Nu är det nog nära!
Jag har BF på söndag och kom just hem från mitt (förhoppningsvis) sista möte hos barnmorskan.
Bebisen ligger med huvudet fixerat och tittar åt höger, vilket är den rätta positionen innan förlossningen. Nu är det bara att vänta. Hon tror att det inte kommer dröja många dagar nu.
Fick en ny tid 15 Mars, i fall jag skulle gå över tiden, men barnmorskan tror inte att jag kommer behöva utnyttja den tiden. *pirrigt*
Håll tummarna för att hon har rätt!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Trollhassel:
Åh, vad härligt!
*spännande*
Glöm nu inte o hålla oss uppdaterade!!! ;)
*kramar om*

#2 Klart jag ska hålla er uppdaterade! 
Med Vänliga hälsningar

ååhh så spännande!!!!!

Men vad underbart spännande!!!
Hoppas bebis vill ut snart och ett stort lycka till med förlossning och allt!!!!

Vad roligt och spännande!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

spännande! :D
Jätte skoj och spännande. Vi hålla tummar och tassar här hemma att det är på gång :)

Tack allihopa!
Jag har ganska jobbiga sammandragningar som ibland är ganska täta och regelbundna..men fortfarande känns de som förvärkar, men något hårdare än tidigare. Även när jag vilar kommer de, och det har inte hänt förut.
Kanske kan vara ett tecken på att något är på g inom en relativt snar framtid i alla fall? Någon av er om förr barn som kännt så?
Med Vänliga hälsningar

#8 Det kan mycket bäl vara på gång nu, när det kommer regelbundet så vet du att det är dags, så var redo att ta tid med klockan
Som du beskriver började det med mitt första barn.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Åhh, så spännande. Blir nog bäbis snart. Lycka till!

#8 Låter precis som vart jag är just nu! Underbart att väckas mitt i nätterna av kraftiga sammandragningar och förvärkar. Min bebis är också fixerad med pannan åt höger, hoppas dock du får tidigare än mig eftersom jag inte har BF förrän den 14 april.
Hoppas hoppas hoppas du snart har din bebis hos dig :)
Carpe Diem
Spännande! Lycka till!
Oh så spännande!!!
O inget inlägg sen innan 18.
Det får en att undra om du är kvar hemma än?
Skickar en praktisk länk till er alla här.

Ingen bebis än, men jag känner mig konstig…på något vis.
Jag har (sorry) jävligt ont i fogarna! Har vart ute och vandrat i vårvädret en stund och nu är jag bara superrött! Fogarna blev något bättre av prommenaden i alla fall. Ska sova en timme och se hur jag känner mig sedan.
Tack Bfee för länken! Den kan vara bra att ha :)
Med Vänliga hälsningar

Hoppas du kommer upp ur sängen efter den där promenaden :)) Mina brukar knappt kännas av under själva promenaderna, men när man suttit still en stund och stelnat till så har jag samma flexibilitet i dem som ett par trummpinnar :)) Aj aj aj!
Carpe Diem

#15 Ja, riktigt jobbigt kan det vara när man suttit eller legat stilla ett tag. Inte skönt när det knakar till!
Med Vänliga hälsningar
Trollhassel:
Det var så lite så… :) Ett hett tips ifall du vill få igång förlossningen (men det vill du la inte riktigt än med ditt planerade biobesök idag?) är att besöka IKEA & gå runt där i några timmar o titta.
Det startade min (o väääldigt många andras) förlossning! :) Min bm sa till o med: "Åk till IKEA med dig!!! :)" !

#17 Bion var igår, så nu är det fritt fram med Ikearesor för mig. Passar nog dock bättre i morgon eftersom sambon jobbar i kväll. Han får nog inte ta ledigt pga. Ikearesa. Däremot förlossningen i sig får vi hoppas att han får ledigt för ;) Tack för tipset!
Dock har jag fått ont i halsen och känner mig riktigt trött så vila och lugn och ro kanske är ett bättre alternativ till mig. Sov en stund på eftermiddagen och vaknade med halsont. Förkylning är INTE vad jag behöver just nu!
Btw Alice i underlandet var riktigt bra. Vi såg den i 3D och det är något jag kan rekommendera!
Med Vänliga hälsningar

#17 Jösses, och jag som ska till IKEA och storhandla imorgon :))
Carpe Diem

#19 Lycka till! 
Med Vänliga hälsningar

BF idag! Tror dock inte att det kommer någon bebis idag. Har ju fått en tid hos min barnmorska den 15 Mars, om ungefär en vecka. Vad gissar ni, kommer jag gå dit?
Med Vänliga hälsningar
**Trollhassel:
**Jag är övertygad om att du inte kommer att behöva gå dit. Isåfall för att visa upp ert lilla knytte… <3
För bf+8 dagar tror jag inte ett dugg på… :)

#22 Hoppas du har rätt i det. Blev så förskräckt när blivande pappans mamma berättade att han egentligen skulle kommit 2 November..men han kom den 19. Nu bli man väl igångsatt om det döjer så länge? Det var ju 1970.
Med Vänliga hälsningar

Det varierar mellan 14-17 dagar mellan landstingen tror jag innan de gör igångsättning
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#24 Oj då, det lät länge!
Med Vänliga hälsningar

Man räknar väl med att +/-2 veckor för BF är normaltså efter 2 veckor kan det bli aktuellt med igångsättning, såvida inte några komplikationer inträffar eller att bebisen är stor.
Carpe Diem

Jo, det är klart. Så är det ju. Finns ju ingen mening med att sätta igång förlossnigen om den ligger inom ramen för vad som är normalt. Då väger väl för- och nackdelarna väldigt noga.
Jaha, 1 dag över tiden idag. Drömde i natt att jag födde en pojke på 6 kilo. *ryser* Det skulle nog inte varit någon dans på rosor så jag är glad att det var just en dröm.
Med Vänliga hälsningar

Haha, det skulle inte få plats en 6 kilos dunderklump i dig vännen :)
Carpe Diem

Nä, det skulle nog vara omöjligt. Haha! Min barnmorska tippade på att h*n vägde drygt 3 kilo…det var i torsdags. :) Så mycket har h*n nog inte hunnit växa.
Med Vänliga hälsningar

Haha, vilken tillväxtfas i så fall 3-6 kg på 4 dagar :) Det blir en snabb barndom!
Men det där med att det blir en pojke kanske betyder destå mer :)
Carpe Diem

Åh, det är så spännande nu! Nu vet vi snart om det blir en D***** eller en J**** 
Med Vänliga hälsningar
Oh så spännande :D Närsomhelst kan den lill* komma ju ^^

Hur mår du idag Myra? Några känningar?
Carpe Diem

Ja, det är väldigt svårt att säga, men jag har ont i magen. Antingen är det något på G elle så är jag sjuk. Fryser och känner mig lite lätt illamående.
Med Vänliga hälsningar
Så spännande! Hoppas att det snart sätter igång! :)
Måste bara fråga, skorna på bilden var megatuffa! Vet du var man kan hitta dom?

#35 Ja, min syster köpte dem i USA. Jag kan fråga henne vart hon hittade dem för det är ju möjligt att de går att beställa därifrån. Märket på skorna heter Pastry.
Haft ont i magen, nedre delen och jumskarna hela dagen. Ringde till förlossningen och fick rådet att ta en promenad och att vila. Kan vara huvudet som ligger och trycker på. Hoppas att h*n vill ut snart för jag står inte ut med detta i flera dagar.
Med Vänliga hälsningar

3 dagar över tiden idag, och ingen bebis än. Jag har varit ute och gått så vi får se om det gör susen eller om h*n kommer stanna där inne för evigt. Just idag så känns det ganska bra att ha magen kvar för jag har varit på mag-fotografering :)
Ni ska få se i magbildstråden sen :)
Med Vänliga hälsningar