Baby shower
Är det någon av er som haft en baby shower? Alltså ett kalas för dig som blivande mamma för att fira bebisens ankomst innan du är helt uppslukad i bebisen.
Vad har ni för åsikter om det? Jag tycker det känns lite små åpet men samtidigt hade det kunnat vara riktigt roligt.

Det är ju väldigt vanligt utomlands. Jag har inte varit med på någon eller haft någon och skulle inte vilja heller. Lite "skrockfull" kanske, tänk om det inte går bra? Sen känner man sig ju lagom trött o hängig ändå den sista tiden så jag bjuder hellre hem folk efteråt.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jo, känner också lite så, tänk om något händer osv.

Jag tycker det är ok med firande när bebisen kommit. Man vet aldrig och för min del skulle det nog göra oron större att göra en grej av det innan förlossningen.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jag har varit på en babyshower. Det var trevligt, vi fikade, pratade och gav presenter som efter den blivande mammans önskemål mest bestod av blöjor.
Ang. att vänta till efter förlossningen med att fira så kan det ju även hända något när barnet är fött. Nej, jag är för party!
Låt gästerna även ta med fika/mat så slipper man det om man känner sig trött i slutet av graviditeten.