Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2876 ggr
Ladyinred
0

Ul vid inskrivning?

i morron ska jag skriva in mig på mvc, ska bli jätte spännande. men saken är den att jag är osäker på hur långt jag faktiskt är gången. enligt ägglossningstest och räknat från det så är jag i sjunde veckan, men jag har symtom som jag inte borde ha än. tex så har jag ont i magen varje dag. ibland ett dovt molande obehag till att det känns som att nån kört upp knivar i magen på mig. men med en speciell masage har jag upptäckt att det går över. givetvis så ska jag prata om det här och var väldigt orolig i början men har läst på olika sidor att det är normalt att det kan ömma för endel. sen har jag mycket större mage än vad jag bör ha, kommer inte i mina byxor längre :(

sista mensen jag hade varade bara i tre dagar därför funderar jag på om den mensen kanske inte var en mens utan att jag var gravid redan då. sen har vi tvillingar i min släkt, kan det göra att man blir större fortare? hoppas innerligt att det inte kommer två på en gång.

kan man be om ul för att få svar på dessa frågor när man endå e där inne?

Johanna
0

är inte alla MVC som har möjlighet att göra VUL/UL..

men du kn ju fråga dom, annars får du boka ett privatGlad

JMax
0

Här i krokarna brukar man ha inskrivning vecka 12 och ul göres inte förrens vecka 18 ungefär och det är rutin ul man gör då.

Säg att du är osäker när du är där så gör de säkert vul på dig och har de inte möjlighet att göra det så fixar de remiss till sjukhuset.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ladyinred
0

men om de har utrustning så borde de inte va problem att göra det där med en gång då?

JMax
0

Har de utrustningen så är det ju inga problem! Då kan de säkert göra det direkt. Det kan ju vara så att de inte har tid tex att de bara bokat 20 min för dig eller nått men då får du ju en ny tid.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Linusidah
0

Vi har massa tvillingar i min sambos släkt & trillingar (hujedamej) i min… men jag blev då verkligen bautastor om magen - & det va "bara" en, som istället låg & tryckte väldigt högt upp. Så det finns flera anledningar till varför man får större eller mindre mage :)

Zahara
0

har aldrig hört att man gör ul vid inskrivningen om det inte är någon "fara" för barn eller mamma men man kan ju alltid fråga!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Ladyinred
0

det var tydligen ingen inskrivning idag utan bara information. har fått tid till inskrivning 3/8 när jag hunnit gå lite längre. detta mötet va nästan meningslöst. pratade mest om mina alkoholvanor….

Telefonkontakt
0

när jag var på inskrivining så var det väldigt osäkert hur långt jag hade gått, kom inte överens med bm på telefon ang min långa menscykel på ca 35 dagar istället för 28 dagar.

men man gör ju vad jag vet och har erfarat undersökning och känner på livmodern och om du gått mycket längre så lär de ju känna på livmorden någolunda bra tror jag.

sen när jag blev gravid ( båda gångerna, 1 dotter och en abort) så gick jag upp i vikt jättefort. med aborten så gick jag upp några klio på bara ett fåtal veckor.

men det blir nog bra ska du se.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Ladyinred
0

det känns bara så trist att man inte vet nåt, har ju så många frågor och funderingar jag vill ha svar på men får snällt vänta :P

tex så är jag opererad för cellförändringar, kan det göra att man inte "håller tätt" lika bra. haft ett väldigt sent missfall, hur stor e risken att det sker igen osv.

frågade om de nu när jag var där men hon sa bara att jag skulle fråga nästa gång. de e ju enhel evighet till tredje agusti :/

kamjo
0

#7 hehe grattis, ett sånt möte va jag också på… frågor om jag använde droger, alkohol och tobak.. om min sambo använda nåt av de också. Men på fredag ska jag på inskrivningen iaf och den 6e augusti ska jag på UL.

Men jag gjorde ett UL redan i vecka 5 pga att jag hade såna extrema smärtor, ungefär som mensvärk.. kunde inte röra mig för att det gjorde så ont. Men det va inget som va fel, som tur var!

Hoppas det går bra för dig!