Gravid iFokus

Gravid

Etikettbilder
Läst 2935 ggr
murderdolls
0

Era "barnrum/barnkammare"

Det vore kul att se hur ni blivande mammor har förberett era barns rum inför ankomsten.

Har ni valt något speciellt tema?
Vet ni vad det är för kön på barnet så ni har valt färger efter det?

Det vore som sagt kul att se bilder på rummen och på t.ex barnsängarna och olika sätt som ni har löst saker i rummet. T.ex bra skötbord, skön fotölj att sitta i på kvällen / natten när man ammar osv. :)

Och till er som inte redan har förberett eller kanske helt enkelt inte har haft tid / råd e.dyl. berätta gärna om drömbarnkammaren ;)

Miija
0

vilken kul ide´! Ska be gubben ladda upp mobilfotoprogrammet …

Luckystar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är vårat barnrum, men inte riktigt klart men nästan :)

Det är en kille men jag har nästan inga blåa färger utan det är grönt, beigt, vitt och brunt. Gillar dom färgerna :D

I soffan kan man sitta och mysa och amma hade jag tänkt.

Telefonkontakt
0

Vi har inte gjort någon barnkammare och då är vår redan här sedan snart 3 månader tillbaka. Först så tänkte jag vänta tills Elva var född, och sen så blev det inte av och nu så ska vi flytta 1 januari till en 2a, Elva sover ju ändå inne hos oss och kommer att göra det i något år framöver, så vi byter ner oss från en 3a till en 2a. Elva får sovrummet sen när hon ska sova i eget rum så flyttar vi ut i bäddsoffan.

Men det ska bli kul att se hur alla har fixat Glad

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Luckystar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bild nr 2 :) Det är på skötbordet, dock saknas skötbordsöverdelen men till helgen har jag den :)

Lampan som sitter vid skötbordet är så stark så jag ska byta till en mindre watt eller vad man säger hehe *noll koll*

UnhandyPillow
0

Åh va fint du har gjort det Luckystar!

ElinKee
0

Vi bor i en trea men ska inte inreda något barnrum till att börja med. Vi ska hänga upp en takvagga bredvid sängen, och jag har sytt en sänghimmel till den. 

Tycker du har gjort så fint och har tanke bakom hur du gjort Luckystar!

Believer
0

Vi inredde inte Williams rum innan han kom. Eftersom han skulle sova inne hos oss minst ett år så kände vi ingen brådska.

Är det många som låter sina barn sova i sina egna rum redan från början?

Nu är William 14 månader och inte förns nu har vi börjat inreda hans rum, han kommer antagligen börja sova därinne till jul någongång.

AlbaStiffler
0

Vi kommer låta vår bäbbe sova i vårt rum på nätterna från början. Dels eftersom vårt hus har föräldrarummet på ena sidan huset och barnrummen (2 sovrum) i andra änden huset, så det är runt 70 meter emellan och det vill man ju inte springa mitt i natten. Så barnets rum kommer bli "lekrum" från början och så småningom sovrum när den klarar av det och när man orkar springa… (kanske när man slutat amma).

men inredas ska det väl… har bara inte kommit så långt än.

FerretCrow
0

#7 när min anton var 4 månader flyttade vi in honom i hans rum på nätterna som är ett litet rum innanför vårat sovrum. men idag åker sängen tillbaka in till oss då jag inte fått sova riktigt på snart 2 månader. komme fram till att han inte hör oss om han är själv i sitt rum så det får vänta tills han är säkrare. bilder kommer på rummet senare