Vad har ni för...
Nyfiken på andras förberedelser och tankar. Skriv gärna märke, modell, var ni köpt och för hur mycket. Självklart måste man ju inte ha allt, har bara tagit med sånt jag själv funderat på att inhandla :)
Vad har ni (eller vad har ni tänkt) för…
…säng?
…barnvagn?
…skötväska?
…babyskydd?
…skötbord?
…badbalja?
…bärsele/-sjal?
…babygym?
….babysitter?

…säng? Har en spjälsäng från min mammas vind (vet inte hur många ungar som använt den innan) som fått ny madrass och som jag tänkt måla om i nån fin färg.
…barnvagn? Fastnade tidigt för en Kronan och när vi hittade en grön (tillverkas inte längre) på Blocket, 2 år gammal, för 2000 kr så slog vi till direkt :)
…skötväska? Ingen än och jag har inte en aning om vad jag vill ha för nån..
…babyskydd? Köpte begagnat även det. Vet att det kanske inte är så bra, men dom sa att den inte tappats eller krockat och den var väldigt fin. En maxi cosi cabriofix med basenhet -07, alltihop för 1500 kr.
…skötbord? Har fastnat för Elfas variant med trådbackar. Känns lätt att flytta när det står i badrummet och vi har ingen annan plats för blöjor, kläder osv i badrummet. Kommer köpa begagnad.
…badbalja? Inte en aning, känner mig jättekräsen när det gäller badbalja, vet hur jag vill att den ska se ut, men hittar ingen sån.
…bärsele/-sjal? Skulle vilja testa bärsjal men kan absolut ingenting om sånt så vet inte alls vad jag vill köpa. Kanske bäst att köpa när man har bebis och kan provbära på riktigt.
…babygym? Tänkte önska mig i julklapp, inga krav alls ^^
….babysitter? Samma som gymmet
…säng? Köpte spjälsängen på Blocket för 500:- sedan ny madrass och sängkläder så var det fixat :) Dock har den inte blivit mycket använd…
…barnvagn? En 1,5 år gammal Emmaljunga från Blocket med alla tillbehör för 2300:-
…skötväska? En från Emmaljunga som ingick med vagnen.
…babyskydd? Mom's Choise tror jag den hette, köpt i Ullared för ca. 900:-
…skötbord? Har inget…
…badbalja? En från Biltema som vi fick från mamma & pappa, tror den kosta mellan 100-200:- Sådan med en propp i bottnen.
…bärsele/-sjal? Köpte en Baby Carrier från Tradera för ca. 250:- inkl. frakt.
…babygym? Bambino fjärilen. 249:- inkl. frakt från Tradera.
….babysitter? Har två stycken, båda köpta begagnade. Den första var för stor för våran lille gosse, så vi köpte en till som han sitter bättre i. Båda kostade 50:-/st.

…säng? Har inte bestämt riktigt än, är riktigt sugen på en Troll Sofia (svart)
…barnvagn? Har beställt en Emmaljunga City Cross, får den vid jul ungefär
…skötväska? Emmaljunga, kommer samtidigt som vagnen
…babyskydd? Blir en Britax baby-safe med bältesbas
…skötbord? Vill helst ha i samma serie som spjälsängen =)
…badbalja? Inte kommit fram till det ännu
…bärsele/-sjal? Kommer inte använda något av det
…babygym? Önskar i julklapp =)
….babysitter? Vill gärna ha en helt vanlig sån som vi hade när vi va små
utan en massa finesser, typ en baby björn
Då ju jag har Elliot (17 månader) sen innan så finns de mesta redan efter honom.. :)
…säng?
Den lilla ska få Elliots spjälsäng, och han ska få en växasäng i julklapp. Spjälsängen är köpt på blocket från början och ommålad till vit.. ;)
…barnvagn?
Jag har köpt en Phil & Teds sport som nu används till Elliot men som skommer bli syskonvagn sen när den lilla kommer. :) Till Elliot hade jag en Emmaljunga City Cross som jag har svårt att skiljas ifrån.. Men jag m åste sälja den.. hehe.. EN suverän vagn!
…skötväska?
Just nu har jag en skötväska som heter RYCO. STOR och väldigt bra. Jag fick med en emmaljunga när jag köpte vagnen men den är ju helt värdelös.. Dock ska jag köpa mej en Skiphop till Phil & Teds-vagnen och ha på sidan..
…babyskydd?
Akta Graco efter Elliot.
…skötbord?
Vi har skötbord på tvättmaskinen och de kan inte bli bättre än så! :)
…badbalja?
Vi köpte en badbalja påIKEA till Elliot när han va litren men använde den väääldigt sällan.. Elliot har badat i själva badkaret hela tiden..
…bärsele/-sjal?
Har en babybjörn som jag använde flitigt till Elliot. Nu till den lille ska jag inhandla en ringsjal (vet itne vilken än) så att de finns möjlighet att kanske amma med barnet liggandes i sjalen.. För att underlätta när jag redan har ELliot att ta hand om. :)
…babygym?
Hade ett från Bellino till Elliot dom inte alls va så kul, men så köpte jag ett PLASTIGT skit.. ;) Men som Elliot har älskat! Så får hoppas den lille gillar den sen också..
….babysitter?
Har en efter Elliot som vibrerar och spelar och bubblar! Den har vart guld med Elliot! :D Han kunde sitta länge i den så man han med att äta eller duscha utan problem.. ;)
…säng?
Spjälsäng Gullliver tror jag den heter, 2 olika höjdlägen och så kan man montera bort spjälsidan sedan när barnet är äldre och själv tar sig in och ur sängen. Köpte för 500:- på blocket inkl ny madrass och bäddmadrass, och sådannt skydd som man har runt kanterna i sängen så bebisen inte kan skada sig mellan spjälarna.
…barnvagn?
Märket är Carena tror jag, svart kombivagn 07 tror jag det är.
Köpte av en kompis/granne för 500 kr
…skötväska?
Carena där med som var med barnvagnen.
…babyskydd?
Inte kollat så mycket på detta än, utan vi väntar tills
efter årsskiftet faktiskt.
…skötbord?
Köpte av en kompis för 100 Kr, kommer från IKEA då hon fick 2 st i pressent när hon väntade sin son.
…badbalja?
Inte en aning vad det blir än, har en bild i huvudet av hur den ska se ut men inte hittat någon än så länge som tilltalar.
…bärsele/-sjal?
En från Baby björn tror jag som jag fick av en kompis, då hon tyckte och hoppas att den kommer till mer nytta av oss än va hon hade hehe.
…babygym?
Kommer önska mig i Julklapp
….babysitter?
Precis som med babygymet, önska mig i julklapp :)
www.blueberryhedgehogs.com
…säng? Någon från Ikea som min man hade när han var liten. 20 år gammal
…barnvagn? Först som liggvagn hade vi en Focus Duo, men bytte sedan till Britax 4+.. men ska byta snart igen då den börjar bli liten
…skötväska? Gucci-kopia :P
…babyskydd? Hade en gracco
…skötbord? Golvet, sängen
…badbalja? Ingen
…bärsele/-sjal? Baby björn Active
…babygym? Spöket laban
….babysitter? Ingen. använde babyskyddet till det
**Vad har ni (eller vad har ni tänkt) för…
**
…säng? Gulliver spjälsäng från IKEA 895:-
…barnvagn? Bugaboo Cameleon 9000:-
…skötväska? SkipHop Dash Deluxe 949:-
…babyskydd? Maxi Cosi CabrioFix ca 1500:-
…skötbord? Tarok (kombinerad byrå) ca 4000:-
…badbalja? Lättsam från IKEA 69:-
…bärsele/-sjal? Elastisk bärsjal Tricot-slen ca 600:- och en begagnad vävd bärsjal Hoppediz ca 400:-
…babygym? Ett från Fisher Price som vi har fått. Vet ej vad det kostade
….babysitter? Också från Fisher Price som vi har fått. Ingen aning om pris.