När födde ni?
före lr efter BF?
o hur drog det igång?
sitter här med BF idag, inte en känning av att ngt skulle vara på gång… skittrist!
läser om andra som har känningar flera veckor, sj sitter man som vanligt 
trots att man gått långpromenader, städat, powerwalkat, kört färdknäppen osv osv..
blir igångsatt senast på måndag är tänkt, men hade gärna velat att det kom igång av sej självt.

Första kom bf+1 och andra bf+12 el 14 hade två olika datum från ul.
Hade inga känningar med nån av dom innan det drog i gång, lite sammandragningar som inte gjorde ont bara inga förvärkar eller nått annat.
Varför ska du sättas i gång senast måndag? Här sätts man inte i gång förrens efter 14 dagar.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#1 pga av mitt höga blodtryck, så tyckte dom inte att jag skulle gå över för många dagar..
annars är det 14dgr här oxå..
skönt o höra andra som inte har 1 miljon känningar.. hehe!

Ok!
Men då vet du att det inte är många dagar kvar tills du har din bebbe hos dig!!
Lycka till!

för mig satte det igång 5 dagar före bf. helt oväntat och had einte haft några känningar alls innan.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
första gången gick jag över bf med 13 dagar då blev jag igång- satt pga begynnande havandeskapsförgiftning,Andra gången kom jag igång av mig själv när jag gått 11 dagar övet bf…får se hur de blir denna tredje gången i oktober…går säkert över igen……

Första gick jag över me 11 dagar, startade me "ordentliga" vekar pang poff utan nån som helst förvarning.
Andra gick jag över me 6 dagar, hade då haft "mensvärk" ett tag före, men nog bara lugn sån…
Jag födde dottern i vecka 35+3. Hade känningar dagen innan även om jag inte förstod det då. Hade ett ihållande obehag i nedre ryggen som tydligen är ett vanligt tecken. Den natten drog det igång, eller snarare tidig morgon dagen efter kl 3.10 då vattnet gick. Sen gick det undan. Vi hann vara på förlossningen i 40 min sen tittade Ronja ut kl 5.36. :)
Det var en underbar förlossning. Jag kände inga jobbiga värkar förrens ca 20 min innan hon föddes och hon var ute på tre kryst. En väldigt kortvarig smärta bara och jag behövde inget smärtstillande. Skönt! :)
Första barnet kom i vecka 36, det andra i vecka 33. Jag kände inte av något i förväg, utan det började med att vattnet gick. Men då hade jag dragits med kraftiga sammandragningar sedan 4:e månaden.
Jag fick Elliot i v.37. Blev igångsatt för jag fick preeklampsi. Snabb och smidig igångsättning! Tog 8h från det att jag fick pillret.
Den första föddes i vecka 34+4, hade mycket sammandragningar hela graviditeten, slemproppen gick några dagar före förlossning (fattade inte själv att det var den). I övrigt så märkte inte jag något speciellt att det var på G. Dom hann lägga in mig på förlossningsavdelningen innan verkarna hann börja.
Den andra kom i vecka 37+2, började med att vattnet gick kl 6.00 på morgonen precis när sambon skulle åka till jobbet, sen kom verkarna igång vid kl.8 när jag var i stallet i mockade, kändes först bara som sammandragningar som blev kraftigare och kraftigare. Kl. 12 samma dag är hon född! Hade inga som helst förvarningar innan, hade planerat att åka till grann staden för att shoppa den dagen!

nyss hemkommen från SpecMVC
blir ingen igångsättning på måndag
… va alldeles för "omogen", så läkaren tyckte bara det va dumt.. o att det kunde bli väldigt jobbigt o långdraget o kanske behöva sluta i snitt..
så , så länge jag mår bra o blodtrycket håller sej ok får jag vänta
usch, fattar ju såklart att det är det bästa, men fan va besviken jag blev… o i mina öron låter "omogen" som att det aldrig kommer komma nån bebis..
#11 Hoppas att det mognar på fort då, så kanske du slipper igångsättning. Förstår att det är jobbigt att bara gå å vänta.

#12 ja, det hoppas jag oxå…
brukar det ta tid lr kan det mogna snabbt?
glömde fråga min läkare, vart så besviken.. :)
#11 Förhoppningsvis kommer nu igång snarare än du tror :)
*håller tummarna*
om det är att barnet är tunnt så har jag läst att socker ger kraftiga och stora barn. om det är ren utveckling det är frågan om så går det fortare om barnet blir stressat, exakt hur vet jag inte.

Man kan vara omogen sen poff ett par timmar senare kan det sätta igång samtidigt som det kan ta flera dagar eller veckor beroende på hur långt gången man är med

jag hopas på ett "poff" 
är i v40+2 idag… men inga känningar fortf.
fy sjutton va frustrerande det är!
jag bröt ihop idag o bara grät hysteriskt… visst, jag visste mkt väl om att BF datumet inte alls behöver stämma men usch… jag är bitter ändå..

#17 Ja du fick ju tråkigt besked med iom att du inte får igångsättningen på måndag det känns ju tungt.
Men du är bara två dagar över bf än, jag gick över 14…blä…