Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2080 ggr
murderdolls
0

Orolig / fundersam..

Jag har p-stav sedan 4år tillbaka (har bytt en ggn), men börjar tvivla på att den fungerar som den skall denna gången. (Staven byttes ut i mars i år). Min mens är nu försenad med ca 3veckor (vet inte om jag skall räkna förra mensen iofs, eftersom att den varade typ en halv dag, om inte så är den 7-8v försenad :S).

Mina bröst som normaltsätt är en normal a-kupa har börjat bli fylligare och får knappt plats i mina vanliga bh'ar längre.. Magen är svullen och beter sig märkligt, när jag äter vissa saker så går det rakt igenom mig och jag får kramper i magen.

Den senaste veckan har jag tydligen pratat i sömnen och jag slog tydligen till min pojkvän härom natten och skrek på honom fast att jag sov. (jag har inget minne av det själv som ni kanske förstår).

Jag har fått tjocka vita flytningar och det svider lite när jag kissar.. Och det känns som att jag får hugg i magen då och då (långt ned), och ibland molande värk som sitter i ett bra tag.. :( är lite orolig för att jag är gravid, men jag har ju min p-stav så jag borde väl vara säker tycker man?! Frågade på UM om jag kunde göra ett gravtest eftersom att jag var orolig men de avfärdade mig med att jag har p-stav och därför inte kan bli gravid.

Och om jag köper ett test och gör hemma? Kan man lita på resultatet eller kan det visa ett felaktigt resultat på grund av p-staven? Kanske är det bara hormonerna i staven som bråkar med mig, men jag tycker att jag borde blivit van vid dem efter 4års användande.

tezzie
0

Är du gravid så visar testet det även om du har p-stav, så du kan lite på testet!

Hoppas att du får det testresultat du vill ha!

Lycka till!

*** Kärleken övervinner allt ***

[LucyInTheSky]
0

Mensen brukar väl ibland försvinna med p-staven.. Jag har precis satt in min.. Har haft den 1 och en halv månad ungefär och jag har inte fått min mens än.

murderdolls
0

#2 jo men jag har haft p-stav i snart 4år och jag har typ "lärt mig" hur den verkar på mig. Visst att den kan utebli men det är allt annat runt omkring som gör att jag blir orolig.

murderdolls
0

har gjort ett test nu och det var negativt. men jag tvivlar lite fortfarande. skall vänta ett tag och göra ett nytt tror jag. för säkerhetsskull :) better safe then sorry

Smex
0

testa på morgonen då du har gått upp. Då brukar det visa sig rätt så bra.