Piercing i naveln!
Hejsan!
Jag är gravid i vecka sex och undrar om någon har erfarenhet av en piercad navel? Har precis tagit ut den och undrar om den kommer att växa igen eller om det kommer bli ett jättehål då magen börjar växa?!
Kram

Jag hade min i tills jag var i ca mitten av åttonde månaden. Då började jag tröttna på att den bukta ut för mycket så den fastnade i allt. Så fort bebben var ute och magen hade gått ner något satte jag tillbaks den utan problem. Var inte tanken att den skulle sitta i så länge det bara blev så. Piercingen blev heller inte ful som den kan bli.
Ett tips är att du någon/några gånger per dag sätter i piercingen en kort stund, bara så att hålet håller sig öppet.
Jag blev stor så fort att jag fick ta ut den redan ett halvår innan skruttan kom. Jag vidtog inga åtgärder för att hålla hålet öppet och visst gick det lite trögt att sätta i den igen, hade på lite helosan bara. Inga problem alls.
Det finns "gravid smycken" att köpa men jag vet inte var. Det är en plaststav som är mycket längre och böjlig, den håller hålet öppet men skadar inte på något sätt.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
vissa säger att huden över hålet kan spricka när man blir för stor. är det sant??
Min blogg: SweGizmo.se

Jag tog ut min när jag va i månad 3 tror jag. Men nu så har jag fått värsta ärret där den suttit. Hållet har änna vänts ut och in ser de ut som..svårt att förklara men de är iaf ett stort ärr nu. Får se hur de blir sen när bebisen är ute.
här är ett exempel på hur ett gravidsmycke kan se ut: http://butiken.extremez.se/?cat_id=294&head_id=226
jag skulle kanske inte ha i smycket hela tiden, men jag skulle sätta i det då å då för att se till att det inte växer igen, om man nu inte vill det.

#3 spricka som sår då eller? bristningar från hålet kan man få. det fick jag och då hade jag hunnit ta ut min och den hade läkt ihop (had einte läkt klart när jag blev gravid, så jag tog ur den)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#6 asså att huden mellan dem 2 hålen spricker upp så man inte har något hål. vet inte om jag ska tror på dej själv men har en kompis som säger att det kan hända.
Min blogg: SweGizmo.se

Allt kan säkert hända, det händer ju att navelpiercings 'kryper' ut oxå, utan att man är gravid. Men man kan ju inte gå runt & va orolig för allt :)
Verkar vara flera här inne som klarat sej genom en graviditet med både piercing & hålen kvar :P

#7 vad menar du? att du inte tror på att jag fick bristningar från hålet?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
# 9, jag tror hon menade det och inte dig.
Om hålet kan spricka eller inte.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

#5 tack för tipset..
de ska jag inhandla när min mage börja växa..
Jag ska nog behålla smycket på så länge de går..annars får jag väl ta,sätta in smycket varje dag..får se hur jag gör..
kram