Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 4851 ggr
MimmieM
0

Mammas lilla Walter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Torsdagen den 22 april föddes vår fantastiska son Walter, 49 cm lång och vägde 3690g - BF +8.

Värkarna började 23:55 på onsdagen och kl. 00:25 så var det 6-11 min mellan värkarna och de varade i runt 30 sek, då ringde vi förlossningen som bad oss avvakta, ta det lugnt och svälja 1g alvedon. Sambon klockade mina värkar med sin mobiltelefon ifrån vardagsrummet medan jag låg inne i ett mörkt sovrum. Han gick ut för att rasta hunden och då insåg jag att det gjorde mycket mindre ont om jag låg helt tyst och bara visualiserade värkarna som vågor att "rida ut". Varje värk hade en början, en topp och en utplaning. Jag var så avslappnad att jag kunde sova mellan värkarna.

Runt klockan 02:00 ringde vi åter igen förlossningen och meddelade att det nu var 3 minuter mellan värkarna och de varade mellan 1.5-2 minuter och de bad oss komma in. Första krystvärken kom när vi hunnit ut till bilen som vi sedan snabbt packade oss in i för att åka och lämna hunden hos svärföräldrarna. Det enda jag kunde tänka på var att jag var så otroligt törstig, när jag sedan fick en flaska med vatten kände jag mig urstark och att jag skulle kunna klara vad som helst.

När klockan blivit 03:00 var vi framme på förlossningen, 03:10 gick vattnet och 03:20 föddes Walter och jag sov mellan varje värk, hela vägen in i mål. Jag låg helt tyst och svarade nätt och jämnt på tilltal, för kattsingen vad jobbigt det blev när de drev ut mig ur min bubbla!

Det var superhäftigt! Jag kunde se för min inre syn hur mitt barn liksom arbetade sig nedåt för varje värk, det gjorde knappt ont och 3 värkar innan han var ute så hann jag tänka "är det inte värre än såhär?" Att vara lugn och avslappnad är den bästa smärtlindringen man kan få, jag behövde inte ens använda mig utav lustgas. Det tog totalt 3h och 25 minuter ifrån första värken.

Walter, 1½ dygn gammal <3 och så älskad!

Carpe Diem

[Catteklina]
0

Ett jätte stort grattis till en vacker pojk! :)
Verkligen en underbar berättelse!

andaloce
0

Stort Grattis!

Vissa är gjorda för att föda barn Flört, du är en av dem! Så skönt att allt gick bra.

Labbeflickan
0

Grattis :D!!!

ChristineL
0

Så pluttipluttig! Grattis Emmi <3 Och bråttom ut fick han till slut ;)

Linn
0

Super grattis emmi till lilla ljuvliga Walter!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

MimmieM
0

Tack alla :)

Carpe Diem

bfee
0

Åh jättegrattis till er!
Det där låter som förlossningen med mitt första barn. Den var helt gudomlig! :) Värre var det dock med andra barnet. Det spelade ingen roll hur mycket jag försökte slappna av o vara lugn. Det gick inte o värkarna var hemska!!! :/

Hoppas på en till sån drömförlossning som med första barnet nu då det blir dax för det tredje att kika ut… Men sån tur tror jag inte att jag har… ;)

Drömde förresten inatt att jag födde barn - hemma - jag hann inte in… ;)

Trollhassel
0

Wow! Grattis! Fin han är! *kramar*

Bfee, Läskigt att föda hemma! Förvånad

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

MimmieM
0

Jag tror faktiskt jag hade föredragit att föda hemma, alla människor som skulle prata och ställa frågor hela tiden, de var mest störande och i vägen.
Jag är också lite orolig att barn nummer 2 inte kommer vara lika lätt att trycka fram :S
Hoppas du får en riktig drömförlossning du också bfee :)

Carpe Diem

bfee
0

Trollhassel:
Ja, det är nog min största mardröm faktiskt! Iaf om det är oplanerat. En planerad hemförlossning är en helt annan grej, men… En som startar hemma för att "allt går för fort" o man inte hinner in… Det känns inte alls bra! *ryser* TUR att det bara var en dröm! O i drömmen så var det ju "lätt som en plätt" o föda hemma med, inget konstigt alls… ;)

Som ofta i drömmarnas värld… ;)

destroyed
0

Grattis Emmi!!!

jag trodde du hade längre kvar

JMax
0

Stort grattis!! Så fin han är!!

Skönt att du fick en så bra förlossning!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Denna kommentar har tagits bort.
[Quellii]
0

Grattis grattis!!! :D Så härligt att det gick sådär bra! Wow :)

Tina-A
0

Grattis :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

MimmieM
0

Vi tackar och bockar här hemma :)

Carpe Diem

eloize
0

Grattis så mkt till lillkillen!

Och välkommen Walter till världen utanför magen! ;)

Linn
0

Fick träffa underverket idag. Mycket söt liten sovande sak! :D Och emmi, supermysigt barnrum! :D

Linn

MimmieM
0

Tack Linn! :)
Tycker det var så roligt att det var just du som fick beställningen ifrån hela vårt kompisgäng nere i Gbg :) Var det du som hade bundit den också? Den var superfin iaf.

Carpe Diem

Linn
0

Haha, ja, jag tyckte det var lite roligt. :) Det var jag som gjorde den ja. När man skickar blommor via internet får man välja en bukett man tycker om, men det är sällan man har precis de blommorna hemma så man får göra något liknande. Många härliga vänner har du i alla fall, mååånga namn var det :D

Linn

MimmieM
0

Haha, ja sannerligen. Jag var imponerad över att du fick plats med alla på samma lapp utan att ta till ett A4 :))
Ja, det är ett riktigt härligt gäng. Herrarna pluggade ihop och när de sedan beslöt sig för att introducera sina respektive för varandra så är vi oskiljaktliga hela bunten :) Riktigt härligt gäng!

Världen är bra liten!

Carpe Diem

Linn
0

låter underbart. Har man inte större kort så har man inte (eller jo, det har vi, men dom passar inte så bra till buketter), men jag fick ju använda mig av båda sidorna :P

Vart köpte ni föresten skötbordsmöbeln?

Linn

MimmieM
0

Det är Ikea - Hensvik, samma serie som spjälsängen.

Carpe Diem

Linn
0

Hittade den. :)

Linn