10 dagar kvar till BF.....
Längtar jätte mycke nu.Är rasrlös och otålig!!
Snälla lilla bebis kom nu!!
Har packat BB-väskan,köpt newborn blöjor,barnolja,zinksalva osv..
Sängen är bäddad,skötbordet hänger på väggen,allt e tvättat o barnvagnen o bilstolen e inköpt….
Allt e klart….bara lilla du som saknas…
Ska bli så härligt att äntligen få träffa dig som har sparkat o hickat där inne…
Undrar om du är lik dina storasyskon!!???

Fler som väntar i oktober??

Åh, vad spännande!
Jag vill också ha bebis nu! Fast vill så klart gärna att den mognar sina 15 veckor till också ;)

Åh va spännande!! Min "lilla" skrutt är ju tre månader nu, saknar att vara gravid ibland samtidigt som det är skönt att det är över…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Åh, det låter mysigt! Jag får vänta tills i Mars. *suck*
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Åh så härligt! =)
Några veckor kvar, 22nov är det planerat. Men den får gärna komma i början av november i stället!
Hej,ja de e ju bra om man går tiden ut iallafall…inte kul att få en FÖR liten bebis….nu e de 3 dagar kvar till BF….bara sammandragningar o förverkar än så länge….ska till barnmorskan idag….kommer nog att gå över tiden även denna gången…….

Gud så kul!! Jag plussade förra tisdagen, så jag har låååååång väg kvar 

Åh, jag har halva tiden kvar och tycker att klockorna stannat. Samma datum i förrgår som idag. Jag vill att tiden ska gå fort så jag också kan få min lilla bebis.
Lycka till, hoppas inte bebis dröjer sig kvar för länge :)
#7 På något vis känns det som att jag också plussade för några dagar sedan. Samtidigt har tiden gått väldigt sakta. Passa på att planera något kul nu när du har lite tid kvar tills den tunga magen stoppar dig.
Med Vänliga hälsningar

#8 Alla som säger att tiden går jättefort under graviditeten måste ju ha fått nåt om bakfoten! Jag tycker tiden sniglar sig fram mer och mer! Jag har 15 veckor kvar, det är en hel evighet! 
Fast jag håller med dig lite, det är ändå 20 veckor sedan jag plussade, fast det känns som igår..

#9 Första barnet går sakta som tusan men andra går i raketfart för då hinner man inte tänka så mycket och har fullt upp med det första.
Sen gick jag över två veckor o det var inget vidare…den tiden går horribelt sakta…

#10 jaaa! tycker man att "vanliga" tiden går långsamt så kan man vänta på "gå-över-dagarna" 
har aldrig varit med om liknande… jag va på ett fruktansvärt humör, grät o va arg om vartannat, hela dagarna
… stackars min karl.. haha

#11 Oj! Jag skulle snarare ha gissat att man kunde slappna av i att bebisen kommer när som helst.
Med Vänliga hälsningar

du har BF idag va?
Spännande! Jag har 11 dagar kvar till BF idag.. Beräknad 20e…
Till skillnad från dig har vi inte alls allting klart.. Sambon har varit tvungen att jobba mycket extra nu sista månaden för alla är sjuka på hans jobb.. Vi har vagn, spjälsäng (som inte är ihopsatt ännu) och kläder.. Ett skötbord som jag fått av min syster står hos min mamma. Har tvättat kläderna i alla fall!
Lycka till och håll oss uppdaterade!

#13 Ta det lungt med spjälsängen! Ingen av mina sov i den innan de var runt 9 månader…Sov brevid mig o på dagarna sover de lite överallt, vagnen, soffan, lekmadrassen…
40+2 idag…..ingen bebis än……..tröttsamt när alla frågar,Är du kvar hemma än???Jaja,den kommer när den kommer…………………………..
Men de ska bli härligt o lukta o mysa med den lille….

Oj, vilken mage! Nu kommer nog bebisen vilken sekund som helst!
Med Vänliga hälsningar

OJ! Bäst att den tittar ut snart den rätta vägen, annars kommer nog magen sprängas ;)

#19 Men gud så sött! Vilket otroligt leende minstingen har. De är så man smälter!
Med Vänliga hälsningar
#19 tack
En vecka över tiden imorn….
ingen bebis vill komma ut ännu….har varit ute o gått i backar i em,ska prova färdknäppen ikväll-igen…men de e väl ingen ide´´……

#22 Åh, sötare får man ju leta efter:P Jag har en väldigt fin bild på mig och min tvillingsyster när vi äter melon och är i ungefär samma ålder som ditt lilla troll. Vi är totalt likadana på den bilden. Tyvärr så är det ju ett pappersfoto så det är svårt att visa den.
Med Vänliga hälsningar

tack Trollhassel…kan tänka mig att det är en jättefin bild!
tycker det är faschinerande med tvillingar…men du har bara en i magen va!?!?
när är du beräknad??
41+1 inget kul alls….

Nämen hua! Jag har 98 dagar kvar och då ska bebisen ut! Jag vill inte vänta mer än dessa långa 98 dagar. Herregud! Har den ingen respekt för sin mamma alls?

#24 Ja, bara en i magen nu. Är ganska glad för det, för jag tror att det skulle vara överkurs med två för mig nu när det är första barnet och allt. Senare skulle jag vilja ha tvillingar. Det är underbart att växa upp med en bästis i ur och skur. Alltid någon att hålla i handen. Jag har 19 veckor kvar till BF och känner mig redan ganska klumpig, så det är skönt att det är en nu.
#25 Hoppas att bebis tittar ut väldigt snart då.
Med Vänliga hälsningar
10 DAGAR ÖVER TIDEN IDAG…..HAR BLIVIT FÖRKYLD ONT I HALSEN O HOSTAR…INTE VAD JAG KÄNNER FÖR JUST NU DIREKT……FÖRTFARANDE BARA MENSVÄRK……TRÅKIGT…..

Se det som att du måste ha en väldigt bra mage, för bebisen trivs ju därinne ;)
Fast nu kan det väl vara med fyra dagar kvar? Man får väl inte gå över mer än 14 dagar?

Åh, stackare! Är det något sakt om att bli igångsatt? Hoppas att förkylningen inte blir värre. Ta det lugnt och drick te med honung.
Med Vänliga hälsningar

#28 Jag känner med dig! Vet precis hur det är… Typiskt att bli förkyld med men jag fick lilleman medans jag var förkyld annars säger de ju att bebisen inte brukar komma förrens man är frisk igen.
Vissa län har 14 dagar andra 17 så om högst en vecka som allra allra längst har du en bebis!!!
Kram kram!
hej,min bm sa att de inte nån gräns på hur länge man får gå över…jag trodde att det va 14dagar men så va de inte.Har fått tig för undersökning på fredag…jag kommer att vägra att åka hem igen…vi har ändå 14 mil till bb….Ja han verkar må gott där inne i magen sprattlar runt som vanligt,ligger inte still nån längre stund…men hade varit väldigt kul o träffa honom….kram

Ingen gräns? Bedömmer de från fall till fall eller får man gå ett år över tiden om man gör det?
Bra, stå på dig! Om ni har 14 mil dit så låter de ju konstigt att du ska behöva åka hem igen.
Med Vänliga hälsningar

vi i norrköping har maxgräns på 14 dar…sen sätter dom igång….

Klart dom måste ha en gräns? Även om det inte finns en tidsgräns så borde det finnas en storleksgräns. Man kan väl inte låta barnet bli hur stort som helst. Tänk om vi här på gravid.ifokus fick bestämma lite istället, vad bra allt skulle bli då ^^
Lycka till på fredag! Verkar ju jättefånigt att de skulle skicka hem er igen när du gått så långt över.
haha ett år över tiden ja….va öppen 2cm när jag va hos bm förra veckan så dom måste bara sätta igång mig på fredag…
idag känner jag ingenting i magen heller…hade lite små värk i magen igår….om de bara kunde dra igång bara……….Hade varit jättebra om vi fick bestämma själva vi här på gravid i fokus……då hade jag haft min bebbe nu…..växer dom mycke nu i slutet oxå?Isåfall får jag en redig klump…..Min första son som e 15nu vägde näatan 4kg och min andra som e 6år vägde nästan 4,2kg…så denna blir väl minst 4.5kg…….
Kram till alla som peppar mig när jag nästan vill ge upp….hihi

Oj, då! Rediga småtroll då fått :) Hoppas att bebis inte hunnit bli så stor så att du får problem med det.
Vi borde starta ett politiskt parti "Gravidpartiet" och föröka få igenom "Frivillig igångsättning eftr BF". haha
Med Vänliga hälsningar

Hur har det gått?

Tänkte på den här tråden igår kväll. Också nyfiken :)