Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 2517 ggr
Hannapanna
0

graviditetsdiabetes nån?

Sorry att jag har vart ltie off men de har vart lite körigt här..
Jag har gått och fått graviditetsdiabetes OCKSÅ som grädden på moset. Har haft ett körigt slut på veckan med massa test och besök på förlossning o med läkare och så.
Jag har gjort en glukosbelastning som efter belastningen visade 14,4, och de är rejält högt. Dock tycker man på förlossningen att när man gått så långt som jag (v.35) så vill man helst inte sätta in insulin, så jag har fått den roliga uppgiften att klara av de själv med hjälp av koständring. Och de blir ju en rejäl ändring..

Jag har fått en blodsockermätare så jag mäter 3 dagar i veckan 4ggr/dag och sen rapportera in till diabetesläkaren, skulle jag kunna hålla mina värden ok så får jag fortsätta såhär och är de åt fanders så ska vi prata insulin igen, men då komemr jag ligga på att få bli igångsatt istället. Ja när barnet räknas som fullgånget givetvis.
jag har gått tid för tillväxtultraljud på torsdag om två veckor och är hon stor nog osv osv så täbker jag inte ge mig i första taget.

Annars rullar de på, fpgarna är riktigt jäkliga och jag skulle kunna dö för lite smågodis

Nån annan här som råkat ut för diabetes?

Trollhassel
0

Jag har inte det problemet. Tänkte bara ge dig en lyckospark i baken. Se nu till att klara av dethär! Det kommer gå fint! Det är aldrig kul när saker kör till sig och det blir problem.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Hannapanna
0

Oh tack för sparken :)

Har väl inte gått så bra dock, men har bara mätit aktivt en dag än.. I morgon och på onsdag har jag mätdag igen och då får vi hoppas på BRA blodsockervärden! :D

trikz
0

Hej jag fik graviditets diabetes. Så jag vet hur det käns. Jag försökte ätta mat med långsamma kolyhdrater & promenera så gott jag orkade! Jo jag vet att det är jobbigt att inte få äta nåt godis för då är det de enda man tänker på. Hoppas du får nån hjälp av detta. Jag svarar hjärna om du har mer fråger efter bästa förmåga. Lycka till!