Svullen där nere?
Sista veckorna har jag vart rejält svullen i "mellangården" som min BM så fint kallade det (heter det så?). Området mellan de båda hålen.
Först trodde jag det berodde på att jag blev sydd förra förlossningen, och blev lite rädd att det blivit någon infektion, så här sent.
Men pratade med BM igår, och hon frågade direkt "när är du beräknad?". Mars sa jag. Hon "okej, men då är det nog ingen fara." Det brukar svullna upp i slutet sa hon och nu är jag uppe på det riktigt förkyld med en hosta som inte är av denna värld, så det trycker ju på där nere oxå. Hostan alltså.
Men blev lite fundersam, slutet av grav? Jag är i v. 26, dock väntar jag ju tvillingar och vet att de kan komma lite tidigare, men v. 26 är väl ändå inte slutet?
Minns inte om jag svullnade så här med sonen.
Har ni svullnat? När i grav. i såfall, och om tidigt, har bebis kommit tidigare då? N i som fått barn alltså. Ni som är gravida får ju självklart svara oxå om ni har så här!
Jag blev inte svullen där när jag var gravid. Fick iofs Ronja i vecka 35+3 så det hade kanske kunnat bli så om jag gick tiden ut. Har inte hört talas om någon som blivit heller faktiskt med din bm vet nog vad hon pratar om.
Håller med om att vecka 26 inte är i slutet, man ska ju gå minst 10 veckor till! Visst kommer tvillingar tidigt men inte SÅ tidigt. Hoppas att dem håller sig inne i magen så länge dem kan!
Min "mellangård" har länge känts som att den har en apelsin där. Är beräknad 21 december, men redan i somras märkte jag av det och det var omöjligt att cykla. Det kanske är skillnad om man väntar tvillingar, men jag tror inte att jag kommer att föda för tidigt fast det är så. Har du ont i ryggen också? Jag tycker att svullnaden förskjuter lite annat i kroppen så att det trycker på till ländryggen.

#1 Okej Nej jag har inget minne av att jag var svullen förra grav. Borde nog kommit ihåg det, då det ibland är väldigt obehagligt.
#2. Okej, då är jag inte ensam =) Ja, jag har grymt ont i svanken, plus nu så har foglossningarna börjat.

Jag tror att det är så att man känner av det lättare när man väntar tvillingar då det borde trycka på mer. Jag tror inte att du behöver vara orolig för att det ska sätta igång redan nu för BM borde i så fall ha velat kontrollerat dig. Vid förkylning svullnar körtlar i kroppen så det kan ju bero på det också. Kurera din förkylning så hoppas vi att du får vänta några veckor till innan bebisarna tittar fram.
Krya på dig!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

*funderar*.. det är inte ett åderbråck just där då????

#4. Ja, jag får lugna mig med det. Annars borde som sagt BM velat kolla mig oftare.
#5. kan man ha det där?