Rida under graviditeten?
Ska åka iväg på typ en liten klassresa med skolan nästa tisdag och dit vi ska finns det hästar och en möjlighet att få rida lite för de som vill. Har ridit i ungefär 5-6 år tidigare, slutade dock i november/december förra året och har inte ridit sedan dess. Saknar ridningen och blev jätteglad när lärarna berättade idag att man kunde få rida. Men kan man rida under graviditeten? Har precis gått in i v. 26.
Min mamma tycker att det inte alls är någon bra idé och att det är en väldigt onödig risk att ta ifall jag skulle ramla av…

Jag red mina egna hästar till vecka 25 kanske, minns inte riktigt men när inte magen fick plats pga av hornet på westernsadel o jag knappt kunde ta mig upp o av så slutade jag, men de kände jag ju utan o innan o kunde anpassa ridningen efter hur jag kände mig och vad jag orkade och så. jag skulle inte rida hästar jag inte kände o inte på en tur där jag inte kan anpassa ridningen efter hur jag mår. Det är en stor risk man tar så jag håller nog med din mamma.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag fick sluta rida direkt då skolan inte ville att jags kulle riskera.
Men jag vet många som har ridit igenom sin hela gradvitet. Men eftersom det är på okända hästar så tycker jag också att du får kalra dig.
Du får stå ifrån marken och längta, som en själv =P
Jag hade nog säkert ridit. Jag är själv en hästtjej och vet hur mycket det lockar. Malin Baryard tävlade väl EM elelr något sånt i femte månaden? En vän till mig tror jag red litegrann tills 7e (bara skritt och galopp).
Jag tror att om man ser till att få den snällaste dom har, tar sig upp utan att mosa magen och tar det lugnt så kan man nog rida. Men, givetvis, de är ju djur och man vet aldrig.

Känns som en onödig risk när det är på okända hästar. Själv red jag & körde travlopp till ungefär v16 men sen dess har jag varken gjort endera. Inte ens med mina egna pållar.
Jag får vackert hålla mej till att tömköra & longera 
jag har hört att man ska undvika ridning.
En som jag känner rider för fullt och hon är i 4 månaden, i hennes förra graviditet red hon nog till och med 6 månaden .
De är ju lite skillnad på hoppning och dressyr, men jag tror att om du vill riskera att rida så ska du göra det. det är din egna känsla som du ska gå efter.

Det känner man väl själv bäst, risken att ramla av finns ju alltid..
sj valde jag att asvtå helt från ridning från v13 lr va det va, det va ganska så jobbigt.. haha
har ridit hela mitt liv o nu skulle man plötsligt inte rida längre, men det är helt klart värt det… skulle aldrig förlåta mej själv om jag hade ramlat av o ngt hänt med bebis
ska börja rida igen så fort jag kan o orkar efter förlossningen

#7 ja du är inte ensammen. Har precis köpt ett par nya ridstövlar som jag hoppas får använda någon gång i sommar. Men man kan tänka sig att det blir minst en till två månader efter förlossningen. I alla fall dom jag har pratat me.

#7 & 8, Precis, jag är sjukt sugen på att rida nu & har varit ett bra tag, men jag brukar alltid tänka att det är värt ett uppehåll & det kommer va så otroligt galet härligt första gången efter förlossningen så det är värt det bara för den upplevelsen 
& visst, jag känner oxå till flera som ridit nästan hela graviditeten, men för mej gick det bort, vad skulle man ta sej till OM olyckan va framme & nåt hände? Huvva.

Ja skulle det hända nått skulle man ju inte kunna förlåta sig själv. Tror jag tog nån lugnare tur runt tre-fyra veckor efter förlossningen med dottern. Nu har jag ju inga hästar kvar så det blir nog ingen tur alls på bra länge…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag red fram till 2 veckor innan förlossningen med första barnet då jag hade hästarna kvar, var inte alls några problem 
Jag har ridit under min graviditet men det är på hästar jag känner. Visst är det förenat med risker men det positiva med frisk luft, motion och samvaron med djur är så positivt att det väger upp. Och dessutom går det inte att kapa ner allt hemskt som kan hända till 0. Känn efter vad du själv vill och ta beslutet därefter.