En liten historia
Tankte bara aterberatta en liten historia min vattengympa-instruktor berattade for oss idag. Hon har nyss fatt reda pa att hon ar gravid, och igar kom hennes pojkvan upp fran Manchester (de bor inte ihop) for att de skulle ga pa koll tillsammans.
Skoterskan kollar bebisen, och sager att den ar en livlig liten krabat och 12,5 veckor gammal.
- 12,5 veckor? sager Debbie (instruktoren), det kan inte stamma! Vi hade inte urhm.. du vet.. for 12,5 veckor sedan!
Skoterskan blir lite stalld, och gar ut ur rummet for att dubbelkolla med nagon kollega, och kvar sitter Debbie med sin pojkvan, och vill bara sjunka genom jordens yta.
- Jag vet att varat forhallande inte ar sa jattebra med tankte pa att jag bor i Manchester… borjar pojkvannen, men ar det nagon annan inblandad i varat forhallande?
- Nej sa klart inte! far Debbie fram.
- Ar du saker?
- Jag tror att jag skulle ha markt om nagon frammande karl kommit och befruktat mig! Och jag kan inte minnas att jag var ute och drack och mot formodan blivit sa full att jag inte kommer ihag om jag fatt med mig en karl hem!
- Okej.. Men.. vi hade inte.. du vet.. da.. Jag var ju nere i Manchester.
- Jag vet..
Och sen sitter de i en pinsam tystnad tills skoterskan kommer tillbaka.
Sa kommer skoterskan tillbaka och bekraftar att jo, nog ar Debbie i vecka 12,5. Sen kontrollfragar hon nar Debbie hade sin mens senast, och far svar. Och sager att jofan, hon ar i vecka 12,5 och darmed basta sa vida hon inte ljuger om sin mens. Och SEN forklarar hon att man raknar fran sista mensen, och inte dagen agget blev befruktat, och DA stamde det fint med nar pojkvannen hade varit pa besok :P
Man kan ju tycka att de borde forklara sadant INNAN de sager vilken vecka man ar i hahaha! Jag visste inte heller att man raknar fran sista mens, utan trodde att det var fran agglossningen/dagen da aggen blev befruktat.
// Amanda

hehe…. jo det där fick min klasskompis också höra då hon och hennes man fick beskedet om sitt först barn tillkomst.
hennes man jobbar ute på havet i två veckors period.
Så det där är inte första gången att man har räknat fel =P

jäklar, jo det tycker man absolut att de borde informera om :O tänk vilken sabla röra det skulle kunna ställa till med helt i onödan bara för att de inte förklarar hur man skall räkna :)

Tur att det redde ut sig!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!