Inga sparkar v 17..
Inga sparkar än… v 17
Mitt första barn började sparka v. 16 mitt andra och tredje barn sparkade i v. 15 men mitt fjärde barn nu har jag inte fått minsta livstecken ifrån än och är i v. 17!? jag känner mig väldigt orolig och är rädd att den inte lever längre, har ultraljud den 14 okt men det känns som en lång väntan och barnmorskan säger att hon inget får göra för att kolla om barnet lever.
Är det någon mer som haft det så? att dom tidigare barnen sparkat tidigare? för annars har jag ju hört att det är tvärt om, man känner sparkarna tidigare ju fler graviditeter man haft!
*orolig*
Men barnmorskan kan väl lyssna efter hjärtljuden?
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Nej hon säger att hon inte får göra det före v. 20.. 
Jaha, ja det kanske är svårt att hitta dem och då blir ju oron ännu värre än innen.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Jag är i vecka 20 och har inte känt någonting alls. Är mitt första barn.
#2:
Ursäkta mig, men din bm verkar inte ha koll på läget! Vår bm lyssnade efter hjärtljuden vid precis varje besök hos henne från ca vecka 12 nångång. Så att hon inte skulle få göra det, det är skitsnack!
Varför säger hon så? :/
Johanna:
Vad konstigt. Här var det inga problem att hitta dom redan i vecka 12. Hon hittade dom till o med med vanlig doppler då…

Jag fick med lyssna på hjärtljud tidigt. Iof fick jag göra tidiga ultraljud med.
Gå på din bm ordentligt o berätta hur orolig du är, tjat kan löna sig! Annars byt bm…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Har haft samma bm med alla fyra barn och hon är helt underbar så jag skulle aldrig byta, det har varit helt andra regler under mina andra graviditeter, då har det varit täta kontroller den här gången är min första kontroll nån gång i v 22 tror jag. Dom verkar dragit in på det mesta.. hon sa att det enda jag kunde göra är att ringa gyn och hoppas på en akuttid… men det känns dumt då jag ändå ska in den 14 okt på ul.. Det är bara att vänta antar jag..
Första barnet kan ju kännas mycket senare men vad jag hört så ska det för omföderskor bara bli tidigare.. ja inte vet jag… jag får hoppas på att det bara är ett väldigt stillsamt barn..
Jag väntar mitt 3:dje barn och ska inte till bm förens i vecka 24 första gången! har dock varit på UL i v.17-18 och sett att allt ser bra ut.
Jag började inte känna några rörelser förens i v.19 med detta barn, med de andra två kände jag i v.17 och v.16.
Så det är säkert ingen fara, barnen kan ju ha olika placering i magen oxå!

#10 åååh!! du anar inte vad skönt det var att höra det!!! du gav mig just hopp om att bebisen lever 
Men om ens barn inte skulle leva i magen så skulle man inte heller "känna" sig gravid. Så var det för mig den gången jag fick missfal. Hade inte alls de grav.symtomen som jag hade haft med de andra barnen.
Melia: Tror nog att du kan ta det lungt. Tror det är olika till olika barn hur mycket de rör sig m.m
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

#12 Man kan känna sig lika gravid som när bebisen levde. Det är olika från person till person.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Nu lät det som att jag syftade på att ts bebis var död, men det tror jag absolut inte. Det är nog inget fel på den :) Det hör ju till att oroa sig.
Med Vänliga hälsningar

jag känner mig inte gravid längre, faktist, alla symptom jag hade dom första 14 veckorna har försvunnit, brösten har blivit slappare igen och näe jag känner mig faktist inte gravid längre.. men det kanske är psykiskt för att jag varit så inställd på att den inte lever längre..
Melia: Jag skulle nog åka in och kolla det där om jag kulle vara i den sitsen. Om inte annat så för din egen skull så att du ska kunna känna dig lungn!!

ja.. men det känns lite fånigt då jag ska in på ul om en vecka… och så tar det väl några dagar innan jag får en tid..
Ja men jag skulle åka in. Att behöva oroa sig en vecka till…ja det skulle jag inte göra om jag var i den sitsen. Känner du något annat som gör dig orolig ang. Barnet. Har du haft ont eller något annat?

Håller alla tummar för dig! Jag tror inte det behöver vara något fel. Mina symtom har gått upp och ner också. Vissa perioder har jag inte kännt mig gravid.
Med Vänliga hälsningar

#2 #5 Min barnmorska sa också att hon inte fick lyssna på hjärtljuden före v 20 då det va nåt som kunde skada bebisen eller vad hon nu yrade om, så jag fick vackert vänta =)

en kompis till mig var inne o skulle göra nupptest nu i veckan o när hon var där så frågade hon BM om hon trodde att hjärtat skulle höras..BM svarade.."tror inte det, men vi kan ju kolla"…min kompis är i vecka 13…o jodå..hjärtat hördes…

#20 Det finns inget i dopplern som kan skada barnet eller fostret. Det är bara en mikrofon.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#20 jag fick för mig det också, men det va iaf vad hon sa till mig =)

Tänkte bara tala om att den lille började sparka i Torsdags
han var litet senfärdig bara 
#24 Vad underbart

Mysigt!
Med Vänliga hälsningar
#24 så skönt! härligt att veta och känna att något verkligen finns där inne.

följt tråden lite. Härligt att barnet sparkade! Höll tummarna för er!

Har precis varit på UL! helt underbart att få se den lille
allt såg bra ut! bf blev framflyttad 1 dag bara. Tack för allt ert stöd!!

Mysigt! Det är underbart att få se sin lilla mini må bra. Inte minst när man gått och oroat sig.
Med Vänliga hälsningar
Hej jag väntar mitt fjärde barn och är nu 16:e veckan och nu börjar jag oroa mig för jag har ej känt några sparkar än.
Jag gjorde ett ul när jag var 12+3 och då var allt bra.
Ibland tycker jag att magen blir liksom hård och tänker att nu händer det nåt men inte, man får helt enkelt vänta och se men det är jobbigt att gå och vara orolig hela tiden..
I Torsdags var jag på mitt första läkarbesök på MVC. Hon gjorde även ett VUL, så jag fick se min "lilla" bebis med. Den var större än jag väntat migt för veckan, o jag blev framflyttad en vecka. :)
Så jag fick se min lilla bebbe, men hon ville inte ge mig nån bild då jag frågade. *snyft* Förstår inte varför det ska vara så svårt att skriva ut en bild, liksom? Vad kan hon förlora på det??? :/ Så jag får "glatt" vänta tills rutin-UL, som jag har inbokat i vecka 20 (19+5).
Igårkväll kände jag den allra första sparken… *wow* En vecka tidigare än med 2:an, o 4 veckor tidigare än med 1:an… :)