Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3434 ggr
eloize
0

Behöver era tummar nu!!

Jaha vart ska jag börja….  för att dra en lång smärtsam story kort så börjar jag såhär… efter ett missfall under v10 så är vi nu gravida igen i ja just v10 och måste väll erkänna att jag är liiite smått nojjig…. vill bara passera denna vecka samt gå förbi v12 smärtfritt! *the magic week*

Så håll tummarna nu! känner att jag behöver det!! 

Vet att det är tidigt att annonsera om bebis men behöver som sagt era tummar och gärna en del tassar! *ler*

Är i princip sängliggandes pga av illamående, det gör mej totalt avslagen… kilona rasar, (det klagar jag dock inte på!) men börjar nu efter 4v med detta känna av att kroppen inte riktigt är fit for fight längre…. så jag hoppas hoppas bara få gå förbi v12 och må bättre!!!

Keep your fingers crossed please!!

regskylt
0

håller tummarna för dig!

eloize
0

#1 Man tackar så mkt!

kamjo
0

Håller tummarna för dig! Hoppas allt går bra!

eloize
0

#3 Tack så mkt!!

JMax
0

Håller tummar o tår!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

eloize
0

#5 Tack så mkt! toppen med tår också, nu fasen ska detta gå bra! haha tack!

jn84
0

Håller tummarna! Jag tror det kommer gå bra den här gången :)

eloize
0

#7 ja vi hoppas verkligen på det! Tack för tumhållningen!!!

Trollhassel
0

Här håller vi fyra tummar, fyra tassar, två svansar och massor av fenor. Illamående är jobbigt, jag hoppas att du känner dig bättre snart. Att man fått ett missfall behöve definitivt inte betyda att man löper någon större risk för att få det igen, men det är klart man blir orolig.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AutumnWicca
0

Håller tummarna här med! *kramar*

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

eloize
0

#9 Oj nu fasen ska det ju gå bra med alla dom hållningarna!! *ler*

tack så mkt!

nej jag hoppas verkligen denna gång går bättre, men man kan inte låta bli att nojja upp sej ibland….

#10 Tack så mkt!! *kram*

eloize
0

tänkte göra små uppdateringar i denna tråd, känns bättre än att göra nya hela tiden…

Denna vecka har magen växt enormt…. börjar verkligen fundera på vad som finns där i! haha

illamåendet har gett med sej liiite…. vilket känns helt underbart!

tror jag ska ringa mvc och be om ul så man får se att allt står rätt till eftersom magen känns löjligt stor för denna vecka! kanske lika bra så man dämpar sin egna "oro" och undran hur allt står till!

Trollhassel
0

#12 Man kan bli väldigt svälld i magen under graviditeten. Det behöver inte vara något farligt alls.

Stackare som är så orolig…men det var jag också. Be om ett UL du om du är orolig. Vi gick på UL i vecka 12 på grund av oro som visade sig vara helt obefogad.

Med Vänliga hälsningar

eloize
0

#13 tack! skönt o höra…

det är säkert ingen fara heller, men ja nojjig som man är ibland så känns det kanske bäst o boka tid för ul….

bättre o kolla en gång extra!!

eloize
0

nu är jag inne i v12..och bokat inskrivning hos barnmorskan!

ska dit den 21/10. fick inget ul då men ska försöka boka ett när vi är där.

nu börjar detta verkligen kännas som att vi får denna bebbe! *ler* men men hoppas veckan går över fort och smärtfritt!!

becka89
0

Håller tummarna att allt går bra

eloize
0

#16 Tack så jätte mkt!

jn84
0

Håller tummarna men tror det kommer gå bra den här gången :)

eloize
0

#18 ja jag tror och hoppas verkligen det jag också! Tack!

eloize
0

nu är jag nervös…. inskrivningen är imorron bitti hos barnmorskan!

känns super kul men samtidigt så lockar iiinte blodprovet, (nål o sprutfobi) vet att man måste göra för bebbes skull men vette tusan hur jag ska klara det! brukar få lustgas i vanliga fall…. ja ja vi får se imorron hur det går! får tänka på grönt gräs och långa sandstränder!

och igen! tack för era tummar!!

Trollhassel
0

Åh, det är inte så farligt. Det klarar du. Jag giller inte heller nålar och det tror jag ingen gör. Jag brukr "ge bort" den lilla stunden av mitt liv. Jag brukar tänka att dethär är inte min lilla stund att ha det bra, men alla andra små stunder är det.

Med Vänliga hälsningar

eloize
0

#21 klarade inte av det… får ta det på måndag istället när vi träffat läkare och förhoppningsvis tiggt till oss ett ul!

fick med mej embla hem och ska sätta på det innan sen skulle dom försöka då igen….

dom fick lite blod när dom stack i fingret men märkte att det var ganska så kört med mer blod från mej idag….

såå bättre lycka nästa gång! haha inte förvånad!

men kan säga att jag är inne i v13 nu!! beräknat den 3maj… attans vad verkligt det blev nu!! *ler*

Hannapanna
0

Emla är guld!!
Jag ha ralltid emla när jag nu tar blodprov eller så.. nu låter de som jag gör de varje dag och de gör jag jdå inte.. men eftersom jag har anemi så har de blivit nått fler blodprov än normalt.. Och jag går INTE dit utan emlan.. Helt går jag inte dit alls, men jag måste ju..

Grattis till v.13!

Trollhassel
0

#22 Det går säkert bra. Embla tar ju faktiskt bort all smärta…i allafall för mig. Det brukar funka jättebra.

Jag var livrädd för blodprov för några år sedan, men efter 9 månaders sjukhusvistelse med blodprov mer eller mindre dagligen så tycker jag inte att det känns alls. Jag är van och det är jag glad för, för det är inte kul att oroa sig. Det känns bra när man har det gjort och fått inse att det inte var så farligt.

Grattis till vecka 13! Nu kan du andas ut och njuta. Missfallsriken innan vecka 13 är ett ständigt orosmoment det också. Nu är den mycket lägre :)

Med Vänliga hälsningar

eloize
0

#23 jag hoppas det hjälper, måste låta bli och tänka på sj nålen och det också bara! oftast där det faller! blir alldeles för nervös och inget blod kommer…..

men som sagt, embla hjälper nog en bit på vägen!

Tack så mkt!! nu kan man börja andas ut och verkligen glädja sej!!

#24 Jasså ja då har ju du då på det sättet vart "tvungen" och bearbeta din fobi på det sättet! tror det blir "enklare" när man "måste" ta så pass ofta… stackare! haha 

jag trodde verkligen detta skulle bli bättre med åren, men ikke…. får fortfarande panik där på britsen och slutar andas m.m… får hoppas på bättre lycka nästa gång!! haha

Tack så hemskt mkt! känns som en stooor lättnad nu, som att man faktiskt kan börja njuta av vetskapen att man ska bli förälder om ca 6mån!!

jn84
0

Jag har också varit livrädd för sprutor. Det "upptäcktes" väl i fyran när det var dags för stelkrampssprutan. Då fick de hålla i mig för att jag skulle kunna ta den. ^^ Minns inte hur det var med sprutan i sexan, men var nog nåt liknande då..

Sen när jag gick i högstadiet blev jag inlagd på sjukhus för vad dom tror var äggledarinflammation och då hade jag en jättesnäll sköterska som tog jättelång tid på sig att ta blodprov. Det gick jättebra och jag kände mig inte lika rädd längre. Men sen samma natt vaknade jag på sjukhuset av att dom drog åt den där grejen runt min arm och bara stack mig Förvånad  Jag låg och grät länge efteråt och det kändes som ett övergrepp!

Sen vet jag inte riktigt vad som har hänt, jag har liksom bara bestämt mig för att fixa det. Tycker inte alls att det är lika jobbigt längre, även om jag spänner mig och håller andan (vilket man inte ska göra). Tittar dock inte åt spruthållet och ber dom att inte säga till när de sticker utan bara göra det. Dessutom brukar jag alltid be att de lovar att om de inte hittar rätt direkt så måste de sticka på nytt. Har hört alltför många skräckhistorier om hur de gräver efter den =/ Bättre med nytt stick.

Grattis till vecka 13! :D

Känns som att jag var där alldeles nyss, men jag ska ju ha barn i januari, inte i maj :S

Hannapanna
0

"26 *fniss*
Jag tog INTE nån stelkrampsspruta i mellanstadiet alls.. DOm hade nog behövt hålla fast mej kasnke..

Sen blev de inte bättre sen.. jag har tandläkarskräck också och en gång när jag lagade en tand (och ja jag gick på lustgas då) täntke dom vara sååå jävla smarta och ta blodprov samtidigt.. Men eftersom jag INTE tyclte de och va livrädd, skrek jag ju en hel del och den här stackars sjuksköterskan som dom hade skickat efter blev ju skitnervös.. hon stak mej en massa gånger i båda armarna innan hon lyckades..

Men faktiskt sen jag födde Elliot är jag inte riktigt lika livrädd.. jag går inte dit utan emlan och magont, men jag kan gå dit själv.. STORT framsteg!

Trollhassel
0

#26 åh, fy ja. Under halva min sjukhusvistelse så var jag väldigt uttorkad. De var supersvårt att träffa rätt och väldigt olika personer som tog proverna, så jag blev stucken och grävd i i både armar, händer, ben och fötter. De brukade få dra ut blod med vacum ibland och det var hemskare än allt annat. Jag bestämmde mig också bara för att fixa det. Det var liksom ingen idé att försöka slippa. Det känns så skönt att få det gjort.

Med Vänliga hälsningar

kamjo
0

OOOh Grattis till v 13 =)

eloize
0

#29 tack så mkt!! känns underbart!!

ang spruträdslan så går mitt sakta men säkert åt rätt håll, för några år sen så kunde jag få sån panik så jag slog en syster så hon började blöda näsblod, samt slog en läkare i bröstkorgen så han tappade andan, jag fick sånna blackouter så jag visste inte vad jag gjorde ibland….

nu svartnar det lite och ja svimmar ibland eller nästan i dom flesta fall, gråter lite och ja tycker det känns som att hela världen är emot mej, men så skönt att slippa få otroliga tokspel iaf!

eloize
0

sådär ja… jag har enligt läkaren en livlig liten en där inne!

känns jätte skönt o få höra! är i v14 nu! så tiden går ganska så fort nu ändå!

tack igen så otroligt mkt för alla tummar och tassar!!

jn84
0

Grattis! Alltid skönt att få det bekräftat att allt är som det ska. Fast sen nojar man sig inför rutin-ul iaf, men det hör väl till :)

Angående spruträdslan så tog jag influensavaccinet i söndags. Vaccinationerna skedde i en skolmatsal där folk satt vid alla bord och blev sprutade. Att be om en brits var knappast någon idé. Men jag sa iaf till hon som skulle spruta mig att jag tycker att det är rätt obehagligt och då svarade hon "Ja, det får man tycka". Sen bara stack hon mig rätt upp och ner och sa "Nu är det klart". Jag var inte det minsta beredd (tänkte mig att dom skulle kolla ut ställe osv som när man tar blodprov) och skrek "AJ!" rakt ut i hela matsalen. Inte för att det gjorde det minsta ont, utan för att jag blev så paff. Folk tittade konstigt på mig och min pappa som stod i rummet bredvid började asgarva. Hehe. Jag själv skrattade hela vägen till bilen ^^

eloize
0

#32 Tack!

oj vad läskigt, brrr….  men skoj reaktion! ahhaha

eloize
0

Ville bara Tacka för era tumhållningar!!

Allt har gått kanon hittills och bebis växer o mår bra!

har nu för några dagar sen gått in i månad 6…. v 24.. tiden går fort!

Jennifersthlm
0

underbart! Stort grattis =) hoppas resten av resan går kanon.. glöm ej att avlägga rapport när den kommit =)