Märkligt hur man är.
Min mens är idag 12 dagar sen. Jag har inte alls velat ha barn än på länge och det är i helt fel tid i livet. Såklart. Jag tror inte heller att jag är gravid (innan jag gjorde abort visste jag att jag var gravid en vecka innan mensen skulle komma och nu känns det ingenting) utan att det är stress och problem i förhållandet som gjort att den är sen. Men, nu kommer jag på mig själv med att inte vilja ta ett test för att jag skulle bli så besviken om det inte var ngt. Nej, jag väntar några dagar till… :)

jo den känslan känenr man igen.
Vill inte ha barn men vågar inte just för att man vill ju heller inte bli besviken. Va glad om det inte är något för då slipper du en jobbig abort.

Nej abort skulle jag inte göra. En gång aldrig mer. Det är det värsta jag gjort i mitt liv och det tog många år att komma över det. Men nu går jag ju ändå och hoppas att det är ngt ;) Även om det är skönt om det inte är det.

känner igen det där!
har många gånger haft sen mens (innan jag fick min dotter) och jag blev nästa besviken när det inte var något. Men när jag fick ett överasknings + med min dotter så var det 1 dags chock. sedan lycka. det bästa jag har gjort :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Förstår hur du menar. Själv har jag precis lagt alla preventivmedel åt sidan för att se vad som händer. Vi skulle gärna skaffa barn nu men det kan också vänta, det spelar inte så stor roll när det sker.
Det kanske är psykologiskt men sedan någon dryg vecka tillbaka har jag mått illa och haft jätteömma bröst. Gissar att det beror på omställningen från preventivmedlet, men man vet ju aldrig. Både hoppas och inte hoppas.

Sarah> Ooooh vad spännande. Hoppas du får det svar du vill ha, en liten knodd kanske?! ;-)

haha, nej alba jag vill inte ha en nu, men jag blev ändå besviken då mensen kom ;) vilket jag visste den skulle göra.