Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1540 ggr
Smex
0

teckna försäkring

Är det någon här som har funderat på försäkringar?

Jag har sett en massa gratis reklam och tänkt att det är inget för mig.

Men så satt jag och sambon och pratade små barn och hur det kommer bli (som är väldigt vanligt numera) och då sa han att vi måste teckna en försäkring på barnet så fort som möjligt, för han vill inte risker något.

Jag vart mest bara förvånad och chockad. Men nu sitter jag här med en försäkring som täcker hela familjen. Jag, bebisen, sambon, hästen och illrarna, i en och samma försäkringsbolag =)

JMax
0

Norma har barnförsäkring i Länsförsäkringar o det kommer kotte oxå att få direkt. Man kan även teckna gravidförsäkring som övergår till barnförsäkring, finns två varianter en  gratis o en som kostar men jag har inte läst på så mycket om dem. Vet inte om jag ska teckna sån.

Tycker det är jätteviktigt med försäkringar.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jennifersthlm
0

Absolut så måste man ha försäkring, kolla oxå upp att det inte bara är olyckfalls utan även vid sjukdom… Mycket viktigt… Bra att ha drulle på huset oxå ifall man gör som min bror och tappar kryddburken i hörnan på glashällen och hela skiten sprack, gissa om han blev förvånad =)

UnhandyPillow
0

Vi har gravidförsäkring på länsförsäkringar som vi sedan ska teckna över till barnförsäkring när lill*n kommer ut. Glad

Smex
0

ja för dom som var gratis var ju inge vidare. De flesta täckte ju bara om barnet var frisk de första 24 timmarna och blev sjuk eller skadad efteråt.

Men så hittade jag en försäkring där det ingick mina bristningar och om jag blödde för mycket under förlossningen. Så nog jag tänka mig att paya en försäkring som tecker både mig och bebisen =)