Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 31330 ggr
melia
6

Livmoders infektion??

OBS lite äckelvarning på det här inlägget!… Skäms

Det är tio dagar sen förlossningen, jag slutade blöda för ett par dagar sen, har bara kommit några små bruna fläckar senaste två dagarna. Tills idag.. här kommer det äckliga då… idag kom massor med gulbrunt slem i trosorna som luktade död apa!! verkligen massor! *urk* Förvånad

Nån som vet om det är nåt tecken på infektion eller nåt, eller kan det vara så där ändå? är det normalt? nån mer som haft liknande?

Det är ju helg så jag kan inte ringa BM å fråga heller, får göra det på måndag.

Och när jag ändå skriver, jag svettas nåt så fruktansvärt på nätterna! Det har jag gjort i ett par år visserligen i samband med mensen, har tagit hormonprover förut o allt är normalt. Det är verkligen så man är sjöblöt, och under graviditeten blev det värre och nästan varje natt, och nu efter förlossningen så svettas jag om möjligt ännu mer och har gjort varendaste natt! är verkligen så man är helt genomblöt, som om man smort in kroppen med olja o kudde o allt är genomblött varje natt! nån mer som har det så?? verkligen äcklig känner jag mig alltid när jag vaknar..

Ska tillägga att bebis också har varit genomblöt i svett på nätterna, en stor pöl under hela honom! pga att han får mina hormoner genom mjölken antar jag…

Crispig
0

Har själv inte fått barn så jag kan inte kalla mig expert, men när jag läst på om graviditet osv snubbladde jag över det här:

"Avslag Avslaget är en flytning som består av blod, slem och vävnadsrester. De är ofta kraftiga, tjocka och mörkt röda till färgen. Blödningen kommer från platsen där moderkakan suttit, en såryta som successivt läker. Avslaget kan pågå allt från några veckor upp till åtta, efter förlossningen. Men efter någon vecka brukar flytningen bli rödbrun, sedan gulaktig och tillslut nästan genomskinlig. Använd bindor - inte tamponger på grund av infektionsrisk. I början behöver du säkert byta binda varje gång du går på toaletten. Om blödningen plötsligt ändrar karaktär och du eventuellt får magsmärtor (klarrött, innehåller ovanligt stora klumpar eller luktar illa) bör du kontakta sjukvården. Detta kan vara tecken på en infektion."

Just angående att det luktade menar jag.

Hoppas det hjälper : ,

andaloce
0

Jag har haft livmoderinflammation efter båda mina första förlossningar, och det har då kommit ca 1vecka efter förlossning.

Jag kan ju inte säga att det är livmoderinflammation du har med det du skriver, men jag kan nästan garantera att det är det du har om du även får ont i magen, feber m.m.

Det är klart det kanske tar ytterligare nån dag innan du isåfall börjar få ont!? Det är nog värt att kolla upp det, ring förlossingen/BB och rådfråga. För om det är en inflammation så är det bäst att börja med penicillin innan det blir värre.

Lite som inte hör hit, men jag berättar ändå!: Efter den här förlossningen fick jag aldrig nån inflammation, men jag blödde klarrött blod i ca 2veckor (tidigare har blödningen blivit brunaktig efter bara nån dag och avtagit helt inom 2 veckor) och helt plötsligt kom det ut en stoor klump (säkert 3cm bred och 10cm lång, och tjock) måste ha varit rester från moderkakan. För efter att klumpen kommit ut så slutade jag blöda hlet efter ytterligare 1-2dagar. Men blev lite orolig ett tag att det var nåt som var på tok.

jn84
1

#2 Fast om inte moderkakan kommer ut hel så får man väl inte åka hem? Har iaf för mig att de sa att om det fattas en bit så finns det risk att de söver en för att få ut den..

#0 Kan inte säga något om slemklumpen, men mitt avslag luktade ju inte gott nånstans..

Men svettningarna känner jag igen. Jag svettades som en gris den första tiden! Och värre blev det om jag råkade amma två gånger på samma bröst så det andra bröstet blev sprängfyllt.. Harman dessutom en varm bebis bredvid sig så känns det som att man ska flyta iväg

melia
5

Var på akuten igår, ringde sjukvårdsrådgivningen och dom skickade in mig på direkten.

Efter 5 timmar där så konstaterades att jag nog inte hade någon livmodersinfektion för jag hade inte ont när hon klämde, däremot hade jag feber utan att jag visste om det.

Hon skickade istället in en medecinläkare till mig pga mina andra oförklarliga symptom jag har, så hinkvis (kändes det som) med blod togs för olika tester.

Ang. klumpar så har jag blött ut massvis med stora klumpar! en del runt 5 cm stora andra mindre. Blödde också klarrött länge. sen slutade det blöda i två dagar o sen kom det här äckliga brungula som luktade apa. Ingen aning om vad som är fel men dr. skulle ringa mig i veckan iaf.