Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 2374 ggr
jn84
0

Varför krånglar alltid nånting?

Jag förstår mig inte på det här.

Havandeskapspenningen - lätt som en plätt. Dröjde bara någon dag innan jag fick beskedet när min arbetsgivare väl skickat iväg min ansökan.

Men sen strulade arbetsgivaren igen med min beräknade inkomst. Det löste sig igår efter att jag ifrågasatt hur tusan dom räknat! Så nu höjde dom min beräknade årsinkomst med 25 000.

Sjukskrivningen har inte varit något problem varken för läkaren eller arbetsgivaren, men då började f-kassan bråka istället. Dom menar att om jag jobbat mer än 4 timmar en enda dag (är halvtidssjukskriven) så räknas jag som fullt arbetsför. Dom kunde inte förstå att om jag jobbat 5 timmar någon dag så har jag varit ledig dagen efter, plus att jobbet är så otroligt varierande. Att sitta och anteckna i skolan kan man göra 8 timmar en dag utan att det belastar foglossningen, medan att arbeta två timmar hemma hos brukaren är betydligt jobbigare!

Men det verkar också ha löst sig.

Hästen blev ivägskickad i lördags (efter att ha försökt lasta i fyra timmar) och då kändes allt så bra att jag tyckte det var okej att åka upp till stallet och börja städa ur boxen.

BÖRJA, var ordet. Min häst har demolerat boxen totalt, det är hål i väggarna, färg bortsparkad osv. I söndag och igår kom saknaden efter honom och då orkade jag inte åka upp och fixa nånting men har gott om tid på mig att göra det då det inte flyttar in någon ny förrän om två veckor. Men sen igår kväll fick jag veta att en annan tjej i stallet ställt sin häst i min box! Förvånad

Hon skulle få den efter mig, men jag måste ju få en chans att fixa klart den. Nu är den full med torv IGEN (jag körde ut torv i flera timmar i lördagskväll) och helt omöjlig att både skura och måla. Och jag är inte särskilt intresserad av att klampa runt i hennes häst skit för att fixa efter min häst.

Jag är bara så tokförbannad! Man kan väl fråga först?!

Nu måste JAG kontakta HENNE och lösa det här. Men så länge hennes häst står där och den är full med torv så tänker jag inte göra nånting. Och vem ska egentligen bevisa att det är min häst som saboterat boxen, jag kan ju hävda att den inte såg ut så innan eftersom ingen i styrelsen godkänt boxens skick innan hon flyttade in…

GAH! Ville bara skriva av mig! Trodde att jag äntligen bara skulle få njuta av gravidititens sista två månader, men det verkar ju kunna uppstå problem precis överallt!