Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3529 ggr
pollymine
0

GRAVID ELLER INTE?!

Jag är rädd att jag är gravid, men kan hända att jag inbillar mig också. Har haft sex några gånger denna månad, och med enda prevention "avbrutet samlag" vilket förtsås inte är säkert.

Första dagen på min senaste mens var 28 maj. Det var min första mens sen jag slutat med P-piller och den kom ganska precis när den skulle. Av vad jag minns har jag aldrig haft mensvärk dagar innan mens, utan endast första och andra dagen. Nu har jag mensvärk nästan hela tiden.. men ingen mens. Tror hela tiden att den kommer, springer till toaletten och då är det endast genomskinlig vätska, flytningar alltså.

Orkar inte göra något, dels för att jag känner mig trött och dels för att jag går och funderar på det här hela tiden och inte kan/vill berätta åt någon före jag är säker på hur det ligger till…

Förutom mensvärken fryser jag också och har ont i halsen men bara ibland!?! Är detta något tecken? Samt att jag upplever många lukter väldigt starkt, men det kan vara inbillning.

Och på midsommaraftonen drack jag en halv cider och mådde jätteilla hela natten, gick och la mig men kunde inte sova….

HOPPAS att någon kan ge mig svar om sina funderingar eller hur det var när ni var gravida, om detta kan vara något… ?

AnnaFagerell
0

Man får inte ont i halsen av att vara gravid. Och varför sluta med P piller om man inte vill bli gravid? Varför ha sex utan skydd om man inte vill bli gravid?

Ta ett test, det är säkraste sättet att få veta

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Sara
0

Alltså, jag har aldrig varit gravid men var i din sits och läste mycket.

Det där med lukter stämmer att man kan bli mer luktkänslig. Samma sak med tröttheten, vissa blir jättetrötta.

Går man och oroar sig så kan mensen skjutas upp pga det oxå men ett test är nog lämpligt. Glad

Sara

viktoria91
0

Jag var också väldigt ä'nslig för lukter, trötthet, illamående m.m. var endast skengravid;) kan vara att du också är det om du nu tror att du kan vara gravid och letar symptom som kroppen simulerar.

vedda
0

Ett test är enda säkra, kroppen kan spänna sig och mensen skjuts upp…

De första veckorna i min graviditet var jag hur trött som helst vissa dagar trotts 10h sömn. Illamåendet kom lite senare och även känslighet för vissa dofter..