Gravid iFokus

Gravid

Etikettbilder
Läst 2106 ggr
ElinKee
0

Vad är ditt senaste inköp?

Finns det någon här som inte tycker att det är roligt att shoppa till kommande bebisen? Man köper säkert på sig en hel del saker man inte kommer använda varken mycket eller särskilt länge. Men vad gör det när det finns så mycket roligt och gulligt? Det skulle vara roligt att se vad ni har köpt!

ElinKee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det senaste jag har köpt är en snuggle nest av märket baby delight. Ramen och kanterna uppe vid huvudändan är hårdplast som är inklätt i tyg och bomull. Man kan vika ihop den och ta med den om bebisen ska sova en liten stund t ex hos morföräldrarna, man kan ha den i soffan så det är mindre risk att bebisen ska rulla ur samt det finns många som har den mellan sig i sängen så man inte råkar rulla över bebisen när man sover. Har lånat två bilder från internet.

ElinKee
0

Så här ser den ut när man vikt ihop den.

Moojliin
0

Mitt senaste köp va en jättemysig filt och en body :)

ElinKee
0

#3 det är sånna saker som gör det svårt att sluta shoppa fast man redan har för mycket =) urgulligt!

Moojliin
0

#4 Haha, joo, verkligen! Allt e juh så himla sött så man kan juh inte låta bli..Värre lär de väl bli när den väl kikat ut, då ja vet va de e för kön, lättare å handla då ;)

AlbaStiffler
0

#1> Har du ingen länk med större bilder på en Snuggle, lät ju smart men har itne riktigt fattat hur de ser ut?

Har inte köpt något än tror jag. Kollar på barnvagn och köper nog en i dagarna. I övrigt har jag fått så mycket kläder redan (typ 8-9 proppfulla IKEApappåsar) så det känns nästan onödigt att köpa kläder alls. kanske om man snubblar över något "bedårande" som man bara måste ha… Känns nästan som om man blivit snuvad på lite av det roliga med att köpa kläder, men samtidigt är det rätt skönt att slippa tänka på det. :-) har även fått skötbord och massa andra prylar. Vagga får vi av svärmor min och de ska t o m inreda den, så inte ens det behöver jag tänka på. Lyxigt, men som sagt även lite snopet. barvagnen får jag iaf köpa själv, hehehe, tur! ;-)

ElinKee
0

http://www.babyland.se/resesang-baby-snuggle-nest_x_WW0100101.aspx Där har du en! Men tyvärr ser man inte på bilden hur den ser ut när den är ihop fälld, som en lite bredare datorväska skulle man kanske kunna säga. 

#4 Håller med dig. Vet man inte vad det blir för kön så köper man ju unisex kläder. Vi har valt att inte ta reda på könet, och jag tycker faktiskt att utbudet med unisex är både stort och bra!

AlbaStiffler
0

#7> Smart! :-)

Moojliin
0

#7 Ja, man gör juh de..jag tycker dock att här där ja bor e dom ganska tråkiga faktiskt..man kan juh ha liite färg även om de e unisex lixom

dumuzi
0

Mitt senaste inköp är en vagn som vi beställde igår. Det blev en helsvart Emmaljunga Edge duo. Så nu är vi många tusenlappar fattigare, men det är det värt :)
Jag började ganska tidigt att köpa lite kläder, när jag hittade något jag verkligen gillade. Så lite har vi att börja med. Vi vet att det är en liten tjej i min mage, men jag försöker ändå köa unisex, utifall att det skulle ploppa ut en liten pojke istället. Undantaget är en liten jeanskjol som jag bara inte kunde motstå.
Sen kommer vi få ärva en hel del kläder, spjälsäng och babysitter av min systers barn. Jag har också köpt lite sängkläder, filtar och sånt.
Jag tycker nog ändå att jag varit ganska duktig och lagt band på mig själv, skulle kunna bebisshoppa hur mycket som helst :)

Luckystar
0

Sängen och dom där ikea grejorna är mitt senaste inköp :)

Moojliin
0

#11 Va mysigt de ser ut! Va e de för speciellt spjälsängsskydd du har som e så brett? Mitt är bara hälften på brett som de du har :S

ElinKee
0

#11 och jag undrar vad det är för fina pinnar med belysning du har i vasen? Ser ju så mysigt ut bredvid spjälsängen och bebisen kommer säkert att trivas att sova där i lite mysbelysning!!

Luckystar
0

Jag vet, det är mitt favoritrum. Vill också ha sådär mysigt i mitt sovrum hehe :)

#12 Tror spjälskyddet kommer ifrån rätt start. såg att de fanns såna på babyproffsen. Det är med medaljonger på eller hur det stavas :)

#13 Dom har jag köpt på rusta sen köpte jag en stor vas och satte dom i. Men jag har sett att det finns såna där pinnar på jotex,ellos också :)

ElinKee
0

Ok tack =) det ska jag absolut kika efter!

Moojliin
0

#14 Hehe, vem vill inte ha så mysigt..mitt barnrum är inte alls sådär mysigt..måste göra lite mysfaktor te bebisen ;)

Aokey, såg smidigt ut när de va så brett lixom, ser bättre ut också istället för nåt som bara når halva vägen

Luckystar
0

#16 hehe okej :)

Jo, det var därför jag ville ha ett högre. 30 cm tror jag det är..

Moojliin
0

#17 :)

Förstår de..ska osså se om ja hittar nåt högre än de ja har :)

camilla85
0

Mitt senaste köp är den här overallen.

ElinKee
0

Jag beställde en Focus barnvagn. Och blev sjukt missnöjd. Den är alldeles för stor för en liten pyssling som jag och mkt osmidig att fälla ihop. Jag köpte den för att den var så billig men har insett att det var en dålig prioritering, så jag ska kolla på en Brio Happy i stället. Så i slutändan blev det mycket dyrare för mig eftersom jag måste betala typ 1000 kr för frakt och emballage till en vagn jag inte ska ha, och köpa en ny dyrare vagn. Dumt dumt

AlbaStiffler
0

#20> Aja baja, vilken otur. Prata med www.kopbarnvagn.se som skickar fraktfritt (eller jättebilligt) och som jag vet har några Briovagnar på lagret de vill bli av med. Har själv bokat en sådan. :-) Tror jag får den för runt 3500kr.

ElinKee
0

Jag såg det och det var verkligen jätte billigt, men det var kombivagnar och dom är inte så renault clio vänliga dom heller. Min sambo vägrar att byta bil för han tycker att en liten känns bättre för miljön, han får väl upptäcka själv att bilen kommer bli för liten för barn och hund. Så kanske det blir en kombimiljö bil till våren =)

AlbaStiffler
0

#22> Ring dem, de kanke har kvar Happyvagnar fortfarande.

Men Happy och Kombivagnarna har samma chassin, och är alltså lika smidiga/osmidiga. Har även svårt att tro att själva liggdelen på happy tar värst mycket mindre plats än Kombivagnen… Dock tycker jag de verkar smidiga att fälla ihop och knäppa loss från chassit, men det är klart att det kan bli trångt i en liten bil.

Själv köper jag en volvo kombi snart… hehehe…

ElinKee
0

Min senaste beställning är en Emmaljunga city cross vagn. Jag är så himla nöjd med den! Liten, lätt och smidig. Hoppas bara att den kommer innan bebisen kommer. Det är ju lite leveranstid…

Believer
0

#24. Vi har en sån till sonen, och jag har bara gott att säga om den =) Superlätt att köra och lätt att bära.

Idag hämtar vi våran tvillingvagn! Även den en Emmaljunga (Twin) City Cross. Det första vi köper till bebbarna =)

ElinKee
0

Vad roligt att du är nöjd! Vad valde du för tyg till den? Jag tog en grå med ringar. Valde vagnen efter att jag provat hur lätt den var att fälla ihop, med liggdelen fortfarande kvar (fast den var också enkel att ta bort) och lätt att sen få in i lilla bilen. Känns det stort att dra en tvillingvagn eller är den ganska smidig?

Believer
0

#26. Vi har "jungle"-färgen. Nja, tvillingvagnen är ju klumpigare och tyngre än en vanlig, men ändå smidig för att vara en tvillingvagn. Dock blev det inget med den vi skulle hämta =/ Så vi letar vidare

Miija
0

Senaste inköpet: mössa i stl. 38/40 att ha på sig då han föds i januari. Blen en mössa stl. större och två bomulls"hjälmar", nyfödd , också.

Och 4 par strumpor med ja… Skrattande