Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4571 ggr
[jejjas]
0

Hur ska vi göra?

Vi har ett problem jag och min sambo, Jag gjorde ett test  i går som visade posetift, jag blev jätte glad men det käns som om inte han blev det, Han började prata om det ekonomiska då jag är arbetslös. Han vill att vi ska vänta, men jag känner att jag inte klarar en abort till då det va det värsta jag någonsin gjort  hela mitt liv. jag äter p-piller så inget va planerat . Känner att jag försöker dra i alla trådar som finns just nu, känner mig både ledsen och glad ust nu, Det käns ju inte rligt att särtta ett barn till värden om en sambo inte kan glädjas åt det, och jag vill ju inte vara egoistisk heller men jag blev så glad när jag så ett posetift test, enligt det ska jag ha gått 2-3 v , jag/vi behöver råd om hur vi ska göra, vet att ingen kan säga gör si och gör så men man kan ju få en annans uppfatning…

Tack på förhand Jessica

Myrra
0

Hej!

Jag kan bara råda er att sätta er ner och prata med varandra,hur ni känner,vad han vill, vad du vill,går det att komma fram till en bra gemensam lösning?

Det känns som det är ett problem som bara ni tillsammans kan lösa.

Lycka till!

/Myrra

Trollhassel
0

Håller med #1. Prata igenom det ordentligt. Ni måste lyssna på varandra och försöka komma fram till det som är bäst för er. Det kan vara jättesvårt och obekvämt att behöva sitta och diskutera en såhär stor fråga, men det är ni tillsammans som måste lösa det.

Lycka till!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[jejjas]
0

Tack för svaren Skrattande, vi har kommit en bit i pratandet och vi kommer behålla den lilla/lille, jag är gätte glad för det men frågan är om sambon kommer att växa in i min glädje eller om han kommer vara deppig och inte så glad som jag önskar,  men tiden får helt enkelt utvisa det

Trollhassel
0

Grattis! Om han bestämmt sig för att ta barnet till sig så kommer han kunna glädjas förr eller senare. Min sambo visste inte vad han tyckte från början men ville inte att jag skulle göra abort, då han säkert skulle ha ångrat sig. Jag har glatt mig åt min graviditet hela tiden och kännt mig ganska ensam i att vänta barn. Det dröjde tills ultraljud innan han fattade att det var sant, sen har han nog en bra bit kvar till att kunna föreställa sig hur det kommer bli. Han har massor av funderingar och kan inte slappna av, men han är lycklig. Det vet jag. Det kan ta ett bra tag innan poletten faller ner men tids nog så gör den det.

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

Sitter och funderar över ytligare en sak, när kan man skriva in sig på MVC? är det för tidigt just nu?

sushi
0

#5 Du kan ringa dom redan i morgon och berätta att du plussat, så ger de nog dig en tid när de tycker att det har gått lagom lång tid.
När jag plussade kände jag som du, jag blev jätteglad och ledsen för jag visste att pappan absolut inte ville ha barn. Så han försökte övertala mig så gott han kunde att göra abort och sa att jag skulle förstöra hans liv om jag behöll det. Men jag stod på mig och behöll det, nu är jag i v 31 och han har ändrat sig helt, det räckte med att magen började växa för att han skulle börja glädjas med mig :)
Jag är säker på att din kille också kommer bli lika glad som du är, men räkna med att det tar lite tid för honom , han är säkert chockad.

Lycka till! Glad

[jejjas]
0

#6 Tack det ger mig en del hopp Skrattande, han säger ju att han kommer ställa upp till 100% så då får jag hoppas att han gör det.. Han har även pratat med sina arbestkamrater för att kanske kunna få ett klokt svar från dom men som dom säger så i slutänden är det endaå mitt beslut, det han oroarsig mäst över är att jag är arbetslös och det sa han till sin cheff och han sa att allt sådant årdnar sig ändå..

men sen funderar jag på en annan grej, Jag är född tvilling men den tvillingen dog innan vi han komma ut, men hur stor är changsen att jag får tvillingar?  Någon som vet det?

Trollhassel
0

#7 Åter igen. Prata om det, ni två. Det är er sak att bestämma tillsammans. Rent juridiskt så är det bara ditt beslut, men jag tycker att det är bådas. Nu tror ju jag också att han kommer att ändra sig om du står på dig och när han har hunnit smälta det, men han får inte känna sig överkörd.

Ang. tvillingfrågan så beror det på om ni var enäggs- eller tvåäggstvillingar. Tvåäggs är ärftligt, men det är inte enäggs. Även om det är ärftligt så är chansen liten. Visst är den större än för personer som inte har det i släkten men den är ändå relativt liten.

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

Börjar bli orolig nu i går började jag blöda det va inte mycket i går men det har blivit mer i dag Rynkar på näsan, kan det vara så att det är MF eller är det normalt att man blöder?

[jejjas]
0

Ingen som vet? har försökt att få tag i mvc i dag utan någon lycka Gråter

Trollhassel
0

Missfall är vanligt, men man kan blöda av andra anledningar. Försök kontakta mvc i morgon. Håller tummarna för dig! *kram*

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

jo jag vet det, ska med min syster till gyn i morgon ska fråga där tänkte jag, men blodet är inte riktigt rött utan mer åt ljus röt eller vad man ska säga Foten i munnen, orolig är jag

Trollhassel
0

Fy, jag förstår det. Jättetråkigt med missfall men det finns ju som sakt andra anledningar att blöda. Har du ont eller blöder du bara? När man håller på att få missfall så brukar man ha ont.

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

jag har inte ont mer an i brösten och illa mår jag  med,  Allt bara snurrar i huvudet nu har även varit ute å sökt på nätet och det kunde finnas massa anledningar till att man blöde men vill  ändå höra med någon som vet, Oron sitter allt och gnor och gör  sig påmind i huvudet hela tiden.

[jejjas]
0

detta kommer inte gå vägen Gråter blöder massor å har hur ont som hälst nu

Trollhassel
0

Nej, stackare! Håller alla tummar jag kan för att det inte är så! Varför ska det vara så vanligt med missfall?! Det borde inte få förekomma!

*kramar*

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

Är nu hemkommen från akuten, det dom kunde se på VUL va en liten säck på 6 mm så varför jag blöde kunde dom inte svara på utan kommer få en remis till gyn inom en vecka för att kolla om det har växt eller ej

Trollhassel
0

Hoppas att det inte är något knas då.

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

kan ha varit så att det va två st och att de ena va fel så jag hoppas på det bästa nu, just nu har jag nästan inget ont alls det enda jag får äta i värktablets väg är alvedon, känner mig piggare nu i alla fall Skrattande

jn84
0

Men usch vad läskigt! Hoppas allt går vägen!

melia
0

Usch blev så ledsen när jag läste att du blödde Rynkar på näsan hoppas allt ser bra ut när du ska till gyn! håller alla tummar å tår att det går vägen! stor kram!!

[jejjas]
0

Tack för allt stöd :) i dag käns det bättre i magen har inte alls så ont lite är de men inte mycket alls, trött som skam är jag med och törstig,  Jag vågar inte hoppas på något just nu inte för jag varit på gyn, sambon va så gullig när vi åkte in i går han blev helt lyrisk när han såg " säcken" på skärmen Glad så nu är han lite mer postiv till att få barn om allt går som det ska.  Dom tog två blod rör i går för att kolla hormon halter å massa annat,  Annars va det stänga årder om att ta det lungt fram tills gyn besöket, det enda jag ska försöka göra i dag är att städa till mina 15 marsvin Skrattande tar det i sakta mak så ska det nog gå bra inte på en timme som det brukar Tungan ute utan det får ta den tid det tar Flört

[jejjas]
0

Kan medela att det kanpt blöder något alls nu har inte haft ont på två eller tre timmar nu, men funderar på om det skulle vara ett MF hur lång tid tar det innan hormonerna försviner om nu inte det va två å det va fel på den ena och inte den andra?

[jejjas]
0

Håll nu tummarna för mig, I morgon ska jag till gyn kl 08:15

melia
0

håller alla tummar och tår!!!! lycka till!!!

Trollhassel
0

Håller också tummarna. Hur mår du nu?

Med Vänliga hälsningar

jn84
0

Håller tummarna!

[jejjas]
0

#26  jo jag mår facktist bra tråtts det som hänt känner mig lite närvös bara Foten i munnen

eloize
0

håller tumamrna här också på att allt ser bra ut när ni är där imorron!!

Trollhassel
0

Nu har du nog varit på undersökningen Jejjas. Hoppas att det gick jättebra. Oavstett hur läget ser ut så har du stöd från oss på gravid i fokus.

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

Nu är jag hemma från undersökningen, det va forfarande något i livmodern och det har växt från 6 mm till 8 mm. ska ditt igen nästa onsdag och ta nya hormon prover för dom hade höjts lite och då vill dom ta mer prover å gämföra med, än va det för tidigt att säga hur det va men något ligger och växer i mig, men hur det blir får jag reda på onsdag så ytligare en väckas väntan på svar.

Trollhassel
0

Åh, men då är det något i allafall. Du kommer säkert att tycka att den här veckan är jättelång, men du får hålla ut. Jag vet hur det känns.

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

Ja något är det =) ja veckan tills dag va hur lång som häls och det kommer den kommande veckan med vara, men dom vågar inte lova att allt är som det ska heller, det hon kunde se vid undersökningen va en yterst minimal blödning, hon sa även att får jag ont och massa blödning så skulle jag åka in även om det så va natte tid. Så lite lungnare känner jag mig men kommer vara hur nervös som hälst på onsdag.

Trollhassel
0

Förtår dig. *styrkekram* Ta en dag i taget och ta hand om dig. Var lite extra ego denhär veckan.

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

=) tack jo ego kommer jag allt vara sambon va gullig å köpte över 2 kg clementiner till mig i går bara för jag ville ha Tungan ute, han är så stöttande nu va med på undersökningen i dag och ska även vara med på onsdag med han är gullig å betalar för mig =) för som han säger vi är trotts allt två om detta =)

Trollhassel
0

Åh, så fint av honom. Min sambo har fortfarade kappt frstått att han ska bli pappa, även om han varit med på UL. Han ser ju hur min mage växer, men han har inte kopplat än, fast han har vetat om det i snart 4 månader. Han är tyvärr knappt glad, men det kommer väl.

Med Vänliga hälsningar

melia
0

skönt att höra att något fortfarande växer!!! hoppas verkligen allt ser bra ut nästa undersökning!

[jejjas]
0

#36 du ska se att han ändrar sig =)

Jag va å pratade ordenkigt med mamma i går,Men hon sa det att hon med hade haft missfal tidigt i graviditeten  väntade mig , så när dom gjorde ett akut kejsar snitt på henne såg dom att hon hade två moderkakor båda va friska men väldigt små i storlek med handflator  så hon hade väntat tvillingar och bara jag överlevde . Hon hade letat upp papret om det så det ska jag ha med på ons, mamma trodde det kunde vara äftligt. så nu får vi se vad dom säger på onsdag

[jejjas]
0

Nu börjar det kännas att man ska till läkaren på onsdag, känner mig rastlös och klockan går såååå sakta om det är så här i dag å det bara måndag hur kommer det vara i morgon då? jag vet att jag inte kommer kunna sova

Trollhassel
0

Håll ut :) Det är snart onsdag.

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

Ja jag hoppas det går fort =) just nu hållr jag mig syselsatt genom att städa ingen som kan sitta med pekpinnen och ge mig årder om att ta det lungtTungan ute, klarar inte av att sitta stilla kryper i kroppen på mig då..

[jejjas]
0

i dag kommer dagen gå fort =) ska upp till min syster idag =)

Trollhassel
0

Kanon! Och i morgon är det onsdag :)

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

Nu är det bara 15 min kvar tills vi far till läkaren börjar bli motligt nervös nu Foten i munnen

[jejjas]
0

Nu är jag hemma igen efter provtagning och undersökning, det va inte som det skulle utan det är ett MF som inte vill komma ut, det låg fortfarande en blåsa i livmodern som va 88 mm alltdå inte växt hormon nivån hadde sjunkit men inte så mycket som det ska göra vid ett MF, så i morgon ska jag hjäälpa kroppen att få ut det som är kvar med hjälp av massa läkemedel…GråterGråter

Trollhassel
0

Stackars, stackars dig! Jag lider med dig!

Massor av styrkekramar!

Med Vänliga hälsningar

jn84
0

Usch vad tråkigt..

Tänker på dig!

*krama*

melia
0

Nej Rynkar på näsan usch vad ledsen jag blev nu :( trodde verkligen att allt skulle vara bra! Ta hand om dig nu! och sköt om dig, så hoppas jag du snart får en ny bebis i magen! stor kram!!

[jejjas]
0

Tack för allt stöd, Sitter just nu och väntar på att gyn ska ringa upp då det inte hänt något sen jag tog cytoteken i går å nu är det över 24 timmar sen jag tog dom första så något är ju hlt klart fel, så det blir nog till att åka in och skrapa får se vad dom sänger när dom ringer upp

Trollhassel
0

Jobbigt. Stackare! *krama*

Med Vänliga hälsningar

[jejjas]
0

Nu har jag pratat med läkaren antingen så svarar jag inte på medecinen så dom kanske ska ge mig en högre dos eller så ska dom göra en skrapning  hon skulle prata med en annan läkare och sedan ringa upp igen, vill bara ha ett slut på detta nu Gråter

eloize
0

usch vad jobbigt… hoppas läkarna kan ge dej nått som din kropp svarar på så du får detta över, och kan gå vidare!

*tröstkram och styrkekram*

becka89
0

nej usch vad jobbigt=( förstår hur du känner dig har hänt mig med för inte så länge sedan

[jejjas]
0

I lördags kom det ut två stora klumpar så jag antar att det va det som skulle ut, för i dag blöder jag nästan ingeting alls och inte i går heller,