Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 5367 ggr
Tina-A
0

Ultraljud idag

Idag ska ju iväg på RUL, spännande :D

Förra ultraljudet var ju klart på bara 5 minuter, men nu får man titta ca 30 minuter står det i brevet. Jättekul!

Läääängtar!

Kommer bilder sen, hoppas jag :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Johanna
0

lycka till!! :-)

Tina-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ultraljudet var helt underbart :D

Fick veta att min moderkaka ligger i framvägg, fler som har den i framvägg?

Se bilderna och läs om hur det var på www.hejtina.blogg.se

Johanna
0

jag hade moderkakan i framvägg.. vilket innebar för min del att sparkarna dröjde, samt kändes dåligt även sent i graviditeten.. men det behöver inte vara så :-)

tog ni reda på kön?

Tina-A
0

#3: nej, det tog vi inte reda p? :) Fick du ett till ultraljud eftersom den l?g framf?r? Flyttade den p? sig sen?

Johanna
0

#4 nej, det fick jag inte… är väl bara om moderkakan ligger nedtill lr va man ska säga, att den ligger i framvägg är inget konstigt alls.. :-) eller ska du få det?

spännande!..vi tog reda på sist, men ska inte göra det denna gången..

Tina-A
0

#5: Vet inte.. Fattade som att det var vanligt att man kollar om och hur den flyttat på sig.

Flyttade inte din moderkaka på sig sen?

Johanna
0

nä. det tror jag inte… är ju inget ovanligt att den ligger i framvägg, eller bakvägg.. så det ska nog inte behöva göras ngr xtra koller på det..

framvägg innebär ju inte att den ligger för "utgången" , o då är den ju inte heller i vägen..

Tina-A
0

#7: Hon som undersökte mig sa att moderkakan oftast flyttar på sig senare, alltså att den sällan ligger kvar där framme mot slutet.

[Catteklina]
0

Jag hade min i framvägg. Fick ett "extra" UL om man vill kalla det de i v.32, men det var valfritt om man ville och då kolla dom det. I alla fall så hade den växt till sig och låg inte i framväggen längre, utan lågt istället. Fick även ett VUL för att se så den inte låg ivägen och det gjorde den inte heller.