Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 16528 ggr
Trollhassel
0

Hickar era bebisar?

Kan ni känna när era bebisar har hicka i magen?

Hur ofta får de hicka och hur länge brukar det sitta i?

Min bebis får hicka någon gång om dagen. Jag har kunnat känna det från vecka 32. Ofta slutar det på en liten stund men ibland sitter det i flera minuter.

Vet ju att det är helt normalt att de får hicka när de andningstränar, men det känns så lustigt. Sen tycker jag lie synd om h*n när hickan inte vill ge sig. Vet ju själv hur irriterande det kan vara Skrattande

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Hannapanna
0

Lillasyster i magen hickar inte på långa vägar lika mycket som Elliot gjorde, men de händer nog nån gång om dagen och håller i sig i nån minut.
Elliot hickade nära på JÄMT.. :D

andaloce
0

Mina första två barn hickade rätt tidigt, medan den här började hicka bara för några veckor sedan. Håller på i kanske 5min eller nåt, inte varje dag men det blir oftare och oftare.

Jag tycker det är jätte irriterande jag Tungan ute.

Trollhassel
0

#2 Uppriktigt sakt så tycker jag också at dt är lite irriterande. I alla fall när man ligger och kollar på tv eller försöker sova. Det går ju inte att koncentrara sig :P Haha

Med Vänliga hälsningar

IaMiaMaria
0

Är det inte lite mysigt att känna den lille också??

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Trollhassel
0

#4 Jo, det är klart att det är. Övervägande mysigt. Hårda välriktade sparkar och "otajmad" hicka kan vara lite irriterande bara. Självklart är det mysigt att känna hur den lilla krabaten rör på sig där inne :)

Med Vänliga hälsningar

Mikaela_B
0

Här hickas det, och måste medge att de börjar gå mig lite på nerverna :P

www.blueberryhedgehogs.com

Trollhassel
0

Det är lustigt hur folk reagerar när man säger att bebsen har hicka. Folk tror knappt på en. Va? Det kan du väl inte känna?!

Jo då, det kan man. Tydligt!

Blivande pappa och min syster fick känna på min mage när bebisen hickar och då råder ju inga tvivel längre. haha

Med Vänliga hälsningar

[esile]
1

Jag har en riktig hickbebis i magen, flera gånger om dagen och lååånga stunder!

Vad skönt att höra att det är flera som tycker att det är lite jobbigt, för det ÄR det. Tyst

Tror jag har känt av hicka sen runt v.23-24 eller något, och det känns ju bara mer och mer.

Trollhassel
0

Det är nog svårt att föreställa sig hur det kan vara störande för de som inte upplevt det själva. Jag brukar förklara det med att bli petad lite lätt i magen varannan sekund. Man kan ju knappast koncentrara sig på något annat då.

Med Vänliga hälsningar

Crispig
0

den gulligaste, och mysigaste sak i världen kan nog bli irriterande om det görs tillräckligt många gånger och på obekväma tidpunkter :P

Trollhassel
0

#10 Sant! Fick nöja mig med 3 timmars sömt i natt för hicka, sparkar och annat höll mig vaken. Somnade 07.30 och vaknade 10.30. *dödstrött*

Med Vänliga hälsningar

bfee
0

Min lilla bebis har värsta hick-attacken just nu, faktiskt! Hela jag hoppar till vid varje hickning… *skrattar* :) Den hickar lite då o då o jag har känt det i några veckor nu. O det kommer några ggr om dagen. Vet dock att bm sagt att bebisarna inte lider av hickan (hur dom nu kan veta det). :)

Trollhassel
0

#12 Haha Glad Jag som tycker det är jättestörande med hicka själv.

Med Vänliga hälsningar

bfee
0

Då var det hick-tajm igen då ;)

Trollhassel
0

#14 Här också.

Med Vänliga hälsningar

madeilene87
0

hur känns hickningen egentligen? :)

Trollhassel
0

#16 Väldigt svårt att beskriva. Det är som ett tickande typ varannan sekund. Väldigt svårt att föreställa sig om man inte upplevt det tror jag :)

Med Vänliga hälsningar

bfee
0

Hickandet känns som en rytmisk rörelse. En rörelse som kommer med regelbundna stötar, liksom, i jämn takt. :)

madeilene87
0

#17 och 18

aha, issåfall har jag känt av det någon gång hehe.

MimmieM
0

Här hickas det med ojämna mellanrum. Det tog ett tag innan jag insåg att det faktiskt var hicka den gjorde. Håller med om att det är lite, tja… irriterande är kanske fel ord. Men.. störande! som om någon sitter och petar lätt varannan sekund inifrån magen.

Carpe Diem