Äta nötter gravid!?
Fick rådet att undvika nötter som gravid, nu undrar jag hur pass skadligt det kan vara för min lille (är i v 12) och igår kunde jag inte hålla mig längre utan klämde i mig en påse jordnötsringar
kan bebisen få allergichock om den är nötallergiker o stryka med i magen eller vad beror det på att man inte ska äta nötter??
nån som vet? 
Hjälp, det har jag aldrig hört talas om!
Jag som har vräkt i mig chilinötter i godan ro!!

Har aldrig hört att man ska undvika nötter. Vem sa det?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

jag har aldrig hört att man ska undvika nötter.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Har aldrig heller hört det, men har faktiskt funderat på exakt samma sak! Vad händer om barnet är nötallergiker? Den i min mage verkar ju inte vara det iallafall, då hade den styrkt med för länge sen ;)

allergi är väl inget man är från start, itne ens start, i fosterstadiet, utan de tär något man utväcklar efter att man har blivit född?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Har aldrig hört att nötter skulle vara farligt, det har jag ätit med båda barnen.
Precis som #5 skriver utvecklas/märks allergier senare.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag har varit googlat lite efter fakta. De flesta säger att det är helt ofarligt att äta nötter.
Men att man ska undvika det om man är allergisk själv, eller har barn sedan tidigare, som nötallergiker.

jag har aldrig hört att det skulle vara skadligt med nötter jag heller! Står mycket på nätet som är bra men en massa skit står det också tyvärr:P

okej :) skönt att höra! minns nu inte alls vem som sa detta eller var jag läst det, vet bara att det sitter i mitt minne att jag skulle undvika nötter
men då kan jag tugga på med gott samvete! 

Jag har bara hört att man SKA äta nötter och avokado, eftersom de innehåller goda fetter och aminosyror. Förutsatt då att du KAN äta det.
Sedan ska man tydligen se till att man inte får c-vitaminbrist.
Carpe Diem