Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4745 ggr
matildelund
0

LCHF kost som gravid.

Kan man äta en strikt  LCHF diet när man är gravid och i såfall är det något man ska tänka på?

Tacksam för svar.

jn84
0

Jag har ätit lchf sen den 1 april i år, plussade den 16 maj.

Jag äter fortfarande lchf. Fast är lite mindre strikt. Dricker ett glas juice emellanåt och försöker äta mer grönsaker, även morötter och tomat som jag inte åt tidigare. Men fortfarande inget bröd, pasta, potatis osv.

Finns en egen kategori om graviditet och bebisverkstad på www.lchf.ifokus.se  Läs där om du undrar.

Jag tror på sunt förnuft. Eftersom jag mår super av att äta lchf så förstår jag inte hur det skulle kunna skada fostret, så länge jag får i mig tillräckligt med folsyra osv.

Dock rekommenderar Livsmedelsverket att man ska äta light-produkter när man är gravid. Det tycker jag är helt absurt!!

JMax
0

#1 Va?!?!?! Rekommenderar de att man ska äta light!! Fy sjutton…

Nervgifter o all möjlig skit i, kommer inte i närheten av mig eller mina barn kan jag lova…morr…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

jn84
0

Jag ändrar mig.. Kan inte äta särskilt mycket lchf längre. Mår illa hela tiden och bara tanken på fett och ägg får mig att vilja kräkas. Jag äter det jag får i mig, dvs inte särskilt nyttiga saker och inte särskilt mycket..

HelenaMax
0

Forlat min arrogans men vad ar 'LCHF' for nagot? Skäms

jn84
0

Low carb high fat, dvs man äter i princip inga kolhydrater utan protein och fett istället :)

LaSadie
0

#1 http://kolhydrater.ifokus.se heter lchf sidan på iFokus.se =)