Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 13149 ggr
turboalex
32

Första tecknen??

Man har ju hört om alla sätt en förlossning kan börja på, värkar, vattenavgång, slemproppen går… Men vad finns det fler för "tecken" vetenskapliga eller inte?? Jag har hört att man kan få diarre innan, men hur länge innan kommer sånt?? (Om man nu får det dvs). Tacksam för era svar!! ? (¯`°•.¸ ? Längtar efter Liten ?¸.•°´¯) ?

exitingsvillemo
3

Har hört att vissa blivande mammor som närmar sig förlossning kan få ett maniskt behov att städa och göra hemmet "barnsäkert".

Samt att man får ett större behov av sin sambo och att han "håller sig hemma" ska tydligen komma från våra tidigare förfädrar, då man bodde i grottor och rovdjur kunde vara en risk vid barnafödandet *fniss*

kybele
1

de tecken ja fått innan är en jäääkla värk.. då man börjar öppna sig.. de är väl de enda..

Believer
0

dom 3-4 sista nätterna innan vattnet gick så sov jag jätteoroligt hela nätterna. precis som jag kände på mig att det var på g, även fast jag inte hade ont lr liknande.

AlbaStiffler
0

Illamående kan man väl åxå bli har jag hört nånstans…

UnhandyPillow
0

#4 Japp min mamma spydde hela kvällen och jag kom senare på natten. :)

Salama
1

Jag födde min son den 8 oktober, samma dag hade jag en tid på MVC.

Det var meningen att min sambo skulle jobba den dagen och jag kommer ihåg hur jag låg och grubblade kvällen innan om hur jag skulle ta mig till sjukhuset, bor jätte nära men var inte säker på om jag skulle orka gå så funderade på att ta bussen. Under natten drömde jag att jag prommenerade till sjukhuset och att vattnet gick på vägen dit. Kl fem började värkarna som jag då trodde var förvärkar. en timme senare kom vattnet. =) 

Kände mig lite synsk ;)

Om inte det var nog så på kvällen innan så stod jag i duschen och grät och sa att nu får du komma ut, jag orkar inge mer. (magen var så stor och jag kunde inte klä på mig själv och ont i ryggen hade jag)

Min lilla son hörde mig och bestämde sig för att det var dags!