Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2534 ggr
misslucy
0

Tips mot illamående?

Hej hej! Nu är jag inne i vecka 28 & illamåendet hänger fortfarande kvar! Tuggar Postafen när det är som värst, försöker dock undvika dem. De hjälper oftast inte!! Undrar om ni har tips på annat som kan hjälpa? Det är mest illamående & vill kräkas känsla..

Tyst

UnhandyPillow
0

Jag hade otroliga problem med illamående i början. Du kan ju gå och få akupunktur på MVC. Det kan hjälpa lite men inte på mig. Sen kan man undvika stark mat och grillat och stekt kött och fet mat. Hoppas att ja har kunnat hjälpa lite. :)

AlbaStiffler
0

Och försöka hålla magen fylld hela tiden, dvs "småäta" lite mellan de stora målen. typ en frukt eller en milkshake, lite yoghurt eller något sånt? Vad jobbigt att du är illamående så sent i graviditeten. Det var en sån stor lättnad när det för mig gick över efter typ 10 veckors illamående, det är ju få saker som får en så svag som att alltid må illa.

Emma85
0

de som hjälpte mej var ett sånt där armband, "seaband".  funkade utmärkt åt mej! Glad och att aldrig bli FÖR hungrig!

turboalex
0

Mitt förslag är att äta många små måltider istället för få stora, och för mej var det iallafall lättade att äta kallt än varmt, typ fil, youghurt, sallader o.s.v.

Sen ska ingefära hjälpa väldigt bra, och vara helt ofarligt för barnet*!  fråga på apoteket, jag tror att dom säljer såna tabletter receptfritt!

Lycka till!

__________________ ? (¯`°•.¸ ? Längtar efter Liten ?¸.•°´¯) ?

Susanne
0

Att äta torra saker som suger upp magsyran kan fungera. t ex. knäckebröd, riskakor osv. utan något på.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

misslucy
0

Tack för alla tips :)

Salama
0

Jag tuggade på kex konstant under den tiden jag var illamående.

sandra1977
0

#3,min syrra har sånna band..funkar jättebra.