Snuvad på lillasyster
Ja, här har de hänt lite saker! Ska ta de lite kort.. ;)
I måndags em åkte cvi in till förlossningen med REJÄÄÄÄLT ont i ryggen och värkar.
När vi kom in så fick vi en sal och dom satte ctg och efter några timmar undersökte dom mej men de hade inte hänt nåntign, hade inte öppnat mig i princip nånting.. Fortsatte några timmar till men ingenting hände. Sen tidig morgon börjar de avta och sen på em på dagen fick vi åka hem igen.. Så snuvade blev vi!
Idag har jag tid med diabetesläkaren och sen ultraljud för att se hur mycket större än normalt hon är.. Får vi se vad som sägs angånede igångsättning eller kejsanrsnitt.. :)

Lycka till!!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
**Hannapanna:
**Det är inte helt ovanligt att det blir precis så här som du nu beskriver det. Det var samma sak för mig, vi åkte in o blev hemskickade igen. Men vid undersökningen visade det sig att både slemproppen samt vattnet hade gått. Detta var på Fredag den 21/10. Vi fick därför en tid för igångsättning Måndag den 23/10 kl 09.00.
Natten mot Måndagen började värkarna komma igång rejält igen, ingen sömn blev det. O på Måndag morgon kl 04.04 (tänk att klockslag sätter sig så i huvudet) klev vi in genom förlossningens entré, o kl 08.58 föddes vår lilla gosse…
HUR komiskt är inte det egentligen, på en skala, då vi hade tid för igångsättning exakt 2 minuter senare? ;)
*skrattar*
Så… Ni har nog er bebis hos er snart, ska du se ;)
Har ditt vatten gått? Slemproppen?_ *kramar om*_

Usch när jag läste din rubrik trodde jag att lillasyster hade dött 
Hann börja få tårar i ögonen innan jag såg att det bara var falsk alarm.. Phu. =)
Vad anses som "normalt" i storlek? På en som är fullgången altså ;)
Får diabetiker ofta större barn?
Gäller det isf även graviditetsdiabetes?
tusen frågor ;)
#3 jag trodde också det. :P
Oj hoppsan! Jag tänkte inte att man kunde ta min rubrik så.. :/ Får be om ursäkt.. :)
Våran brud är +19% och beräkndes väga ca 3,3 nu i typ v.36+3, och vid full tid trodde läkaren att hon skulle väga ca 4,1. Men än inom ramarna så.. De väger ju många barn nuförtiden varesig man har diabetes eller ej.
Diabetiker och graviddiabetiker får oftast större barn ja.
Jag har också blivit beviljad igångsättning, så i morgon täntke r jag diskutera saken med min bm.. Men just nu känns de som att om hon inte kommit själv om en vecka kör vi igång..
min unge utan diabetes vägde 4200 5 dagar innan bf och en bekant fick en tjej på 4300 9 dagar efter bf :)