Sprängande huvudvärk!
Oj vilket jobbigt dygn! Igår efter middagen mådde jag så illa. Det var värre än någonsin och jag bodde på toaletten till klockan 3 på natten. Jag kännde mig efter några timmars illamående fruktansvärt yr och fick en sprängande huvudvärk i pannan och tinningarna. När jag vaknade i morse så satt huvudvärken och illamåendet i.
Jag ringde nästan panikslaget till BM och fick komma in akut. De tog prover och kollade blodtryck, men allt såg fint ut.
De skrev ut ett starkare preparat mot illamående (minns inte vad det heter) Någon annan som fått andra tabletter än postafen?
Någon annan som lidit av dunderhuvudvärk deluxe?
Klart man blir orolig, men jag har inte haft förgiftning i åtanke eftersom jag bara är i vecka 10.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag brukar också få ordentlig huvudvärk vissa dagar, det enda som hjälper då är att lägga sig att sova. Men det kan hända att min huvudvärk är en biverkning från bricanyltabletterna som jag måste äta mot sammandragningarna.
Jag tror att jag har läst någonstans att det är ganska vanligt att man kan få ont i huvudet när man är gravid. Så jag tror inte att du behöver vara orolig. Du kanske behöver dra ned på tempot och vila lite mer. Det är ju en stor belastning för kroppen att vara gravid.

#1 Jo, det har du rätt i. Jag tar det ganska lugnt men jag tyckr att det nästan förvärras av att sitta stilla mycket. En skogsprommenad kan lätta upp lite.
Jag reagerade på uvudvärken i morse just för att det satt i hela natten och var så kraftig. Det kändes obehagligt. Det känns jäteskönt att alla värden låg så bra och att blodtrycket var helt ok.
Med Vänliga hälsningar

Jag får ofta migränliknande huvudvärk. Oftare nu under graviditeten än tidigare. Förra veckan slutade varenda dag i huvudvärk som ibland satt i till nästa morgon. Då köpte jag järntabletter eftersom min bm sagt att järnbrist ofta visar sig i form av huvudvärk. Och vips, två dagar senare försvann värken totalt och nu har jag inte haft ont en enda gång sen dess, trots att det varit så varmt, vilket brukar göra det värre.
Men om du har varit och tagit prover så borde ju ditt järnvärde vara bra..?
Hoppas det ordnar sig! Jobbigt att bli så där sjuk av graviditeten! 

Jag har tagit järntabletter ett tag och mina värden är bra.
Jag tror att en stor del av anledninen är värmen + spänninshuvudvärk på grund av att jag oroar mig för att spy (att kräkas är det värsta jag vet, finns inget som är värre) Huvudvärken har suttit i pannan, tinningarna och nacken.
Ja, just nu njuter jag inte alls av graviditeten. Nu känns allt som en plåga. Det var tydligen likadant för min mamma när hon väntade mig och min tvillingsyster, men det gick över så småningom.
Med Vänliga hälsningar

Jag har riktig rejäl huvudvärk nästan varje dag och det enda som egentligen hjälper är att sova… annars när jag får huvudvärk brukar det hjälpa med vatten… men nu mår jag bara illa av vatten :( men jag äter järntabletter och mina värden är kanon, så jag tror bara att det är ett lite för högt tempo som gör det. =) Hoppas det lättar för dig!

Jag började äta järntabletter men min mage stannade helt. Jobbigt!
Med Vänliga hälsningar

#6 hehe min mage fungerar bättre än någonsin förr tycker jag =) jag va livrädd att den skulle stana om jag käkade järntabletter men det har faktiskt funkat kanon!

#7 Då har du det ju lätt. Jag får väl käka massa mat med naturligt järn.
Med Vänliga hälsningar

#8 ja testa det ;-) Jordgubbar e gott =)

#8 ja testa det ;-) Jordgubbar e gott =)

Jorgubbar har jag förätit mig lite på tyvär.
Vilka andra livsmedel inehåller järn? Någon som håller koll på det?
Med Vänliga hälsningar

Lax, leverpastej bland annat
Jag fick migrän när jag var gravid med mitt första barn i åttonde månaden. Inget roligt alls…det bara kom.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Blodpalt
Valnötter

#14 Haha, jag tror inte att min karl skulle vilja kyssa mig någonsin igen om jag skulle äta palt. Jämte som jag är så har jag inget emot palt, men sambon spyr av tanken.
#15 Åh, äskar valnötter…men tål inte :(
….har för mig att spenat inehåller järn. Minns jag fel? Kan ha varit grönkål också…eller var det c-vitamin?
Med Vänliga hälsningar
"Inälvsmat är rikt på järn, likaså ägg, sojabönor, vetegroddar, fullkornsprodukter, nötter samt frön och bladgrönsaker."
http://www.vitaminochmineral.se/category.php?cid=8
På Wikipedia står det att det finns lite mer järn i spenat än i andra grönsaker men att det också finns ett ämne i spenat som gör att man inte tar åt sig järnet lika lätt.

#17 Oj då kanske spenat är ett överskattat järntillskott.
Med Vänliga hälsningar

#17 men spenat är gott ;-) och man blir stark av det! det såg jag på tv när jag va liten 

#19 Ja, jag lärde mig det också.Spenat är underbart!
Med Vänliga hälsningar

#20 ja vi får ju tacka karl alfred för att vi är starka och tycker om spenat ;-) mycket padagogiskt program