Jobbig dag!
Snö är fint, man vill bara gå ut och njuta men det kan jag inte. Har min stora hund hemma och han är nervös och hormonstinn för att Prillan löper. Han drar och bökar och vill ge sig på alla andra hundar ute. Min foglossning blir inte bättre av att få dra och streta med honom och sambon jobbar. Stackars mig!
Jelisej är så mysig, fin och underbar men han är också stor, tung och hanig. Inget för en stackars trött gravid kvinna att ha i kopplet när tiken löper.
Var bara tvungen att gnälla lite.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
stackare hehe.. vad är han för hund?
Du kan få låna min Rottweiler tik också när du ändå är igång med en stor vovve, så får du kanske lite gämnvikt i dragandet, 40 kg till iallafall ;)
ne då, lider med dig, jag är glad så länge snön inte kommer, för när den kommer så får min flicka sig ett spratt och att kontrollera den snöälskande hunden då… brrr… vill inte tänka så långt :)
www.blueberryhedgehogs.com

Han är rysk vinthund. Väger 45 kilo. *pust* Lillvovvan är hos en kompis ett par timar nu så jag tänkte att ja skulle ta en långtur med Jelisej men det går inte. Första hund han ser blir han alengalen. Orkar inte så länge. Mina fogar tar död på mig.
Ja, kan ju ta din tik också så är lyckan gjord ;) Jag kommer flyga som en vante. Själv är jag inte så tung (ca 50 kilo) så det är ingen lek att brottas med en hund på 45 kilo som dessutom är på krigsstigen.
Med Vänliga hälsningar
Ne usch jag har fördelen som är lång, 1,80 och får dela upp mina 60kg på den längden så axlar och knän ryker ju ganska snabbt om hon får syn på katt, hare eller liknande, speciellt eftersom att hon har musklerna och tyngden framtill över bröstkorgen och frambenen….
min e tränad i WP så nog vet hon hur man använder sin styrka på bästa sätt :P

#4 Oj! Vad gör den stora hunden om den inte får mat i tid? 

#5 Inte äter han upp sin "fru" i allafall. Den dårfinken tror att Prillan är hans egna tik. Han beskyddar henne md sitt liv. haha Det ser så fånigt ut! Min mamma kommer och hämtar Jelisej idag så jag slipper slita och dra någe mer. Jag ramlar isär snart.
Med Vänliga hälsningar
Haha, jisses vilken storleksskillnad…
En tax har ju lyckats para sig med en rottweiler så dom 2 sklle
väl säkert lyckas med.. :P
Nej men gud…..
Lite skönt för dig att han blir hämtad så har du bara 1,5 kg att brottas med ;) Min iller väger ju för sjutton mer än det :D Men hon e otroligt söt.. Hade ja fått välja hund nu när man e gravid, så hade ja tagit något MKT mindre, men man älskar ju den stora klumpen ändå =)

Ja, de är så söta tillsammans de två, men några valpar mellan dem vill jag inte ha! Nu ligger Prillan på golvet vid Jelisej och gnager på hans klor. Konstiga hund!
Med Vänliga hälsningar

Trollhassel: Jag dööööööör va söta de är tillsammans =)

Ja, snart får de återse varandra igen. Prillan höglöper inte längre så på tisdag ska de få träffas.
Med Vänliga hälsningar