Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 8116 ggr
chanelffs
0

kräkningar,diarre - p-piller?

Vet inte om det är rätt ställe och liite pinsam fråga, men vill få hjälp av er ..
Jag är bara väldigt orolig, vill ju inte precis bli gravid - 16 år.  Jag använder neovletta 28 och det står att om man har kraftig diarre eller kräks inom 3-4 timmar försämras effekten kanske helt. Jag har stressmage/mjölkmage, tål inte så mycket laktos, därför blir jag rätt ofta lös i magen. Inte ''kraftig diarre'' som det står på förpackningen men är ändå orolig. Någon som vet om det räcker med lite lös i magen eller om det måste va som om man vore magsjuk? Får panik när jag känner att det händer nåt i magen, vilket bara gör det värre. Ska skaffa tabletter som ska lugna ner tarmen lite iallafall.
Tror ni jag kan sluta oroa mig eller vad bör jag göra? Vet att jag egentligen ska gå till en barnmorska, men om jag slapp det vore jätteskönt.. tack

JMax
0

Svarade dig inne på glamour.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tisdag
0

Försök att ta p-pillerna då du vet att du inte kommer att få diarré, tex på kvällen innan du lägger dig, eller vid en tidpunkt på dagen då du inte kommer att äta på några timmar och då inte bli dålig i magen.

Kan vara bra att snacka med en barnmorska eller vårdcentralen i alla fall för magen och så att "magmedicinen" inte krockar med p-pillerna.

Nisses
0

Annars är ett bra tips att testa på p-ring. Den känns inte för 99%(tror jag det var) och påverkas inte om man kräks eller har diarré. Det är väldigt bekvämt med för man behöver bara ta ur den en gång i månaden och sätta i en ny veckan efter.

Jag bytte till p-ring från p-piller för två år sedan och skulle inte vilja byta tillbaka

[nataschaj]
0

3 lite ot, men va e p-ring för nått?? e de sån som man stoppar upp mellan benen elr vadå?? hehe ja e inte haj på alla dess p-piller!

Tisdag
0

#4 Haha, ja det är något du "stoppar upp mellan benen".

[nataschaj]
1

5 hehehe okeey… tänkte ja skulle skriva de fint så de fick bli stoppa upp mellan benen, höhö.. men då hänger jag med…

IaMiaMaria
2

jag har också mycket problem med magen och blev rekomenderad att inte äta p-piller för risken ökar att effekten av dem blir dåliga. det finns massa andra saker du kan använda, som tidigare nämt p-ring, men även p-stav, p-plåster, p-sprutor och spiral, de blir inte påverkade av din mage.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Sarah
0

Varför äter du mejeriprodukter om du inte tål dem? Måste ju vara enklast att sluta med det så slipper du oroa dig.

MimmieM
0

#8 tänkte också det :)

Carpe Diem