Gravid iFokus

Gravid

Etikettmammor
Läst 4018 ggr
AlbaStiffler
0

oförskämt att må bra

Var på fest i helgen och där var även en tjej som var i v30. Folk frågade oss såklart om hur man mådde och om krämpor mm och alla förväntade sig säkert att jag borde vara den som mådde bra (är i v19) och hon vara den som hade det jobbigt. Och det var nästan så att jag själv hade önskat att det varit så för en gångs skull, men jag fick tyvärr svara JA på de flesta frågor om krämpor medans hon verkade må prima och hade alltid mått bra under sin graviditet.

Men mest komiskt var det var det när hon "klagade" lite på att det började bli svårt att åka Inlines numer. Och när hon sa att det var jobbigt att gå till/från jobbet (säkert en mil) varje dag. Och att hon inte längre kunde löpträna…

Flodhäst som jag känner mig höll jag på att tappa hakan, har för 17 inte kunnat röra mig och knappt tagit mig upp för 3 trappor (som jag har till jobbet) sedan v10 utan att flåsa och få hjärtklappning. Och att åka Inlines skulle aldrig falla mig in…

Så med ett flin i mungipan kom jag på mig själv med att vara lite småarg på denna hurtbulle utan krämpor. Varför kan inte jag må så? *mutter mutter* Det var snudd på oförskämt av henne att må så bra när vi andra får jordens alla plågor… hehehe…

AlbaStiffler
0

Imorrn ska jag på Ul förresten, spännande. Fast jag sett parveln i v12 känns det grymt spännande och nytt. Hoppas vi får veta könet! :-)

Och idag firar jag och min man halvårsbröllopsdag, så vi ska på stans finaste restaurang och fira och jag ska dreggla över grannbordets rödvin… tänk om man bara fick dricka lite… bara lite lite rödvin. *gulp*

Graviditeten verkar vara en enda stor längtan efter det man inte har eller kan få…?!? Cool

DG
0

Lycka till med UL :)
Jag skulle nog inte ha åkt inlines även om jag hade mått bra efter v12-14, tänk om man faller.

Telefonkontakt
0

jag mådde skitbra under min grav ;)

men nu påminde du mig att jag missade min halvårsbrölopsdag (gifte mig ju den 8de mars) attans :(

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

dumuzi
0

Håller med dig om rödvinet. Jag var på bröllop för några veckor sedan och fick snällt sitta där med mitt mineralvatten. Bara tanken på alkohol i övrigt får mig att må illa, för att inte tala om lukten. Men rödvin däremot, det saknar jag faktiskt.
Jag måste nog säga att jag också är oförskämd och mår riktigt bra ;)
Lycka till på UL imorgon.

AlbaStiffler
0

#2> Nej gud nej, jag skulle aldrig drömma om att åka inlines, såna dumma saker slutade jag med när jag jag plussade. Funderade däremot på att åka go-cart i somras, men min rätt nojiga man sa att jag absolut inte fick göra det, jag kunde ju bli prejad eller pååkt… hahaha… kanske lite väl överdrivet.

På tal om nojor… Hans senaste noja är att jag (och bäbis) måste ha en säker bil. Ska byta ut min tvådörrars huyndai coupé mot en barnvagsvänlig bil och jag vill ha något med lite gas i pedalen. Men min kära man tycker bara jag ska skaffa en stor och säker bil, typ jeep… hehehe. Så nu tror jag vi hittat en ganska bra kompromiss, en volvo XC70 som typ har 200hk. Då får jag både en rätt stor och säker bil med plats för barnvagn och en bil med ltie gas i… hahaha.

AlbaStiffler
0

#3> Aja baja! ;-)

#4> Mmm, kan inte låta bli att sticka tungan i lite rödvin om någon dricker… hahaha, det där lät ju ungefär som om jag stack tungan i någon annans glas, inte riktigt så snubbig är jag. Jasså du mår oförskämt bra du med, nåja, jag kan iaf nöja mig med att du åtminstone mår illa vid tanken på annan sprit… mohahaha! ;-) Klen tröst kanske för mig eftersom du/vi ändå inte får dricka.

AlbaStiffler
0

Nä, nu längtar jag till UL:et kl 13:30. Sjukt att man kan bli nojig fast man redan gjort ett som visade att allt var bra i v12. Men saker KAN ju ha hänt så lite noja är kanske befogad. Fast det ska väl mycket till nu när man ändå nästan kommit halvvägs. Ursch, läste på ett annat forum om en tjej som på sitt v18-UL fick se att deras bäbis lungor var vätskefyllda och att den inte hade någon chans, trots att den levde. Hon fick göra en abort så sent. Sjukt läbbigt. Nu har man ju lixom vant sig vid att det verkligen är en bäbis därinne och som lever. I v12 då jag gjorde NUPP-UL var det mer en utomjording där inne.

Nu ska jag tänka lite positivt, Hoppas vi får reda på könet idag! :-D

Veronica
0

#7 Håller tummarna för dig =) Hoppas att allt går bra!

Amor vincit omnia

AlbaStiffler
0

Ultraljudet avklarat och allt såg bra ut. Otroligt vad detaljerat man såg. Bäbisen låg dock rätt still med ryggen utåt… och när man skulle kolla könet så hade den dragit upp benen som en groda och dragit ihop dem, samt att naveltstängen låg rakt över könet, så detta i kombination med den dåliga vinkeln gjorde att det var supersvårt att se sa de. Men de tyckte sig ana att det var en tjej till 80%. Tyckte dock inte vi skulle "tapetsera om babyrummet" om vi ville vara 100 säkra.

Coolt…

dumuzi
0

Skönt att allt gick bra! Jag blev också förvånad över hur tydligt och detaljerat man såg allting. Vår lilla låg i perfekt position för att kolla könet, det är en tjej och BM sa att hon var helt säker. Men jag försöker att ändå vara förberedd på att det kan ploppa ut en liten pojk, för säkerhets skull :)

AlbaStiffler
0

Flicka flicka flicka flicka… hade kanske lite lite mer hoppats på att det skulle bli en flicka, men just nu är jag förvånad över hur extra-glad jag är över att veta vad det ska bli. hade antagligen haft samma lättnad och glädje om jag vetat att det skulle bli en pojke, bara just vetskapen är ju superkul. Lite förvånande känsla… flicka flicka flicka flicka… till 80% säkert iaf. *ler fånigt*

danino
0

jag har bara mått jätte bra.simmat och cyklat mkt som jag brukar för att hålla formen.Är ju bra att några får mår bra oxå tycker jag

Zebben
0

Jag har varit en hurtbulle under båda mina graviditeter. Under min första hade jag både hund och häst. Jobbade fram till en månad innan. Hade mkt väl kunnat jobba, men fick HP så då valde jag att utnyttja sista tiden till att fixa och dona hemma. Jag körde min häst (i travsulky) varje dag fram och samma dag som dottern föddes. Var tillbaka i sulkyn när dottern var 2 dygn gammal. Jobbade även med hundar så jag gick i skogen flera timmar om dagen och det gjorde jag nu med min sista graviditet också. Sista månaden innan födseln denna gång (min yngsta dotter är nu 4½ mån) så sprang jag i skogen och la spår till hundarna. Gick långa promenader och mådde helt enkelt oförskämt bra!

Tror det är jätteviktigt att man håller igång, i den mån det går.

Trollhassel
0

Jag försöker hålla igång med skogsturer, svamp- och bärplockning mm men de är kämpigt. Är bara i vecka 14 men jag har mått så superilla och lidit av migrän.

Vissa har det bra.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Johanna
0

jag mådde hur bra som helst

samma dag vi for till förlossningen  så va jag ute m hundarna i skogen 1 timma, lixom alla andra dagar, gick även på hundkurs  varje söndag tills det va dags  :)

o så fort vi kom hem va jag ute o gick igen.. hoppas d kommer visa sej på vågen nu ;)

elinskogsberg
0

jag var jätte rädd att må sådär dåligt under graviditeten som många gör, men jag har också haft en sån där jätte bra graviditet.

Jag mår hur bra som helst, det ända jag kan  klaga över är att jag tycker det är jobbigt att gå på toaletten hela tiden, men inget som är extremt farligt direkt =P känns lite elakt att klaga över en sån sak också när vissa mår jätte dåligt=/

Lycka till alla som är gravida=)