Det här med gravtesten
Kan vara så att jag är gravid igen. Min dotter är 4 månader och jag har inte fått mens sedan förlossningen (vet att det kan ta tills man slutar att amma) men risken finns.
Gjorde ett test nyss, det var inte morgonurin och jag har druckit ganska mycket innan. använde ett vanligt ClearBlue-test och jag tyckes skymta lite till början av ett plus på övre halvan av fönstret.. Jag tror att det visar neg. men det är det lilla början som gör mig lite tveksam..
Köpa nytt test och testa imorgon eller ska jag köra på magkänslan efter det första trsten som säger att det är negativt?
Om jag är gravid så kommer jag förmodligen inte att behålla detta barn då det är för tidigt för nr2..
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

jag blev gravid när ronja bara var 3 mån…vi behöll inte heller…det var inget svårt beslut,det var rätt just då. kram.

Om jag är gravid så är det ett lätt beslut för mig också. Det blir ju bäst för alla i min familj :)

Gör ett nytt test för att vara säker. Jag blev gravid med mitt andra barn när första sonen var 5 månader och jag ångrar inte att jag behöll honom, det var riktigt roligt att få barnen så tätt, men om man vill vänta ska man givetvis göra det.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tänker på dig…
Jag tycker att det är väldigt respektlöst att ha oskyddat sex om man kommer att göra abort om man blir gravid, tar ingen hänsyn till livet alls! Visst är det inte ett barn än, men det är ändå en början till en liten människa!
Ta ett nytt test om några dagar, en vecka för att vara på säkra sidan och börja använda preventivmedel på momangen!

hon förstår nog att det här inte var så bra,utan att nån behöver hoppa upp på myndighetsstolen o peka med hela handen!! du har mitt stöd linda.kramen.sandra.
# 5, det enda respektlösa här är ditt inlägg.
Att klanka ner på och kritisera på det sättet, en medmänniska som ber om hjälp, är så ruttet gjort att du borde skämmas.
Susanne
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
TK, vänta några dagar eller en vecka och ta ett nytt test.
Sist tog jag det som man kan använda 4 dagar innan beräknad mens.
DU vet vad som är bäst för din familj, följ ditt hjärta och ditt huvud.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

du har så rätt susanne!!

#5 Vem har sagt någonting om oskyddat samlag? kondomer kan faktiskt gå sönder!
----
Idag när min man städade lite så skulle han slänga testet, och då så var det ett jättemslat starkt streck.. Kan det vara plus då? känns lite konstigt omd et skulle komma efter flera dagar.. Ska testa mig imorgon igen.
När jag har tänkt efter så mår jag lite illa ibland när jag har ätit och har lite "mensvärk" ibland.. Tror att jag kan vara

God morgon alla!
Gjorde ett nytt test idag och det visade Negativt. Det känns skönt :)

#11 Så "skönt" för dig. Hoppas ni annars mår hyfsat bra i er situation som råder… Kram.

åh vad skönt!!kramen

#10 har läst på ett test att det kan bli ett positivt utslag på testet efter några timmar, men det betyder inte att man är gravid, tydligen kan man bara lita på resultatet som visas inom en timme. (iaf enligt beskrivningen till test)

Du kanske skall köra ett till. Tredje gången gillt?
Men jag förstår dig mycket väl. Hoppas på att det kommer fixa sig.