Lurad av kroppen?
För några veckor sedan så var jag ca. 90% säker på att jag vad gravid.
Mina 'tecken' var:
- Svullna och jätte ömma bröst.
- Svullen och uppblåst mage.
- Illamående på kvällarna.
- Var jätte trött, gick o la mig 8 på kvällarna.
- Kissnödigt hela tiden.
- Mörka vårtgårdar.
- Sugen på mat/godis hela tiden.
Jag kollade upp de första 10 tecken på graviditet och hade 8 av 10.
Men mensen kom, dock lite sent och var väldigt annorlunda mot vad den brukar vara. Så fortfarande var jag lite osäker.
Men tillslut gjorde jag ett grav test och det var negativt.
Vad kan ha hänt med min kropp under den tiden? Någon som har någon idé?

ville du bli gravid?.. lr var du himla orolig att vara det?
jag vet många som har blivit lurade av sin kropp då dom antingen velat lr varit oroliga för grav :)

#1 - Var väl lite både ock. Det var väl också min första tanke, att när jag väl fått för mig att jag kunde va gravid så lurade jag mig själv.

Låter som du var skengravid, jättelätt att bli måste jag säga!
Skengravid har jag varit mer eller mindre varje månad, haha, jätte jobbigt.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

jag blir också skengravid, dock av min pstav ;)

Åh, tack! Äntligen ett svar på mina frågor! Att jag inte kom på det, ena hunden var ju skendräktig för någon vecka sedan.
En liten tanke.. kan du inte ha vart gravid då och fått en myckjet tidigt missfall.. tänker på att du hade många symptom och sen att mensen va konstig..? När testade du dig?

Annars så letar man upp såna gravidsymtom.
Vet ju någon månad innan jag blev gravid. Var helt säker på att jag var det pga olika symptomer. Men icke.
Två månader senare då jag var helt säker på att jag inte var det så…. ops… jag var visst det =P
jo klart man letar upp gravidsymptom om man vill de :)
men jag täntke på mig själv… Jag fick inte minmesn och hade ömma brösr osv. Dett avar under våran semester i Kina dessutom! Jag lyckades hitta apotek och test och visade svagt pluss då. Sen dagen efter vi kom hem så började jag blöda, mblödningen var annoslunda mot en vanlig mens men inte så mycket MER blödning elelr så än vanligt..
Blev alltså missfall i typ v.6 för mej då..

#7 - Jag testade den dagen som jag skulle börja på en ny månad för p-piller, alltså det dagen mensen skulle vara slut.

men om du går på p-piller så är det mycket säkert pga dom du får "symtom".
För p-piller skjuter ut så otroligt mycket hormoner. Så du kan gå säkert så länge du går på p-piller.

#12 - Har ätit p-piller i 5år och aldrig fått nå liknande symtom. Och p-piller är väl inte 100% säkert, 99,8% eller vad säger de?
Har en kusin som fått 3 barn fast hon ätit p-piller och en kompis som precis fått sitt första fast att hon åt p-piller.
#13 - p-piller är inte 100%-iga nej. Jag har också bekanta som blivit gravida trots p-piller enligt konstens alla regler, mer än en gång…
Jag tycker du ska göra ett till test för att veta om du är gravid eller inte, man kan ju ha blödning trots graviditet, även om det inte är så vanligt. Sen kan det ju ha varit ett tidigt mf och då finns kanske risk att det visar positivt ett tag efteråt också - skulle jag misstänka, men jag vet inte säkert.
p-piller är mindre än 99.8% säkra ^^ En del funkar det inte alls för och blir gravida lika lätt som om de inte käkade dom och en del är så skyddade så det sjunger om det ^^ Blev gravid med p-plåster förut så jag hänger inte preventil medel i granen egentligen men pstaven har funkat hitills.
Men som AnnaLundin säger här över man kan vara gravid trots blödning, dock ej hänt mig men känner en del som haft det, en blev inte ens varse om graviditeten förens i 5:e månaden.
Dock har jag även blivigt skengravid av pstav 2 ggr, skit jobbigt eftersom att jag vill vara gravid men kan inte pga ekonomiska situationen. (sen känner man sig rätt dum eftersom att det händer ju alla djur mer eller mindre men eftersom att människan anses vara ett lite mer ciliviserat djur med högre intelligens så känns det dumt när det händer eftersom att man kan ta reda på det och få slut på det rätt fort när man förstått situationen psykiskt)

Ca 50% av alla graviditeter (vad man vet) slutar i ett tidigt missfall som många kvinnor tror är vanlig mens… Så du var säkert lite gravid…
#16 tror det är mer än så, tror det är 3 av 4 graviditeter som slutar i tidig spontan abort därav vet inte många om sin graviditet om de inte är väldans uppmärksamma på sin kropp som jag ^^

Helt säkert är det så mycket, Werner.
Så det där med skengraviditeter är nog inte så vanligt som man tror. Det är nog oftast små frön, som tyvärr (eller lyckligtvis) inte stannar kvar.
Hej allihopa! Nu kommer det en liten föjldfråga:
Om man blir skengravid, kan graviditetstestet visa sig vara possetivt? Liksom att kroppen tillverkar det där ämnet… vad det nu heter igen… och liksom lurar testet?
Mvh Linn
Aldrig hört talas om att det ämnet kan skapas utan att det injicerats eller tillkommigt av embryo.
okej tack :)

#19 menar du gulkroppshormon?
Vet inte om det är samma som du skrev, men den medicinska förkortningen är hCG. :)
Nej jag har inte heller hört att man kan vara skengarvid och få ett plus på grav.testet.
Jag råkade ut får ett tag sedan var att mensen var försenad och sedan när den väll kom var denväldig annorlunda…det var som gammalt blod inte alls som det brukar vara.
Tror ändå att du har ju kunnat var gravid men fått ett tidigt missfall….så kan det bli ibland.
Tror samma som #24 du kan ju vara väldans känslig och märka av graviditeten väldigt tidigt och upplever det som skengraviditet men sen plussar trots blödning då är det spontan abort (missfall)..