Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 4574 ggr
kokobang
0

fråga ang flytningar

säkert kommer ni skratta gott o tycka att jag är en idiot… väljer därför att va anonym

är gravid i v25, har en hel del flytningar.. dom är vita när dom kommer ut..
har inte tänkt på det innan men idag såg jag i troskyddet att det blivit typ brunt, gult.. det som va torkat då…

är det normalt att det blir så?
lr kan det vara så att det är ngt som är fel?

jag har torkat mej o "tryckt" upp papper i muffen för o se om det som finns där inne är färgat, men det är bara vitt…

nervös som jag är så rotade jag oxå upp ett gammalt trosskydd från igår… o även dom torkade flytningarna var brunaktiga..

vet att det kanske låter sjukt, men jag är nervös på riktigt…

Susanne
0

Idiot? Välkommen i gänget Skrattande
Här får man fråga de mest korkade frågor. Vi svarar så gärna eftersom vi alla själva haft puckade frågor vid något tillfälle.

Vad är det du är orolig för? Flytningar och svamp i underlivet är nästan mer en regel än undantag när man är gravid.
Om det inte kliar eller svider kan du prova med Lactal som finns på Apoteket. Det är en produkt som återställer balansen/ph i underlivet.
MEN om det är svamp behöver du ha medel mot det och jag minns inte hur det var med Pevaryl och graviditet.
Kolla med din BM nästa gång du besöker henne om du inte provat Lactal innan och det fungerade förstås.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

AnnaLundin
0

Sniffa lite på trosskyddet också.

Det är rätt vanligt att man blir lite inkontinent som gravid och läcker lite urin. Det kanske inte brukar vara brunaktigt, men skulle kunna vara.

Jag antar att det är blod du förknippar färgen med - det händer ju ibland att små blodkärl brister så att man får med några droppar blod ut med flytningarna. Det är oftast ofarligt. Hade det varit missfall på gång så hade du förmodligen fått en betydligt större blödning.

Försök andas och ta det lugnt bara! Det är säkert ingen fara! Glad

MIRJAMI
0

Tror inte heller att det är nägot farligt. Flytningar kan få andra färger under graviteten, men skulle du vara orolig så brata med barnmorska. Vet själv hur man var under graviteten. Sedan kan man ibland blöda ochså…det gjorde jag och vet några till som har gjort det utan att det var något farligt….men bekymrad blev man.

Jag tror du kan ta det lungt….och andas.Glad Inga frågor är dumma…man kan läsa lite ett och annat här.