja om jag ville ha en ung eller äldre bm, brukar man få det?) Men man kan ju alltid hoppas på att de blir hon som får ha hand om mig på förlossningen istället :P hehe (sådan tur har man väll antagligen inte :P)
Idag var vi tillbaka på läkarkontroll, den nya var hur bra som helst och jättetrevlig 
Vi fick svar på våra frågor och det såg även bättre ut med lillskiten, från att ha förstorat hjärta, oroväckande stor vätskesamling vid ena njuren, så heter det nu cysta på njuren men hjärtat ser helt normalt ut. Så nu kanske vi kan andas ut lite iaf.
Ska tillbaka var 4e vecka på ultraljud och sen vanliga bm-besök i mellan 
Dock var vi "tvugna" att göra fostervattensprov idag… vilket kändes mindre bra då jag har nålskräck, men det gick bra iaf och sambon fick strypt blodtillförsel i handen under någon minut, men lite får han väl stå ut med 
Skönt att andra besöket var trevligare =)
Hoppas att det inte är så allvarligt med barnet.