Gravid iFokus

Gravid

Etikettpappor
Läst 1884 ggr
Richard
0

Känslan av att få barn.

Detta är till alla som är eller ska bli  pappor ur en annan syn vinkel. För en tid sen fick min bror sitt första barn som blev en son, som så många förstagångs pappor hoppas på, eller har jag fel?

Många som ska bli pappor blir helt till sig och ger sig genast ut för att shoppa ihjäl sig på grejer till sin baby, tex. barnvagnen "måste" ju vara senaste modellen, sen har vi ju sängen som måste se snygg ut samt vara bekväm och allt annat som har med det kommande miraklet att göra.

Sen så har vi ju rummet som måste målas om, hörnen på möblerna ska ordnas så barnet inte gör sig illa och allt annat viktigt. Vilka är era upplevelser om att få barn?

StefanW
0

Det var det bästa jag har varit med om, även om den första förlossningen var jobbig. Allt måste inte vara nytt och senaste mode, tänk på att de växer fort! Säkerhet skall man där emot inte  "tulla" på som t.ex. grindar, elsäkert och tippskydd m.m. Inte ha framme kemikalier m.m. samt tänka på: vad gör jag om olyckan är framme? (konstigt om det aldrig skulle hända något!)

Stefan - Modellbyggare

Richard
0

Stefan, Jag håller med dig totalt. Säkerhet framför Mode och design, vad det gäller barns säkerhet är detta otroligt viktigt som du skriver, min bors son som nu är 7 månader han tuggar på allt och alla spec kablar tycker han om att komma åt ;) för dom ser så spännande ut med alla färger.

Hur många kids har du hunnit skaffa då?

StefanW
0

Två! En av varje! Blöjperioden är över (tack och lov!) Nu är man inne i ett stadium, där man kan resonera om olika saker, vilket är härligt att få se saker ur ett barns perspektiv! Och höra deras språk utvecklas. Dessa underbara ord som t.ex. "Fickla" = man går och lyser med en ficklampa! Lillfia letade efter sin "nyps" = hårklämma, så självklart!Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Linda
0

#3 Var det erat barn som var med i tidningen angående "Fickla"?

Så underbart:)

StefanW
0

#3 nej det var jag med barnvagnen. Fickla har förekommit på många förskolor har jag hört, så det är nog inte unikt. Nyps har jag inte hört någon annanstans. Vad jag har erfarit så finns det en uppsjö med ord som barn konstruerar och en del dyker upp lite här och där, om "smittkällan" kan vara förskolepersonalen låter jag vara osagt!

Stefan - Modellbyggare

Richard
0

#3 Det låter ju helt underbart, Det är ju en otrolig känsla man får när man hör sitt barn försöka säga ett ord för första gången, Jag har ju alltid varit omgiven av barn så man har ju fått höra många roliga ord och förklaringar på ord faktiskt.

Denna kommentar har tagits bort.