hur tidigt ?
Hur tidigt fock ni magen och när började ni gå upp i vikt?
Jag går i morgon ons in i v 9 , har redan gått upp 6 kg och har fått en riktig mage redan,kommer inte i mina kläder osv..

Min mage dök upp efter vecka 20 och vikten började ökas lite lite då med. Är nu i vecka 26 och har en lagom mage och gått upp 2.6 kg.
Min mage började växa direkt från start. Första kommentaren om att jag såg gravid ut kom i vecka 9 och dom började fråga på jobbet om jag var gravid i vecka 10.
Nu vet alla på jobbet, går inte att missa magen längre. Är i vecka 13.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Svullnade ganska fort men såg inte uppenbart gravid ut föränn väl efter vecka 20-25, eller senare egentligen.
Fortfarande får jag höra att jag har en sån liten gravidmage, är i vecka 32… dock ser jag GRAVID ut nu, i alla fall..
och jo just det, i början gick jag upp mycket sakta kändes det som, nu ligger jag på 13kg+ och det mesta kom i mitten.

Jag fick inte mage förrän ganska sent, i vecka 26 var jag på semester och var i bikini så då kunde ingen missa, men under kläderna såg folk det inte innan v 20-24, hade då gått upp ca 4-5 kg. En tjej på jobbet hade missat min graviditet helt och upptäckte min mage först i v.35!!! haha, jag har visserligen inte gått upp mer än 6-8 kilo och är snart inne i v 39, folk säger att jag är jätteliten, det sitter bara på magen.
Barnmorskan säger att allt är bra, följer kurvan exakt, jag var ganska smal och platt om magen innan jag blev gravid. Att jag inte gått upp mer beror tydligen på att jag gått ner i mig själv, känner det lite på låren, det gör inget alls ;)
Jag har stått stilla på vågen sen v. 28 ungefär, så det mesta kom tidigt…
Jag ser inte speciellt gravid ut med kläder på, men desto mer utan. Är i vecka 21+4. Magen började puta i vecka 18 har jag för mig och började gå upp då också. Jag kan använda mina vanliga kläder men när jag har ätit måste jag knäppa upp byxorna =P Har ändå köpt lite mammakläder så jag har när det plötsligt inte alls går att komma i de vanliga byxorna ;)

Min mage började inte synnas förens tidigast vecka 12-14 ungefär, fick problem med att byxorna satt obehagligt vid vecka 14, men jag gillar tajta jeans så.
och jag har nu i vecka 19+3 gått upp ca 3-4kg sen start.
Resistance is futile.