Värk i låren?
Jag har värk till och från i lårens insidor ganska högt upp. Bara en sida i taget. Känns konstigt. Nån som har haft eller vet vad detta kan vara? Hör det i hop med graviditeten eller är det nått helt annat? Minns inte att jag hade så förra gången.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det hade jag med alla barnen när jag väntade dem. Minns inte riktigt vad det var men det var ganska sent i graviditeterna och om jag inte är helt ute och cyklar var det något med sammandragningar.
Jag väntar med spänning på att få dem igen då jag vet att det då börjar närma sig slutet.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Ok, hoppas inte för nära slutet bara isf. Jag är i typ vecka 35 eller nått nu och jag har inte riktigt tid med bebbe än! Den får vänta till tidigast 1/6 
HA HA HA HA och jag som vill att han ska komma ut NU 8 veckor för tidigt.
Nej då, jag kände nog av det redan ett par tre månader innan det var dags.
Susanne 
Susanne 

Ok!
Jag jobbar till siste maj å jag har massor att göra så den får vänta!! Men efter det är den välkommen!! Iof välkommen när den vill men mer praktiskt då.

Gillar inte det här…det börjar göra mer ont. I dag visste jag inte vart jag skulle ta vägen på jobbet när det började…Vad är det för vits med att ha ont i benen lixom? Vad gör det för nytta?? För säkerhetsskull har jag packat min väska o dotterns väska så vi är förberedda…
När man talar om trollen …
Fick min första "kramp" på insidan av ena låret igår, AJ! vad det drog.
Hoppas du klarar av den sista tiden utan större problem.
Susanne 
Susanne 

Mmm…En månad kvar… Men det kommer nog att gå i raketfart, tycker mest jag vaknar jobbar sover o dagarna bara försvinner, hinner ju inte med!

Det kan inte vara så att det är för att du har så mycket vatten i benen då så att det värker. Jag hade en hel del värk i benen sista veckorna då jag samlade på mig mycket vatten. Kändes ungefär som feber och pirr i benen och ibland gjorde det rätt ont.
Jag gick ner hela 16 kg på endast 2 veckor från förlossningen så jag måste haft en hel del vatten i kroppen. Var rätt otrevligt att känna sig så svullen.
Högläge för benen hjälper. Man kan även koppla en TENS på ben och lår (kan lånas på BVC) och låta dem "hoppa" lite varje dag (TENSen gör att de hoppar). man får oftast ondare i benen fram på kvällen och eftermiddagen.
Hmmm… lycka till iaf med bäbbe som kommer snart! Själv fick jag vänta tills jag blev igångsatt 2 veckor över tiden.
Jag var hos BM igår och frågade om krampen på insidan av låren.
Hon svarade att man inte vet säkert men att det troligtvis är babyns huvud som ligger så långt ner att den kommer åt någon nerv.
Passade också på att fråga om den "onda" fläcken jag har på höger sida långt upp på magen straxt under revbenen.
Inte heller det finns något bra svar på men antagligen är det något slags ödem i livmodern.
Det är jättemånga gravida som har ont precis just där på samma fläck.
Fascinerande.
Susanne 
Susanne 

Då har jag en riktig nervtryckare! Ibland gör det ont fler gånger på raken sen är det lungt jättelänge.
Jag har haft ont på samma ställe som du beskriver men det har gått över nu. Konstigt att många har det på samma ställe.

#9 gah, GALLSTEN?!!!!
jag had eockså det, och det var gallsten.. fick hämska anfall me djämna mellanrum efter att jag hade fätt (började någon månad efter) och nu är jag opererad och allt..
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
# 11, lugn och fin … tänker du på låren eller "onda fläcken"?
Har haft precis lika med alla de 3 tidigare barnen, både lår och fläck. Det har gått över i samband med att de pluppat ut och aldrig visat igen.
Berätta gärna om gallsten, jag vet inte hur det känns och hur det yttrar sig, kan vara bra att veta om det inte slutar göra ont.
Susanne 
Susanne 

#12 var onda fläcken jag syftade på.
Alla har inte sån otur som jag (som tur är, önskar ingen gallsten).
Men om ma får en akut smärta liteunder revbenen, vid höger sida och bak i ryggen. Gör så ont att vissa svimmar, inte kan ta djupa andetag. Jag jämför smärtan med värkar när mans ak föda barn. gallstensanfall håller i sig i många timmar om man har otur. går öve när man får medicin.
ve dock ingen som har fått riktiga anfall regelbundet när de varit gravida. Jag själv fick ett anfall när jag var i vecka 26 tror jag. men det gick över när ambulansen kom och de hittade inget fel på mig. Men nu i efterhand så vet jag att det var min gallsten.
Gallsten bildas under många r oftast, och anfall får man ofta efter att man har fött barn.
Finns många som går med gallstensbesär utan att söka vård. det är ganska dumt.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se