Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 2136 ggr
Susanne
0

Nu får vi tänka oss för.

Har under de senaste dagarna upptäckt att det cirkulerar väldigt mycket troll just nu.
Vi ska nog tänka både en och tre gånger på vad och hur vi svarar, det är onödigt att diskussionerna urartar.
Många troll syns tydligt men långt ifrån alla och vi här på Gravid kommer säkert att få vår beskärda del även om vi brukar klara oss undan.
Själv tycker jag ibland att de kan vara ganska roliga men alla gör inte det.
Simma lugnt brudar Flört

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

TereseE
0

Bra att du uppmärksammar på detta, synd att det finns eftersom man kanske tänker troll lite för snabbt ibland och andra gånger lägger ner alldeles för mycket tid och engagemang på non-sence.

Smex
0

hehe…. är det nu man skall skylla på hormonerna? =P

Susanne
0

Den här länken ser ut att behöva en rejäl *PUTT*

Susanne Glad

ElinKee
0

Är troll ett virus eller någon som bara vill jäklas lite?

Susanne
0

Ett troll är en människa som för det mesta är ute efter att skapa en otrevlig stämning i en eller flera trådar. Att få oss att hetsa upp oss och hacka på varandra, att skriva/svara mindre genomtänkta inlägg.
På en del sajter är de vanliga och som här på gravid väldigt ovanliga.
Oavsett om de startar en ny tråd eller lägger sig i en gammal så skriver de (för det mesta) inte själva så mycket utan roas av vår upphetsning och pajkastning.
De byter användarnamn eller har flera användarnamn och ibland skriver deras olika användarnamn mot varandra bara för att få en reaktion av oss andra.
Jag kan inte ge något bra exempel då vi inte har dem här så ofta och jag vill inte "sno" ett troll från en annan sajt.

Det finns snälla troll också, de är bara ute efter att retas och gillar när man "kommer på dem" så de får munhuggas lite i all vänskaplighet eller bara få utlopp för undertryckt frustration.
Man upptäcker dem väldigt omgående för att de vill bli upptäckta.
En sådan tråd finns här på gravid.
Det var jag som blev fullifan och skrev en "hjälp är jag gravid?" tråd.

Susanne Glad

Susanne Glad

Susanne
0

Jag glömde säga att de för det mesta är extrema åt något håll.

Susanne Glad

Susanne Glad

ElinKee
0

aha! jag tror jag läste ett sånt på en annan sajt, kändes för extremt för att ens orka svara på och nu är det dessutom borttaget!

pernillaa
0

Du skrev # 5 något om att skriva mindre genomtänkta inlägg. Menar du att trollen skriver mindre genomtänkta inlägg eller att de vill få oss till det?

Jag själv tabbade mig i en tråd här på Gravid. Blev upprörd över en grej och hade en dålig och stressig dag och trodde mig för stunden veta något av värde och så kom det ut på fel sätt tydligen och blev inte så uppskattat. Är man ett troll för det?

Alla gör ju fel, huvudsaken att man kan krypa till korset sen och be om ursäkt och erkänna sina fel, tycker jag, eller?

Ha en bra dag! // Pernilla

Susanne
0

# 5, nej du var inget troll utan reagerade precis som ett troll vill (även om det inte var en "trolltråd", vill bara beskriva hur ett troll vill att stämningen ska bli). Alla har rätt till sin åsikt och ingen har rätt eller fel.

Troll vill att vi ska bli upprörda och sas. hetsar oss mot varandra.
De skriver oftast bara ett eller ett fåtal inlägg och bara med ont uppsåt. Tråden i sig kan vara helt oskyldig från början men på något vis slutar det alltid med pajkastning och hårda ord medan trollet skrattar och är nöjd över att förstöra stämningen.
Jag har svårt att uttrycka mig i ord och hoppas att du förstår hur jag menar ändå.

Susanne Glad

Susanne Glad

pernillaa
0

Jo jag förstår. Ville bara kolla så att jag förstod dig rätt med det där med mindre genomtänkta inlägg.

Kram

Susanne
0

# 10, jo du*hehe* här hoppar grodorna mellan varven. Dock har jag för vana att skriva/svara på inlägg och sedan gå ifrån en lång stund innan jag trycker på "skicka kommentar", då hinner jag bli "snäll".
Jag erkänner, inte utan att skämmas, att jag antagligen låter mer diplomatisk än vad jag egentligen är.
När jag tänker efter så är det helt fel av mig, jag är inte en person som rättar mig efter vad andra tycker.
Jag har läst de inlägg du syftar på och tycker inte alls att du ska behöva be om ursäkt för något (om du inte själv vill) vi är alla olika och vem bestämmer att din åsikt är sämre än någon annans? 

Nu blev det ett sidospår, skit.

Susanne Glad

Susanne Glad

pernillaa
0

Men usch vilket språk. *blink blink* Tungan ute

Det tycktes snarare vara sättet jag skrev det på och inte vad jag skrev egentligen.

Tycker att det är bra att du tänker efter en stund innan du skickar det. Här på internet har vi möjlighet att vara lite bättre än vad vi egentligen är(missförstå mig rätt). Kanske lär man sig någonting på det i slutändan. Man hinner tänka efter i situationer där man kanse annars hade agerat fel och rusat igenom situationen utan att ta sig tid att iaktta sitt eget beteende och sin egen reaktion.

kram