present, storleks hjälp tack!
Hejsan har en kusin på mammas sida som ska få sitt första barn och födseln är planerad i mars sen har jag min farbror som ska få sitt andra barn även det i mars tänkte köpa en overall som jag vill ska vara att växa i men är helt borta när det gäller storlekar eftersom jag inte själv har något barn eller kommer få inom närmsta framtiden (om jag inte plötsligt vinner några mille och vi får trygga anställningar på momangen).
Så skulle vilja ha lite hjälp med storlekar för min pappa visste inte alls (hans nya verkade inte heller riktigt veta) och min mamma verkade helt ointresserad av att hjälpa mig..
Mest pga att dom tycker det är förtidigt att köpa presenter för dom kan ju förlora barnena, om det sker så behöver man ju varken ge dom presenten eller låtsas som den existerar (min pappa sa att jag skulle slänga overallen om hon inte fick behålla barnet, mitt motargument var att vi kunde ju faktiskt spara den för framtida bruk om det skulle ske så) dock så vet jag att allt kan hända men ändå det är ju knappt 2 månader kvar.. fel eller inte?
Hur som hälst storleks hjälp vill jag ha..eller tycker ni att jag ska vänta tills barnen är här?

Rätt vilsen jag med på storlekar.
Men en vanlig nyfödd bäbbe är ungefär runt storlek 50. Är den stor eller om man vill att plagget ska passa lite längre än första veckorna bör man kanske satsa på storlek 60-70 som är för bäbbar på nån enstaka månad.
Så jag skulle kanske med en overall satsa på storlek 70 nånting. :-) Denna storlek borde antagligen inte krocka med högsommarvärmen om barnet väntas i mars.
Gällande det där med att förlora barnet så tycker jag aldrig man ska utgå från att man kan det. Bättre att alltid vara positiv och tro att det är självklart att barnen kommer födas och vara friska. Sen får man ta olyckan där och då OM det väl händer. Annars kommer man ju leva hela livet med "tänk om" och aldrig kommer kunna vara glad. För olyckor kan ju faktiskt hända även när barnen är födda. :-o Så köp ni overallen och glädjs för lyckan att barnen faktiskt lever NU! :-)

min pojke är 4,5 mån o har strl 62/68 i kläder..

min flicka på 6 månader har 68 i kläder. hon hade 50 de 3 första veckorna och då var hon en stor bebis. sedan 56 i ca 2 månader och sedan 62 fram tills ganska nydligen då hon bytte till 68.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Tack så mycket för svaren kommer hjälpa mig en bra bit på vägen :)
Och håller med dig Albastiffler man kan inte tänka så men mina föräldrar gör det.. Mest farsan och när han sa det lät det så dumt "det är inte säkert det kommer gå vägen så om det inte gör det får du slänga overallen så hon inte vet om den" Kan ju till lägga här att jag inte bor med mina föräldrar, ingen släkting förutom föräldrarna vet ens vart jag bor, jag bor 32 mil från kusinen och 27 från farbrorn och hans tjej och man talar ju knappast om för någon att man köpt en present.
Mitt svar på det utalandet var att om det inte gick vägen tänkte jag spara den för framtida bruk eller sälja den billigare på nätet istället för att kasta en fin overall, vad han sedan svarade var mer befängt tänkande än att hon skulle förlora barnet (utan att ha grund för tänkandet) 

Oj, låter som om jag kanske tror de växer snabbare än de gör med tanke på hur "små" era bäbbar verkar vara vid deras ålder.
#4> H&M har en liknande supersöt overall som jag fått av min syster till min bäbbe. Den är grå men i lurvigt lockigt tyg, nästan som fejkpäls. Sen har den huva och även en liten svans… såååååå söt. Och mjuk som en sån där supermjuk nallebjörn ni vet. Sån som man bara måste klappa. ;-)
#5 ska kolla på den på H&M med då, kanske var sötare än denna :)
Kan tänkas att en storlek 60+ blir bra?

haha, precis. visst är den söt! ;-)

ljuvlig!!! den är så bra att ha när man åker bil för den är inte jättetjock så det blir inte så varmt för barnet,faktum är att när Capian hade växt ur den första så köpte jag en större.
#7 gud vilken söt :) kanske bättre med mörk färg den ljus, dock fastnade jag mycket för tassarna på fötterna på andra overallen.

#10 då ska du se svansen..
En tanke. Alla ungar får ju små små kläder när de föds, så man hinner knappt använda dem. När de däremot vuxit ut minsta storleken så har de nästan inget. Jag skulle köpa något lite större.
#11 Show me the tail
ska kolla på H&Ms hemsida om den finns där :D
#12 Jo därför frågade jag här eftersom de flesta skulle tänka så och ge mig ett storleksförslag som håller någon månad åtmisntånde 
alltså, min reflektion som har ett barn fött i mars är att du inte ska köpa en overall att växa i, för det blir snart sommar! I början har man ju heller inte bebisen ute i värsta kylan så köp inget som är jättetjockt, kallare dagar kan man fylla på med koftor och extra filtar i så fall.
Köp en 56:a eller om det är H&M kanske en 62:a, deras kläder är rätt små i storleken
Ytterligare en reflektion: overall är ofta något man fixar och har med sig till BB så bebisen ska ha den när man åker hem, så köp och skicka den i tid till dem! Eller köp något annat gulligt i större storlek, det finns ju en hel del att välja på…
Vi diskuterade det där med "om det skulle hända något" i en annan tråd här och någon sa att skulle det inte bli något barn är det inte det värsta för föräldrarna att de redan har fått några klädesplagg. Så shoppa på du!
#14 Jo sen mitt i allt så är det så att vi träffas så sällan så det kommer ändå inte bli förens hon är född :S får fundera vidare, det roliga är ju att dom som ska ha barn nr2 trodde det inte skulle bli några fler så dom gav ju bort alla plagg till hennes lillebror som skulle ha barn så det blir ju inte så mycket ärva så man kan ju egentligen vara smart och köpa mycket förstora kläder istället..