Risk för förtidsbörd
Finns det några flera som har problem med smärtsamma sammandragningar. Det skulle vara intressant att få ta del av andras erfarenhet av att äta bricanyl tabletter, då jag själv precis börjat med medicinen.
Har ingen erfarenhet ut av det under graviteten, men vet att de gav mig bricanyl under förlosningen mot värkaran jag hade. Jag skulle då in på operation.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Ah, det fick jag också vid min sons förlossning eftersom han kom för tidigt. Fy vad ruggigt dålig jag blev av det. Biverkningarna av tabletterna är inte lika starka som tur är.

Är det samma bricanyl som man äter när man har astma?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#3 Ja tydligen är det samma, för de fråga mig om jag hade använt brikanyl tidigare tex. mot astma.

Sorry att jag hoppar in såhär bara :)
#4 Fick du brikanyl i tablettform? Jag har astma och har brikanylen i pulverform via en inhalator och för mig fungerar den ju så att den är luftvägsvidgande.
Hur är det meningen att brikanylen ska fungera för er? *nyfiken*
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus
Jo, det är bricanyl i tablettform, som även kan användas vid astma. Den gör att man får mindre och svagare sammandragningar i livmodern.
Oops, nu råkade jag svara i stället för #4. Men det kanske går bra ändå.
#5 Jag kommer alltså inte ihåg hur det gav mig bricanylen….tror det var genom drop just för att få värkarbetet att stanna av, då jag skulle in på operation för att förlösas med kejsarsnit.

#6 och 7
okej! jag visste inte att den kunde användas till det :)
Ska komma ihåg att fråga om min mediciner kommer påverka under graviditet sen när det är dags för sådant , tar ganska många för astma och allergi.. Vill ju inte att det ska påverka framtida bebisar :)
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Jag har bricanyl både pulverform o tabletter men medan jag varit gravid o ammat så har jag inte behövt använda dem. Inte ens ventolinet en enda gång. Jag blir frisk av att vara gravid
Det kommer dock tillbaka igen när jag slutat amma
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#8 Jag tror att det finns allergimedicin som inte är så lämplig att ta under graviditeten. Så det låter som en god ide att kolla upp det.